Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-20@02:54:41 GMT

بانک ملی: همه فرایندها طبق قانون انجام می گردد

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۷۳۳۳۷

بانک ملی: همه فرایندها طبق قانون انجام می گردد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، در تاریخ ۲۶ / ۹ / ۱۳۹۹ گزارشی با عنوان «وقتی بانک‌ها تولید را گروگان می‌گیرند/ تولیدکننده کرمانشاهی: یک ساله کارخانه‌ام را مصادره کردند!» منتشر گردید که موجب واکنش بانک ملی شد.

بیشتر بخوانید: 

وقتی بانک‌ها «تولید» را گروگان می‌گیرند/ تولیدکننده کرمانشاهی: یک ساله کارخانه‌ام را مصادره کردند!

این بانک در پاسخ به گزارش منتشر شده، جوابیه‌ای به شرح ذیل صادر کرد:

از آنجا که در این گزارش ادعاهای غیرواقعی از زبان آقای محمد قبایی علیه بانک ملی ایران مطرح شده است، مطالب زیر جهت تنویر افکار عمومی به استحضار می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقای «محمد قبایی» در سال ۱۳۸۶ از محل اعتبار گسترش بنگاه های کوچک اقتصادی و زودبازده و کارآفرین طی قرارداد تسهیلاتی رسمی رهنی تنظیمی در دفترخانه اسناد رسمی به تدریج و به صورت مرحله ای مجموعاً مبلغ ۴۱۰ میلیون تومان تسهیلات از بانک ملی ایران دریافت کرده است.

ایشان از همان زمان نه تنها اقدامی در جهت تولید و فعالیت اقتصادی نکرده است، بلکه به ادغان خودشان به خارج از کشور رفته و بانک نیز ناگزیر برای وصول مطالبات خود به اقدامات اجرایی و قانونی روی آورده است.

از سال ۱۳۸۶ تا سال ۱۳۹۸ ایشان هیچ گونه مراجعه ای به بانک برای تعیین تکلیف بدهی نداشته و حتی یک ریال از بدهی خود را پرداخت نکرده است.  همچنین با توجه به انعقاد قراردادهای رسمی مربوطه در دفترخانه اسناد رسمی، ادعای مطرح شده مبنی بر دخل و تصرف در مفاد قرارداد و موضوع جعل، کاملاً  کذب است، چرا که قراردادهای تنظیمی رسمی نزد دفترخانه به امضای طرفین قرارداد و از جمله شخص آقای محمد قبائی رسیده است.

در نهایت به دلیل عدم پرداخت بدهی از سوی ایشان، بانک برای استیفای مطالبات که متعلق به دولت و بیت المال است، اقدامات قانونی مربوطه را انجام داده که منجر به تملک و مزایده اموال مورد رهن و تملک قانونی از طریق اجرای ثبت اسناد شده است. همه فرایندها نیز با حضور نمایندگان قانونی از جمله نماینده محترم دادستان انجام پذیرفته است. 

در پی اظهار نظرهای غیرواقعی ایشان علیه بانک ملی ایران، بانک حق قانونی خود را برای شکایت محفوظ می دارد. 

از آن رسانه محترم نیز انتظار می رود پیش از انتشار ادعاهای افراد، صحت آن را از بانک ملی ایران استعلام کرده و به ابزاری در دست افرادی که با دست آویز قراردادن عناوینی ازقبیل حمایت از تولید و تولیدکننده بعدازسالها سواستفاده به دنبال پیداکردن راههایی برای فرار از قانون هستند  تبدیل نشود.

پاسخی به جوابیه بانک ملی

همانطور که در جوابیه بانک ملی آمده و در گزارش خبرگزاری فارس نیز به آن اشاره شده است، بانک ملی شعبه روانسر از تاریخ ٢٩ شهریورماه سال ٨۶ تا مورخ ٢٩ آذرماه سال ٨٨ بصورت قرارداد مشارکت مدنی در ٢۴ مرحله مبلغ ۴١٠ میلیون تومان به حساب جناب آقای محمد قبایی واریز کرده است که پرداخت مبالغ بصورت اقساط منوط بر تأیید کارشناس بانک مبنی بر فعالیت واحد تولیدی است و این یعنی اگر این واحد تولیدی فعالیتی نداشته باشد بانک نیز نباید اقساط وام را به حساب متقاضی واریز کند که این موضوع ادعای بانک ملی مبنی بر تعطیلی واحد تولیدی را زیرسئوال می‌برد.

همانطور که در گزارش فارس و همچنین جوابیه بانک ملی آمده، آقای قبایی مدعی جعل در سند رهنی دفترخانه هستند که براساس اسناد ارائه شده به فارس، مورخ ١٩ شهریورماه ٨۶، آقای قبایی و بانک ملی شعبه روانسر با حضور در دفترخانه اسناد رسمی شماره ٧۶، قراداد مشارکت مدنی خود را تنظیم و امضا می‌کنند، اما در سطر ششم این قرارداد آمده است: بانک حقوق و سهم الشر خود در مشارکت مدنی موضوع قرارداد شماره ١٧/٣٩٨٨/٢٢٠ مورخ دهم خردادماه ٨۵ ثبت شده در این دفترخانه را بدهکار فروخت.

این جمله و این قرارداد درحالی در سند رسمی دفترخانه درج شده است که بنابر اظهارات جناب آقای قبایی وجود خارجی ندارد و حتی شعبه اول دادگاه عمومی شهرستان روانسر طی نامه شماره ١۵١٠ مورخ ١٠ شهریورماه ٩٩، از اداره امور شعب بانک ملی کرمانشاه خواستار ارسال آن سند درج شده در دفترخانه به دادگاه می‌شود که متأسفانه تا کنون و پس از گذشت ٣ ماه از این نامه، این سند از سوی بانک ملی به دادگاه ارائه نشده است.

بانک ملی در جوابیه خود مدعی تعطیلی واحد تولیدی شده است، اما علاوه بر پرداخت اقساط وام از سوی بانک، می‌توان با اعزام کارشناس به واحد تولیدی مواد تولید شده و همچنین وجود مواد اولیه در داخل دستگاه های تولیدی در این کارخانه را مشاهده کرد.

لازم بذکر است که بانک ملی مدت ٩ ماه پس از پرداخت آخرین قسط وام خود اقدام به تصرف واحد تولیدی نموده و این یعنی اکنون مدت ١٣ سال است که این واحد تولیدی در تصرف بانک ملی بوده است.

بانک ملی در این جوابیه خواستار پیگیری این موضوع از سوی خبرگزاری فارس و از طریق بانک ملی شده است، که به اطلاع می رساند خبرنگار فارس جهت پیگیری این ماجرا بصورت تلفنی با رئیس شعبه بانک ملی روانسر صحبت کرده که متأسفانه ایشان بصورت کلی گویی و بدون ارائه مستندات صحبت کرده است.

همچنین آقای محمد قبایی مورخ ٣١ خردادماه ٩٩ شکایتی را تقدیم بانک ملی کشور نموده است و مورخ ٢۵ مردادماه ٩٩، اداره رسیدگی به شکایات و تقاضاهای بانک ملی طی نامه شماره ١۵٩١۴٣ خطاب به آقای حسین زاده مدیرعامل و عضو هیأت مدیره ناظر بر واحد رسیدگی به شکایات بانک ملی، خواستار پیگیری شکایت آقای قبایی می‌شود که متأسفانه این شکایت هنوز بعد از گذشت تقریباً ۵ ماه بی نتیجه مانده است.

آقای محمد قبایی طی گفت و گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: بنده از بانک ملی ایران درخواست دارم که کارشناسان خود را به کرمانشاه جهت بررسی ماجرا اعزام کنند و حتی خود بنده این آمادگی را دارم که با حضور در بانک ملی کشور مستندات خود را ارائه کنم و اگر کارشناسان آن بانک بنده را حق دانستند، حق و حقوق حقیر را تحویل دهند و اگر حق ندانستند، تابع قانون بوده و هرچی قانون بگوید تمکین می‌کنم.

در پایان خبرگزاری فارس کرمانشاه آمادگی خود را جهت برگزاری جلسه بررسی این ماجرا با حضور کارشناسان رسمی بانک ملی و آقای محمد قبایی اعلام می‌دارد.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: بانک کرمانشاه قانون تولید بانک ملی ایران خبرگزاری فارس واحد تولیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۷۳۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماشین پلیس‌های دوربین‌دار در شهر تهران

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سرهنگ احسان مؤمنی در خصوص اعمال قانون‌های مکانیزه در تهران توضیح داد و گفت: در سال جدید بحث برخورد با تخلفات ساکن را ادامه خواهیم داد. از ابتدای سال نیز این برخوردها به صورت جدی انجام شده است و کارهای جدید تری را نیز در این خصوص انجام خواهیم داد.

وی افزود: به زودی این اعمال قانون‌ها به صورت مکانیزه خواهد بود. خودروهایی که مجهز به دوربین هستند در سطح معابر تردد خواهند کرد. این ترددها در مناطق ۱، ۴ و ۵ شهر تهران بیشتر خواهد بود و هر کجا که تخلفات ساکن را ببینند همانجا به صورت بر خط اعمال قانون انجام و پیامک برای مالک ارسال خواهد شد.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: همچنین در جاهایی که عرض معبر کم است و توقفات دوبله را داریم برای اولین بار موتورسیکلت‌هایی را در همین خصوص به دوربین مجهز می‌کنیم که در شش طرف دوربین دارند و تخلفات ساکن اعم از پارک در پیاده رو، توقفات دوبله و زیر تابلویی را اعمال قانون می‌کنند که بتوانیم ان شاء الله یک نظم خاص و روان سازی ترافیک را در سطح شهر تهران شاهد باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تکذیب چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی
  • بانک مرکزی برنامه‌ای برای انتشار قطوع (دنو) پنج میلیون ریالی ندارد
  • رسمی: ‌پایان رویاپردازی ملی‌پوش ایرانی در ترکیه
  • (ویدئو) چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟
  • خدمات دارالترجمه رسمی در تهران
  • چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟
  • استفاده پلیس از ماشین‌های دوربین‌دار در تهران + عکس
  • ماشین پلیس‌های دوربین‌دار در شهر تهران
  • واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس به بانک‌ها مصداق بارز بنگاه‌داری است
  • رییس مرکز پژوهش های مجلس: واگذاری پرسپولیس و استقلال به بانک ها، خلاف قانون و منویات رهبری است