Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@08:24:25 GMT

مرغ کشتار روز در اهواز به کمتر از نرخ مصوب رسید

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۷۴۱۲۲

مرغ کشتار روز در اهواز به کمتر از نرخ مصوب رسید

به گزارش یکشنبه ایرنا بهای هرکیلوگرم مرغ تازه که یک ماه گذشته تا ۳۶۰ هزار ریال رسیده بوده به تدریج روند کاهشی را شروع کرد و به ایستگاه ۲۰۳هزار ریال یعنی یک هزار ریال کمتر از قیمت مصوب عرضه شد.
با این حال برخی مناطق خوزستان نظیر آبادان و خرمشهر که تولید مرغ ندارند این فراورده پروتئینی همچنان بیشتر از ۲۱۰هزار ریال عرضه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار خوزستان ، قیمت هرکیلوگرم مرغ زنده براساس نرخ نهاده‌ها در واحدهای تولیدی ۱۴۴هزار ریال و مرغ تازه آماده طبخ برای مصرف کنندگان نهایی ۲۰۴هزار ریال تعیین شده است.
دست اندرکاران تولید مرغ در استان می گویند با توزیع زیاد نهاده‌های دامی با نرخ‌های مصوب در سامانه بازارگاه در ۴۵ روز اخیر و دسترسی تولیدکنندگان به این نهاده‌ها، روند قیمت گوشت مرغ رو به کاهش رفت.
با بازگشت آرامش به بازار مرغ تازه ، مصرف این ماده پروتئینی در میان خانوارهای متوسط در استان افزایش یافت.
به دنبال کاهش قمیت مرغ تازه در اهواز ، مرغ تازه بسته‌بندی شده در فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز کاهش یافت.
در همین حال مدیرکل پشتیبانی امور دام خوزستان روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به روند کاهشی قیمت مرغ تازه ، از تداوم توزیع مرغ منجمد با نرخ ۱۵۰هزار ریال به دست مصرف کننده نهایی خبر داد.
حمید بدوی افزود: توزیع مرغ منجمد در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تعاونی های مصرف در سطح استان به روال و قیمت مصوب (۱۴۰هزار ریال به قیمت عمده فروشی) ادامه می‌یابد.

وی با بیان اینکه نهاده‌های مورد نیاز مرغداری‌ها در بستر بازارگاه عرضه می‌شود افزود: توزیع منظم و بدون وقفه نهاده‌های طیور در خوزستان ادامه دارد.
مصرف سالانه مرغ در خوزستان اندکی بیش از ۱۰۰هزار تن است ولی تولید آن در استان ۶۰هزار تن است و بقیه نیاز استان از مناطق همجوار تامین می‌شود.
با تثبیت نسبی قیمت مرغ تازه در کلانشهر اهواز، حالا نوبت تخم مرغ است که در هفته‌های اخیر روند افزایشی به خود گرفته است.
هم اکنون هر شانه ۳۰تایی تخم مرغ معمولی در اهواز تا ۴۰۰هزار ریال عرضه می‌شود ولی تخم مرغ با برند و بسته بندی ویژه با بهای بیشتری عرضه می‌شود.
بر اساس ستاد تنظیم بازار کشور قیمت مصوب هرشانه تخم مرغ معمولی تاریخ دار۲۸۰هزار ریال است.
علت اصلی افزایش قیمت تخم در ماه‌های اخیرمرغ تامین نشدن به موقع نهاده و صادرات آن به کشورهای همسایه به خصوص عراق است.  

برچسب‌ها دام و طيور تخم مرغ خوزستان اهواز آبادان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دام و طيور تخم مرغ خوزستان اهواز آبادان دام و طيور تخم مرغ خوزستان اهواز آبادان اخبار کنکور عرضه می شود مرغ تازه نهاده ها تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۷۴۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغو شدن بازی تیم‌های استقلال ملاثانی و فجر سپاسی پیگیری می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حمید بنی تمیم پیش از ظهر امروز سه‌شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای در خصوص لغو شدن بازی تیم‌های استقلال ملاثانی و فجر سپاسی بیان کرد: همانطور که همه علاقمندان به ورزش به ویژه فوتبال می‌دانند، ورزشگاه غدیر به مدت بیش از پنج سال متروکه بود که با تلاش‌های شرکت گروه ملی فولاد خوزستان بار دیگر فعال شد.

وی افزود: علاوه بر حمایت‌های مالی اداره کل ورزش و جوانان خوزستان از باشگاه استقلال آبی‌پوشان ملاثانی، زمین چمن ورزشگاه تختی اهواز به صورت کاملاً رایگان برای تمرینات در اختیار این تیم قرار داشت.

بنی تمیم گفت: باوجود پیگیری‌ها و تلاش‌های مسؤولان و مدیران ارشد استانی برای جلوگیری از این اتفاق ناخوشایند، اما استقلال خوزستان با ممانعت از ورود تیم‌های فجر سپاسی شیراز و استقلال آبی‌پوشان ملاثانی به ورزشگاه غدیر اهواز، باعث لغو دیدار و لطمه به فوتبال استان شد و این موضوع به صورت جدی مورد پیگیری قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، دیدار تیم‌های استقلال آبی پوش ملاثانی و فجر سپاسی قرار بود در ورزشگاه غدیر اهواز برگزار شود که به دلیل نبود اجازه ورود ۲ تیم به درون ورزشگاه لغو شد.

باشگاه استقلال خوزستان که مالک ورزشگاه غدیر اهواز به شمار رفته و میزبان بازی‌های این تیم در لیگ برتر است، مانع از انجام این دیدار شده است.

پس از معطلی کادر هر ۲ تیم در پشت در ورزشگاه غدیر، در نهایت با تصمیم ناظر بازی این دیدار به صورت رسمی لغو شد.

کد خبر 6086358

دیگر خبرها

  • اجرای طرح ممنوعیت عرضه کیسه پلاستیکی رایگان
  • ۸ مصدوم در پی ۳ حادثه آتش‌سوزی در اهواز
  • لغو شدن بازی تیم‌های استقلال ملاثانی و فجر سپاسی پیگیری می‌شود
  • پلمب یک واحد قصابی در شهرستان آوج
  • نمایی از خوزستان زیبا+فیلم
  • درآمدهای عمومی آذربایجان شرقی ۴۱ درصد افزایش یافت
  • محاصره شرکت صهیونیستی البیت در انگلیس توسط معترضان
  • ۲۵۵ زائر حج عمره خوزستانی به سرزمین وحی اعزام می‌شوند
  • لغو دیدار تیم‌های استقلال ملاثانی و فجر سپاسی
  • اجرای بخش دوم لایروبی رودخانه کارون