Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@16:37:48 GMT

مسابقه محاکات در راه آنتن تلویزیون

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۷۴۱۳۶

مسابقه محاکات در راه آنتن تلویزیون

مدیر شبکه دو از روند تولید مسابقه "محاکات""بازدید کرد، مسابقه‌‌ای در زمینه حکایت‌گری که با طی مراحل تولید به آنتن تلویزیون نزدیک می‌شود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمدرضا جعفری جلوه به همراه جمعی از مدیران شبکه دو از روند تولید مسابقه "محاکات" در لوکیشن این برنامه بازدید کرد.

در این بازدید مدیر شبکه 2 سیما با اشاره به اینکه "محاکات" در پیشینه فرهنگی و ادبی ما مسابقه حکایت‌گری بوده است؛ اظهار داشت: "محاکات" زنده کردن سنت به حاشیه رفته قصه‌گویی است و مفهوم حکایت‌گری را اگر بتوان به درستی به نسل جدید منتقل کرد اتفاق مبارکی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

جعفری جلوه با بیان اینکه حکایت گفتن با اهداف مختلفی صورت می‌گیرد، توضیح داد:  حکایت‌گری به منظور عبرت گرفتن، نقل حکمت، انتقال تجربه، یادگیری، آرامش‌بخشی و ... همه از اهداف قصه‌گویی و حکایت‌گری است. 

وی افزود: اگر این مسابقه بتواند  به معرفی منابع ادبی ما بپردازد و اهمیت حکایت‌گری را روشن‌تر کند گام بسیار بلندی برداشته است. اگر قصه وارد محافل شود می‌تواند بارها به اشکال مختلف نقل شود چون قدرت تأثیرگذاری دارد.

جعفری جلوه همچنین بیان داشت: تعامل با مردم در فضای مجازی و استفاده از نظرات بینندگان در انتخاب قصه‌های برتر در کنار نظرات کارشناسان حاضر در برنامه یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت این مسابقه است که مشارکت و همراهی مردم را در پی دارد. 

مدیر شبکه دو در پایان خاطرنشان کرد: تدارک مسابقه‌ای با هدف ترویج حکایت‌گری و نگاهی ژرف‌اندیشانه به مسئله قصه‌گویی در کنار وجه ایجاد هیجان و سرگرمی در قالب یک مسابقه تلویزیونی از اهدافی است که از تولید این مسابقه انتظار می‌رود.

"محاکات" مسابقه جدید شبکه 2 سیما است که به زودی از این شبکه پخش خواهد شد.

بازیگر جدید طولانی‌ترین سریال تلویزیون کیست؟سریال اتفاقات "از مدار خارج شده" تلویزیون/ از جنجال‌های کارشناسان و میهمانان تا پلاتوهای خارجی خانم مجری!

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رسانه ملی تلویزیون شبکه دو رسانه ملی تلویزیون شبکه دو حکایت گری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۷۴۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهروز افخمی با «هفت» دوباره به آنتن تلویزیون می‌آید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سری جدید برنامه سینمایی «هفت» به تهیه‌کنندگی محمد تنکابنی و با اجرای بهروز افخمی که در ایام چهل و دومین جشنواره فجر روی آنتن رفته بود؛ با وقفه‌ای کوتاه از فردا شب جمعه ۷ اردیبهشت ماه ساعت ۲۳ روی آنتن شبکه نمایش ‌می‌رود.

در این دوره برنامه، میز «پرونده ویژه» با حضور بهروز افخمی و مهمان، میز «نقدسینمای ایران» با حضور امیر قادری و رضا صدیق و میز «نقدسینمای جهان» با حضور سید حمید قادری و آرش خوشخو و همچنین با پخش میان‌برنامه‌های متنوع روی آنتن می‌رود.

همچنین سری جدید برنامه «هفت» با دکوری متفاوت در فضایی نوستالژیک از سینمای قدیم ایران روی آنتن خواهد رفت.

۲۲۰۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899493

دیگر خبرها

  • بهروز افخمی با «هفت» دوباره به آنتن تلویزیون می‌آید
  • پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت‌ از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات
  • پخش یک سریال خارجی جدید از تلویزیون
  • سریال جدید تلویزیون به دو شبکه می‌رسد
  • پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز چهارشنبه ۵‌ اردیبهشت از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات
  • سه، دو ، یک «آشپز شو»
  • پخش زنده جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ چهارشنبه ۵‌ اردیبهشت از تلویزیون و آنلاین
  • دعوت میزبان برنامه محفل برای تماشای مسابقه قرآنی‌ها
  • بازگشت بهزاد خلج به تلویزیون/ «آقای قاضی؛ شعبه ۱۲۱» روی آنتن شبکه دو می‌رود
  • پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز سه‌شنبه ۴‌ اردیبهشت از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات