Web Analytics Made Easy - Statcounter

۵ شرکت دانش‌بنیان با تلاشی مستمر به ساخت کیت‌های تشخیص سریع کرونا ورود کردند، تلاشی که امروز به تولید ۵ میلیون کیت در ماه رسیده است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ 5 شرکت دانش‌بنیان با تلاشی مستمر به ساخت کیت‌های تشخیص سریع کرونا ورود کردند، تلاشی که امروز به تولید 5 میلیون کیت در ماه رسیده است؛ دستاوردی که در تلاش‌های مجدانه نهادهای موثر حوزه علمی و فناورانه کشور بروز کرده و به نتیجه رسیده است؛ زیست‌بومی که ایجاد شد و امروز مسیر خود را شناخته و به صورت خودکار نیازهای کشور را تامین می‌کند؛ مهم‌ترین نماد این تلاش‌های فناورانه و ظرفیت‌های دانشی در کشور را در روزهای بحرانی شاهد هستیم؛ مثلاً همین روزهای کرونایی که اگر دانش‌بنیان‌ها نبودند برای تامین کیت‌های تشخیص کرونا باید دست خود را به سمت دیگر کشورها دراز می‌کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شکل‌گیری زیست‌بوم فناوری و نوآوری در کشور مسیر خود را یافته است، بهگونه‌ای که سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با اعلام وجود 5 هزار و 500 شرکت دانش‌بنیان در کشور، گفت: این شرکت‌ها به صورت خودکار در حال تامین نیازهای کشور هستند؛ مثلاً در حوزه پیشگیری از بیماری کرونا، محصولات بدون دخالت دولت و به شکلی کاملاً خودجوش تولید و به بازار عرضه شد؛ زمانی که زیست‌بومی شکل گیرد، اعضای آن فعالیت‌ها را آغاز می‌کنند و به تولید محصولات می‌پردازند.

امکان تولید ماهی 5 میلیون کیت تشخیص کرونای دانش‌بنیانی

امروز که بیش از 10 ماه از شیوع بیماری کرونا در کشور می‌گذرد، دانش‌بنیان‌ها به صورت خودجوش و بدون اتکا به بازارهای داخلی اقدام به تولید محصولات پیشگیرانه بیماری کرونا کردند؛ تلاشی که تاکنون نیاز کشور به این محصولات و تجهیزات را رفع کرده است.

به گونه‌ای که ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اعلام کرده است، دانش‌بنیان‌ها آمادگی دارند ماهی 5 میلیون کیت تشخیص سریع کرونا را تولید و روانه بازار کنند؛ این کیت‌ها با حمایت معاونت علمی و فناوری تولید شده‌اند.

بنا به گفته مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، از ابتدای شیوع این بیماری برای شناسایی شرکت‌های توانمند تولید تجهیزات مورد نیاز حوزه کرونا، فراخوانی منتشر کردیم و شرکت‌های زیادی برای این کار اعلام آمادگی کردند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از این میان، 5 شرکت برای تولید کیت‌های تشخیص سریع کرونا انتخاب شدند و کار را آغاز کردند؛ ظرفیت این شرکت‌ها به حدی بود که امروز آنها می‌توانند ماهی بیش از 5 میلیون کیت تولید کنند که این کار از خروج ارز  از کشور جلوگیری کرده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

انتشار لیست 110 برنامه حمایت از "شرکت‌های دانش‌بنیان"
تسهیلات مقابله با کرونا به 260 شرکت دانش‌بنیان رسید

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا شرکت های دانش بنیان علمی علم و تکنولوژی ویروس کرونا شرکت های دانش بنیان علمی علم و تکنولوژی تشخیص سریع کرونا شرکت دانش بنیان دانش بنیان ها کیت های تشخیص علمی و فناوری میلیون کیت شرکت ها کیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۷۴۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۵ برابری صادرات شرکت‌های دانش بنیان در سال‌های ۹۹ تا ۱۴۰۱

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، بر اساس گزارشی تحلیلی از ۱۷۷ هزار کوتاژ صادرات و واردات و بیش از ۵/۵ میلیون داده گمرک جمهوری اسلامی ایران و معاونت توسعه شرکت های دانش بنیان، شرکت های نوآور با سهم حدود ۲۰ درصدی از کل شرکت های دانش بنیان، ۶۷ درصد درآمد و بیش از ۷۵ درصد صادرات و واردات این حوزه را در اختیار دارند. این در حالی است که شرکت های فناور با سهم کمتر از ۷ درصد از کل شرکت های دانش بنیان حدود ۳۰ درصد درآمد و بیش از ۲۰ درصد تجارت خارجی دانش بنیان را در کارنامه خود دارند.

بنابر این گزارش، در این سال ها، حوزه فناوری مواد شیمیایی بیشترین سهم از صادرات را با حداقل ۵۰ درصد دارا بوده اند و این نسبت هر ساله افزایش داشته است، حوزه فناوری‌های ماشین آلات، برق و الکترونیک و دارویی به ترتیب در رتبه های بعدی صادرات قرار دارند. تنها حوزه فناوری که تراز تجاری مثبت دارد، حوزه پیشرفته شیمیایی است.

گفتنی است؛ ارزش وزنی صادرات محصولات دانش بنیان بر اساس داده های معاونت توسعه اقتصاد دانش بنیان، ۱۳ درصد افزایش و به صورت همزمان ارزش وزنی واردات این شرکت‌ها ۱۰ درصد کاهش یافته است؛ بدین معنی که علاوه بر افزایش حجم صادرات دانش بنیان، عمق ساخت داخل محصولات دانش بنیان صادراتی نیز افزایش یافته است.

بررسی داده های مربوط به مقصد صادرات شرکت های دانش بنیان نیز نشان می دهد براساس آن حدود ۸۰ درصد صادرات شرکت های دانش بنیان به کشورهای آسیایی بوده و در عین حال حدود ۹۰ درصد واردات شرکت های دانش بنیان از کشورهای آسیایی است. البته ۳۶ درصد واردات و ۲۲ درصد صادرات شرکت های دانش بنیان مربوط به کشور امارت برای صادرات مجدد و واردات مجدد به مبادی و مقاصد تجاری دیگر است.

نکته قابل تامل اینکه بر اساس داده های مندرج در این گزارش، حدود نیمی از صادرات شرکت های دانش بنیان در این سال ها مربوط به صادرات کالای دانش بنیان آن ها بوده است.

کد خبر 6084380 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی 
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی
  • صدور نخستین سند اعیانی قانون جهش تولید دانش‌بنیان در البرز
  • اثرگذاری توسعه دانش‌بنیان‌ها در به‌روزرسانی موقوفات
  • گردهمایی مدیران مراکز نوآوری در کارخانه نوآوری امیدینو
  • جهش تولید با حضور در بازارهای جهانی
  • گام مردم در کشاورزی هوشمند/ راه میان‌بر مردمی‌سازی فناوری باز شد
  • افزایش ۵ برابری صادرات شرکت‌های دانش بنیان در سال‌های ۹۹ تا ۱۴۰۱
  • استقبال چشمگیر از محصولات دانش بنیان ایرانی در بزرگترین رویداد نمایشگاهی حوزه سلامت جنوب شرق آسیا
  • طرح های دانش بنیان حمایت می شوند