Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین، به نقل از روابط عمومی شبکه دو؛ در این بازدید مدیر شبکه دو سیما با اشاره به اینکه «محاکات» در پیشینه فرهنگی و ادبی ما مسابقه حکایت‌گری بوده است؛ اظهار داشت: «محاکات» زنده کردن سنت به حاشیه رفته قصه‌گویی است و مفهوم حکایت‌گری را اگر بتوان به درستی به نسل جدید منتقل کرد اتفاق مبارکی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جعفری جلوه با بیان اینکه حکایت گفتن با اهداف مختلفی صورت می گیرد؛ توضیح داد: این که قصه ای را در شاخه‌های مختلفی امتداد دهیم، نتایج مختلفی به همراه دارد و طبیعتا تنها عرصه‌های فرمی و جنبه های ذوقی و شکلی آن مورد توجه نیست بلکه اشکال معنایی آن هم اهمیت دارد. حکایت گری به منظور عبرت گرفتن، نقل حکمت، انتقال تجربه، یادگیری، آرامش‌بخشی و ... همه از اهداف قصه‌گویی و حکایت‌گری است.

وی ادامه داد: اگر این مسابقه بتواند  به معرفی منابع ادبی ما بپردازد و اهمیت حکایت‌گری را روشن تر کند گام بسیار بلندی برداشته است. اگر قصه وارد محافل شود می‌تواند بارها به اشکال مختلف نقل شود چون قدرت تاثیرگذاری دارد.

جعفری جلوه همچنین بیان داشت: تعامل با مردم در فضای مجازی و استفاده از نظرات بینندگان در انتخاب قصه‌های برتر در کنار نظرات کارشناسان حاضر در برنامه یکی دیگر از ویژگی های مثبت این مسابقه است که مشارکت و همراهی مردم را در پی دارد.

وی در ادامه افزود: در قرآن قصه های زیادی نقل شده و به دلیل جامعیت و فراز و فرودهای  قصه حضرت یوسف (ع) از آن به عنوان احسن القصص یاد می شود. چرایی این مساله که به چه دلیل در کتاب خدا قصه گفته می‌شود و خداوند برای صحبت کردن با انسان از قصه گویی استفاده کرده، نشان از اهمیت اهدافی دارد که در حکایت گری نهان است.  قصه حضرت موسی (ع) نیز به دفعات در سوره‌های مختلف نقل شده و هر بار از یک زاویه و با یک موضوعیت خاص بیان شده است.

جعفری جلوه در پایان خاطرنشان کرد: این مهم است که کدام قصه را باید قاب کرد و از زوایای مختلف دید. تدارک مسابقه ای با هدف ترویج حکایت گری و نگاهی ژرف‌اندیشانه به مساله قصه‌گویی در کنار وجه ایجاد هیجان و سرگرمی در قالب یک مسابقه تلویزیونی از اهدافی است که از تولید این مسابقه انتظار می رود.

«محاکات» مسابقه جدید شبکه دو سیماست که به تهیه‌کنندگی جواد فرحانی به زودی از این شبکه پخش خواهد شد.

۲۴۱۲۴۱

کد خبر 1470320

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: تلویزیون مسابقه تلویزیونی شبکه دو سیما حکایت گری قصه گویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۷۴۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم یاوه گویی‌های نتانیاهو علیه ایران

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از سی ان ان، نتانیاهو در بیانیه‌ای که در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) منتشر کرده، بدون اشاره به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق که ناقض قوانین بین‌الملل است مدعی شد: جامعه بین‌المللی در برابر تجاوز ایران که صلح جهانی را تهدید می‌کند، یکپارچه بایستد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه ادعاهای بی‌اساس خود، افزود: ایران به طور مستقیم و از طریق نیروهای نیابتی خود، حماس و دیگران، در حال انجام یک کارزار تجاوزکارانه تمام‌عیار است که نه تنها (رژیم) اسرائیل، بلکه کل خاورمیانه را تهدید می‌کند.

این اظهارات در حالی مطرح شده که نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد پیش تر در واکنش به عملیات تنبیهی وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی، اعلام کرده بود: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق صورت گرفت.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۳ با انتشار اطلاعیه‌ای، از انجام عملیات «وعده صادق» و شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم اسرائیل با هدف تنبیه تل‌آویو برای حمله موشکی این رژیم به کنسولگری ایران در سوریه خبر داد.

دیگر خبرها

  • گزافه‌گویی وزیر خارجه آلمان علیه ایران
  • حکایت همنشینی زباله‌ها پای درختان منطقه جنگلی کومان سپیددشت + فیلم
  • حکایت ویلچرهایی که اهدا می‌شوند و مسئولانی که پاسخگو نیستند | پای ما لنگ است و منزل بس دراز
  • تداوم یاوه گویی‌های نتانیاهو علیه ایران
  • حکمت نهی از «دروغ گفتن به شوخی» چیست؟
  • تناقض گویی وزیر خارجه انگلیس در برنامه زنده تلویزیونی | ببینید مجری چطور کامرون را غافلگیر کرد
  • اختصاص فضایی در بافت تاریخی یزد برای دبیرخانه قصه‎‌گویی
  • لزوم اختصاص فضایی در بافت تاریخی برای دبیرخانه قصه گویی
  • «حکمت و حکایت جوانمردی» منتشر شد
  • حکایت ۳.۸ میلیارد ساله زمین درباره حیات| همه‌چیز درباره پیدایش زندگی