Web Analytics Made Easy - Statcounter

دستورالعمل برگزاری جلسات پیش دفاع دانشجویان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، جواد علمائی معاون علوم، مهندسی و کشاورزی و حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه، معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی دستورالعمل «برگزاری جلسات پیش دفاع دانشجویان دکتری تخصصی» را به رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی استان‌ها ابلاغ کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


براساس بند‌های این دستورالعمل، در راستای مساعدت با دانشجویان در شرایط فعلی لازم است تا اطلاع ثانوی جلسات پیش دفاع به صورت مجازی برگزار شود. دانشجویان باید مستندات خود را جهت پیش دفاع در زمان مقرر در سامانه پژوهشیار بارگذاری کنند.

در این دستورالعمل آمده است: هیأت تخصصی و استاد راهنما به صورت مجازی و دانشجو در واحد دانشگاهی محل تحصیل و یا نزدیک‌ترین واحد مجری تحصیلات تکمیلی محل زندگی دانشجو، با حضور نماینده‌ای از تحصیلات تکمیلی واحد به عنوان ناظر در جلسه پیش دفاع شرکت می‌کنند.

هیأت تخصصی در هر رشته گرایش تحصیلی دانشجو شامل ۹ نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های کشور است که کفایت یا عدم کفایت پیش دفاع با رأی نصف به علاوه یک حاضر در جلسه مشخص می‌شود.

براساس بند‌هایی از این دستورالعمل، دبیرخانه‌های پیش دفاع ذیل ادارات کل امور پژوهشی و تحصیلات تکمیلی معاونت‌های موضوعی بوده و نقش نظارت، هدایت و هماهنگی فرآیند پیش دفاع را برعهده خواهند داشت.

دبیرخانه پیش دفاع موظف است، نسبت به برنامه ریزی و مدیریت جلسات پیش دفاع، تعیین وقت برای دانشجویان و توزیع تعداد جلسات پیش دفاع در چهار بازه زمانی درسال (۱۵ روز آخر ماه‌های آبان، دی، اردیبهشت و مرداد) اقدام کند.

در این دستورالعمل آمده است: زمان انجام پیش دفاع مجازی یک ساعت است که به ترتیب شامل توضیحات استاد راهنما (۵ دقیقه)، دفاع دانشجو (حداکثر ۲۰ دقیقه)، نکات تکمیلی استاد راهنما (۵ دقیقه)، پرسش، مشورت و تصمیم گیری هیأت تخصصی (۳۰ دقیقه) است.

دانشجو باید جهت انجام پیش دفاع مجازی، دستورالعمل برگزاری پیش دفاع رساله دکتری تخصصی مجازی را از سامانه پژوهشیار دریافت و مطالعه کرده و به مفاد آن دقیقاً عمل کند.

همچنین واحد‌های دانشگاهی موظف هستند تمهیدات و زیرساخت‌های فنی لازم را برای اجرای با کیفیت جلسات پیش دفاع فراهم کنند.

با توجه به الزام حضور فیزیکی دانشجویان در جلسه پیش دفاع، واحد‌های دانشگاهی موظف هستند براساس لیست جلسات پیش دفاع که توسط سازمان مرکزی اطلاع رسانی خواهد شد و با در نظر گرفتن تعداد جلسات پیش دفاع، همزمان نسبت به آماده سازی مکان مناسب، تجهیزات و شرایط لازم اقدام کنند.

دانشجویان نیز موظف هستند ضمن مطالعه فایل‌های آموزشی در بازه زمانی مقرر با مراجعه به سامانه برگزاری جلسات پیش دفاع (که در سامانه پژوهشیار اطلاع رسانی می‌شود) نسبت به درخواست و زمان مورد نظر خود اقدام کنند. دانشجویان موظفند حداقل ۳۰ دقیقه قبل از شروع جلسه در محل حضور یابند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه آزاد پایان نامه های دانشجویی دکتری تخصصی دانشگاه آزاد دفاع دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۷۵۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طغیان دانشجویان در آمریکا علیه رژیم صهیونیستی/ پلیس 100 تن را بازداشت کرد + عکس و فیلم

به گزارش جماران؛ کلاس‌های درس دانشگاه کلمبیا در آمریکا به خاطر تظاهرات‌های ضد صهیونیستی مجازی شد.

روزنامه عبری زبان "اسرائیل هیوم" اعلام کرد کلاس‌های درس دانشگاه کلمبیا در آمریکا به خاطر ادامه تظاهرات‌های ضد صهیونیستی مجازی شده است.

منابع رسانه‌ای اعلام کردند تظاهراتی گسترده مقابل دانشگاه کلمبیا برای همبستگی با دانشجویان بازداشت شده که خواستار توقف جنگ و نسل‌کشی علیه غزه بودند، برگزار شده است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از پلیس آمریکا اعلام کرد که 133 نفر از دانشجویان معترض به جنگ علیه غزه در داخل دانشگاه کلمبیا بازداشت شدند.

 

 

 دستگیری بیش از ۱۳۳ دانشجوی حامی فلسطین در دانشگاه کلمبیای آمریکا

از دو روز قبل صدها نفر از فعالان دانشجویی سوسیالیست و حامی فلسطین در دانشگاه کلمبیا در اعتراض به نسل کشی در غزه تجمع کرده و در محوطه این دانشگاه چادر زده‌اند. 

 معترضان خواستار قطع همکاری و سرمایه‌گذاری دانشگاه در اسرائیل هستند.

 

 

اداره پلیس نیویورک: ۱۳۳ نفر به صورت شبانه دستگیر شده و بعد از صدور احضاریه‌های دادگاهی برای آنها آزاد شده‌اند. 

این تحصن با برخورد شدید پلیس و حراست دانشگاه و تعلیق برخی دانشجویان روبه رو شده است.

 

 

نقشه تحصن دانشجویان در سراسر آمریکا برای توقف جنگ اسرائیل علیه غزه

پس از دستگیری بیش از 100 دانشجو از کالج بارنارد و دانشگاه کلمبیا در تحصن که خواستار قطع همکاری دانشگاه ها با اسرائیل در بحبوحه جنگ این رژیم علیه غزه بودند، تظاهرات در سراسر آمریکا به راه افتاده است. تحصن هایی در MIT، Tufts، Emerson College، NYU، The New School، دانشگاه میشیگان، دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس، دانشگاه Vanderbilt و دانشگاه کارولینای شمالی در Chapel Hill آغاز شده است.

 

 

دانشگاه کلمبیا کلاس های حضوری را لغو کرده؛ کلاس ها به صورت آنلاین برگزار می شود. سازمان دهندگان این تجمعات می گویند حداقل 50 دانشجو از بارنارد و 35 دانشجو از کلمبیا تعلیق شده اند. تعداد فزاینده ای از فارغ التحصیلان کلمبیا و بارنارد، کارمندان و سخنرانان مهمان نیز علناً این موسسات معتبر را محکوم یا اعلام کرده اند.

در ییل، حداقل 45 دانشجو در حالی که پلیس تلاش می کرد تا یک تحصن را در جمعه شب پاکسازی کند، دستگیر شدند. اعتراضات در محوطه دانشگاه ادامه دارد.

 

دیگر خبرها

  • رئیسی: داعیه‌داران دانشجو دوستی در آمریکا دانشجویان را به خاطر دفاع از مظلوم به خاک و خون می‌کشند
  • بازگشت دوباره رشته پرستاری به دانشگاه آزاد بوشهر
  • رییس دانشگاه شاهد خبر داد: بورسیه برای دانشجویان کشورهای جبهه مقاومت
  • آغاز ثبت نام آزمون زبان دکتری تخصصی دانشگاه پیام نور
  • برگزاری میزگرد پوشش دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج
  • امشب؛ آخرین فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳
  • طغیان دانشجویان در آمریکا علیه رژیم صهیونیستی/ پلیس 100 تن را بازداشت کرد + عکس و فیلم
  • آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
  • اخذمجوز پذیرش دانشجوی مقطع دکتری تخصصی رشته مهندسی آب-آبیاری و زهکشی
  • طرح پویش دانشگاه آزاد، تلاقی آموزش مهارتی و اشتغال دانش‌بنیانِ نسل جوان