Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حمید ملانوری عصر امروز در جلسه ستاد مدیریت کرونای استان، اظهار داشت: براساس مصوبه‌های قبلی ستاد کرونا، محدودیت تردد فقط برای شهرهای نارنجی و قرمز و با جمعیت ۲۰۰ هزار نفر و از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح بود که براساس مصوبه امروز این اصل منع تردد برای همه شهرهای استان در نظر گرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: گرچه آمار مبتلایان و فوتی‌های استان، سیر نزولی پیدا کرده و خوشبختانه نرخ شیوع را مهار کرده‌ایم اما آمارها باز هم به نسبت جمعیت استان، قابل تأمل است.

استاندار خراسان‌جنوبی ما همچنان باید رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، حفظ فاصله اجتماعی، زدن ماسک و شست‌وشوی مکرر دست‌ها را جدی بگیریم، عنوان کرد: ترددهای شبانه از ساعت ۲۲ تا ۴ صبح در همه شهرهای استان ممنوع است.

دورهمی‌های خانوادگی همچنان کانون کرونا

ملانوری ادامه داد: آمارهای دانشگاه علوم پزشکی حکایت از این دارد که به‌طور میانگین ۵۱ درصد مبتلایان در سطح کشور مربوط به تجمعات و دورهمی‌های خانوادگی است و متأسفانه این رقم در استان ما خیلی بیشتر و در حد ۶۵ درصد است.

وی به وضعیت فعالیت مدارس نیز اشاره کرد و گفت: کلاس‌های آموزشی همچنان به‌صورت غیر حضوری برگزار می‌شود و دانش‌آموزان و دانشجویان می‌توانند با استفاده از بسترهای مجازی فعال از مباحث آموزشی استفاده نمایند.

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در رابطه با برگزاری کلاس‌های درس دانشگاه‌ها، وزارت علوم نیز تابع مصوبات ستاد ملی کروناست، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین تصمیمات ستاد مدیریت بیماری کرونای استان بحث فعال سازی فروشگاه‌های اینترنتی است.

نمی‌توانیم خیابان‌ها و مغازه‌ها را از جمعیت خالی کنیم

ملانوری اضافه کرد: حتی اگر موضوع کرونا هم مطرح نمی‌شد با توجه به توسعه تکنولوژی، فعال شدن فروشگاه‌های اینترنتی و تلفنی برای تسهیل شرایط دسترسی مردم به خدمات از ضرورت‌هایی بود که باید محقق شود.

وی عنوان کرد: این طبیعی است که ما به لحاظ منطقی و عرفی نمی‌توانیم خیابان‌ها و مغازه‌ها را از جمعیت خالی کنیم اما باید راهکارهایی ارائه نماییم تا میزان نیاز مردم به مراجعات حضوری برای خرید کاهش پیدا کند.

استاندار خراسان‌جنوبی تأکید کرد: فروشگاه‌های اینترنتی باعث کاهش ترافیک و ازدحام جمعیت در معابر شده، راه‌های دسترسی افراد به تأمین نیازهاشان را تسهیل می‌کند.

لزوم تأمین زیرساخت‌ها برای فعال کردن فروشگاه‌های اینترنتی

ملانوری افزود: براساس تأکیداتی که در ستاد کرونا و دیگر جلسات شد، سازمان صمت مکلف شد نسبت به تأمین زیرساخت‌های لازم برای فعال کردن فروشگاه‌های اینترنتی در استان اقدامات درخوری انجام دهد.

وی گفت: در این جلسه با برنامه‌ریزی های سازمان صمت ضمن معرفی یکی از فروشگاه‌های اینترنتی فعال در استان، خدمات و امکاناتی که این فروشگاه در اختیار مردم قرار می‌دهد و نحوه استقبال اصناف از این زیرساخت مورد بررسی قرار گرفت.

استاندار خراسان‌جنوبی ادامه داد: فروشگاه‌های اینترنتی فعال باید با استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای، بیلبوردهای شهری و فضای مجازی، تبلیغات لازم را برای جذب و ترغیب مردم به خرید از این مجموعه‌ها انجام دهند.

 انتهای پیام/3403/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خراسان جنوبی استانداری خراسان جنوبی ملانوری تردد دانشگاه علوم پزشکی بیرجند محدودیت ها استاندار خراسان جنوبی فروشگاه های اینترنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۷۵۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن خراسان جنوبی

به گزارش قدس آنلاین، سمیه لطفی، اظهار داشت: با ادامه فعالیت توده هوای ناپایدار در جو استان تا فرداشب گاهی وزش باد شدید، وقوع رگبار و رعد برق و با توجه به ماهیت بارش‌ها در این فصل و حجم آن‌ها همچنان وقوع رواناب و آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها به ویژه در شهرستان‌های زیرکوه، خوسف، بیرجند و برخی نقاط طبس و سرایان قابل پیش‌بینی است.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی، افزود: خسارت‌های قنوات و تاسیسات زیربنایی نیز بر اثر بارش‌ها محتمل است و برای مناطق مستعد بارش تگرگ برخورد صاعقه پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: روند کاهشی دمای هوا تا صبح فردا ادامه دارد و در مناطق مرتفع و جاده‌های کوهستانی تشکیل مه باعث کاهش دید افقی می‌شود.

لطفی بیان کرد: پرهیر از سفرهای غیر ضروری، احتیاط در تردد، خودداری از اسکان و چرای دام، خودداری از تردد عشایر در بستر و حاشیه رودخانه، پرهیز از صعود و مناطق مرتفع از جمله توصیه‌های هواشناسی است. 

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • سنگ تمام مردم خراسان جنوبی برای بازسازی عتبات عالیات
  • هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن خراسان جنوبی
  • هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن برخی مناطق خراسان جنوبی
  • انسداد محورهای مواصلاتی در خراسان جنوبی در اثر سیلاب
  • سیلاب بعضی از محور‌های خراسان جنوبی را مسدود کرد
  • انسداد برخی از محور‌های مواصلاتی در خراسان جنوبی
  • ‌مسیرهای خراسان جنوبی لغزنده است
  • مدارس یزد چهارشنبه غیرحضوری شد
  • ستاد بحران: مدارس زرند فردا تعطیل است
  • قدردانی از ۸۷ فعال برتر حوزه سلامت خراسان جنوبی