Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا جعفری جلوه همراه جمعی از مدیران شبکه دو از روند تولید مسابقه «محاکات» در لوکیشن این برنامه بازدید کرد.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام روابط عمومی شبکه دو؛ در این بازدید مدیر شبکه دو سیما با اشاره به اینکه «محاکات» در پیشینه فرهنگی و ادبی ما مسابقه حکایت‌گری بوده است؛ اظهار داشت: «محاکات» زنده کردن سنت به حاشیه رفته قصه‌گویی است و مفهوم حکایت‌گری را اگر بتوان به درستی به نسل جدید منتقل کرد اتفاق مبارکی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جعفری جلوه با بیان اینکه حکایت گفتن با اهداف مختلفی صورت می‌گیرد؛ توضیح داد: این که قصه‌ای را در شاخه‌های مختلفی امتداد دهیم، نتایج مختلفی به همراه دارد و طبیعتا تنها عرصه‌های فرمی و جنبه‌های ذوقی و شکلی آن مورد توجه نیست بلکه اشکال معنایی آن هم اهمیت دارد. حکایت گری به منظور عبرت گرفتن، نقل حکمت، انتقال تجربه، یادگیری، آرامش‌بخشی و ... همه از اهداف قصه‌گویی و حکایت‌گری است.

وی ادامه داد: اگر این مسابقه بتواند به معرفی منابع ادبی ما بپردازد و اهمیت حکایت‌گری را روشن‌تر کند گام بسیار بلندی برداشته است. اگر قصه وارد محافل شود می‌تواند بار‌ها به اشکال مختلف نقل شود، چون قدرت تاثیرگذاری دارد.

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین خبرها از معاونت سیما اینجا کلیک کنید

جعفری جلوه همچنین بیان داشت: تعامل با مردم در فضای مجازی و استفاده از نظرات بینندگان در انتخاب قصه‌های برتر در کنار نظرات کارشناسان حاضر در برنامه یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت این مسابقه است که مشارکت و همراهی مردم را در پی دارد.

وی در ادامه افزود: در قرآن قصه‌های زیادی نقل شده و به دلیل جامعیت و فراز و فرود‌های قصه حضرت یوسف (ع) از آن به عنوان احسن القصص یاد می‌شود. چرایی این مساله که به چه دلیل در کتاب خدا قصه گفته می‌شود و خداوند برای صحبت کردن با انسان از قصه گویی استفاده کرده، نشان از اهمیت اهدافی دارد که در حکایت گری نهان است. قصه حضرت موسی (ع) نیز به دفعات در سوره‌های مختلف نقل شده و هر بار از یک زاویه و با یک موضوعیت خاص بیان شده است.

جعفری جلوه در پایان خاطرنشان کرد: این مهم است که کدام قصه را باید قاب کرد و از زوایای مختلف دید. تدارک مسابقه‌ای با هدف ترویج حکایت گری و نگاهی ژرف‌اندیشانه به مساله قصه‌گویی در کنار وجه ایجاد هیجان و سرگرمی در قالب یک مسابقه تلویزیونی از اهدافی است که از تولید این مسابقه انتظار می‌رود.
«محاکات» مسابقه جدید شبکه دو سیماست که به تهیه‌کنندگی جواد فرحانی به زودی از این شبکه پخش خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: صدا و سیما رسانه ملی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: صدا و سیما رسانه ملی جعفری جلوه حکایت گری قصه گویی شبکه دو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۷۵۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجموعه «هیس، هیچی نیس»، از شبکه دو سیما

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،  این مجموعه نمایشی با نگاهی طنز به رویدادهای تاریخی جهان، روایتی طنز و متفاوت از تاریخ جهان را ارائه می‌کند و از بخش های مختلفی از جمله «دادگاه»، «استعدادیابی»، «سرآشپز» و «تاریخ کاغذی» تشکیل شده که بخش «سرآشپز» ترکیبی از کار رئال و عروسکی است.

در «هیس، هیچی نیس!»، از جمعی از بازیگران تئاتر بهره گرفته شده که شامل ۱۵ بازیگر اصلی و ۲۰ بازیگر فرعی است و در عین حال این بازیگران حدود ۷۰ نقش و شخصیت را در این مجموعه ایفا می کنند.

این مجموعه نمایشی به تهیه‌کنندگی حمیدرضا عطارد و کارگردانی حسین حقانی که اثری اقتباسی از کتاب ۱۵ جلدی «سرگذشت استعمار» مهدی میرکیایی است، از شنبه تا دوشنبه ساعت ۱۸ از شبکه دو سیما و دوشنبه تا پنجشنبه ساعت ۲۱ از شبکه امید پخش می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • مجموعه «هیس، هیچی نیس»، از شبکه دو سیما
  • معرفی موسسات ازدواج در برنامه «بیا وسط»
  • فیلم‌های سینمایی تلویزیون در آخرین روز‌های ماه فروردین
  • تلویزیون آخر هفته چه فیلم هایی پخش می کند؟
  • نگاهی به فیلم‌های آخر هفته شبکه‌های سیما
  • برنامه جدید رضا رشیدپور و مواجهه با ۱۲ مدیر ساترا برای گرفتن مجوز
  • برنامه «ماه‌ترین پلاس» از شبکه دو سیما
  • فصل جدید «چرخ»، آماده پخش از شبکه چهار سیما
  • فصل دوم مستند «پا به ماه» از شبکه دو سیما
  • «مشاور»، از شبکه دو سیما