Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@20:25:16 GMT

رونمایی از گریم ابراهیم یزدی در «روزهای ابدی»

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۷۵۵۹۲

رونمایی از گریم ابراهیم یزدی در «روزهای ابدی»

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، گریم ابراهیم یزدی و ویلیام سالیوان (آخرین سفیر آمریکا در ایران) در آستانه پخش سریال روزهای ابدی رونمایی شد.

سریال تلویزیونی روزهای ابدی به کارگردانی جواد شمقدری و تهیه‌کنندگی محسن علی‌اکبری هشتم دی‌ماه از شبکه یک سیما روی آنتن می‌رود.

در این مجموعه روزهای پرالتهاب اوایل انقلاب اسلامی به نمایش درآمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخشی از این مجموعه به صبح روز ۲۵ بهمن سال ۱۳۵۷ اشاره دارد که چریک‌های فدایی خلق ایران به سفارت آمریکا حمله کردند و سفارت از کنترل دیپلمات‌های آمریکایی خارج شد.

برای ایفای نقش ابراهیم یزدی وزیر امور خارجه وقت تلاش شده تا از چهره‌ای که نزدیک به چهره ابراهیم یزدی است، استفاده شود که در نهایت برای این نقش حسین اطهمی انتخاب شده است.

مجموعه تلویزیونی روزهای ابدی که به سفارش سیمافیلم تولید شده، تلاش دارد تا با روایت ۹ ماه از روزهای ابتدایی انقلاب، تاریخ معاصر کشور را به تصویر بکشد.

کتابخانه سیب دانش به روایت «ما ایرانی ها» 

برنامه ما ایرانی ها به تهیه کنندگی و کارگردانی قاسم اورنگی امشب  (یک شنبه ۷ دی ماه) ساعت ۲۲ میزبان اسماعیل آزادی یک فعال فرهنگی در حوزه کتاب و کتابخوانی است که در این برنامه از فعالیت ها و تلاش های خیر خواهانه برای فراهم کردن امکان مطالعه برای کودکان در مناطق محروم می گوید.
کتابخانه سیب دانش تور کتاب کودک، گروهی مردمی و خود جوش است که بیش از ۲۲۰ عضو دارد. مهمان برنامه ما ایرانی ها در در این قسمت درباره فعالیت های کتاب خانه سیب دانش برای مخاطبان برنامه صحبت می کند که اولین بار چطور جرقه برپایی  کتابخانه در ذهنش زده شد،

او از  ۱۰ سالگی خودش روایت می کند،  چرا که در روستایشان کتاب وجود نداشت، چه برسد به کتابخانه؛ سال ها بعد تصمیم می گیرد برای روستاهای محروم از کتاب، تور کتاب تدارک ببیند. اکنون گروه تور کتاب کودک در ۷ سال موفق شده است  ۲۷ تور کتاب را در جای جای سرزمینمان اجرا کند  و امکان مطالعه را برای کودکان بیش از ۵۰ روستا را فراهم آورده است. البته کتابخانه  چمدانی برای دانش آموزان عشایری را نیز می توان  به این رقم اضافه کرد و مجموع کتاب های این کتابخانه دست کم بیش از بیش از ۲۵ هزار جلد می باشد .

آزادی همچنین اشاره کرد که تور کتاب کودک در اسفندماه سال ۱۳۹۶ یک تور اسباب بازی و لوازم ورزشی را با عنوان کاروان شادی در منطقه زلزله زده سر پل ذهاب برگزار کرد . در سیل پلدختر به بیش از ۲ هزار کودک پک لوازم التحریر ، اسباب بازی و لوازم ورزشی اهدا کرد و همراه آن ۳ کنسرت موسیقی نیز در این مناطق برگزار شد .

اورنگی در این رابطه  گفت: فرهنگ کتابخوانی باید در تمام کشور و برای همه اقشار جامعه ایجاد شود . بهتر است  کتاب خواندن از کودکی و سنین پایین تبدیل به یک عادت شود. مهمان این قسمت کسی است که این فرهنگسازی را از روستاها شروع کرده است.

برنامه  ترکیبی ما ایرانی ها کاری از گروه اجتماعی شبکه پنج سیما است که یکشنبه ها و سه شنبه ها ساعت ۲۲ از شبکه پنج  سیما پخش می شود.

بزرگ ترین محفل قرآنی به وسعت جبهه مقاومت همزمان در ایران، سوریه ،عراق و لبنان

همزمان با نخستین سالگرد شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس محفل انس با قرآن کریم در چهار کشور ایران، عراق، سوریه و لبنان موسوم به «محفل محور مقاومت» برگزار می‌شود.

این محفل شنبه ۱۳ دیماه از ساعت ۱۸:۳۰ تا  ۲۰:۱۵  از حرم حضرت زینب (سلام الله علیها) آغاز و ضمن ارتباط زنده با کشورهای دیگر، از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می‌شود.

شهرهای کرمان در ایران، دمشق (حرم مطهر حضرت زینب سلام الله علیها) در سوریه، ضاحیه در لبنان و بغداد محل شهادت سردار شهید سلیمانی و ابومهدی و همرزمانشان و وادی السلام نجف در عراق میزبان این محفل نورانی قرآنی خواهند بود. 

در این محفل قرآنی، محمد نبیل أمهز، مهدی شمعونی، حمزة منعم قاریان لبنانی هستند که به تلاوت آیات ۳۰ تا ۳۶سوره مبارکه فصلت، آیات ۲۱ تا ۲۷ سوره مبارکه احزاب ۲۱ تا ۲۷ و آیات ۷۱ تا ۷۶ سوره مبارکه نساء می پردازند.
در سوریه نیز آیات ۱ تا ۷ سوره مبارکه فتح، آیات ۳۵ تا ۳۸ سوره مبارکه نور و آیات ۱۸۹ تا ۱۹۵ سوره آل عمران توسط سید جواد حسینی و جعفرزاده قرائت می‌شود.

در فرودگاه بغداد، محل شهادت سردار قاسم سلیمانی و شهید ابو مهدی المهندس قرای عراقی آیات ۳۸ تا ۴۱ سوره مبارکه حج، آیات اول تا دهم سوره مبارکه انفال، و آیات ۱۶۹ تا ۱۷۴ سوره مبارکه آل عمران را تلاوت می‌کنند و در  وادی السلام نجف بر سر مزار مطهرشهید ابومهدی نیز آیات ۷۲ تا ۷۵ سوره مبارکه انفال، آیات ۵۹ تا ۶۵ همین سوره و آیات ۲۹ تا ۳۵ سوره مبارکه فاطر قرائت خواهد شد.

در کرمان، محل ولادت و مزار مطهر سپهبد شهید قاسم سلیمانی آیات ۸۲ تا ۸۵ سوره مبارکه مائده، آیات ۹۵ تا ۱۰۰ سوره مبارکه نساء و آیات ۶۱ تا ۷۷ سوره مبارکه فرقان توسط مجیدطالبی زاده، مجتبی یداللهی و رسول دوست محمدی در حضور ارادتمندان و عاشقان سردار دل ها قرائت می‌شود.

«پایش» تصمیمات مجلس در بودجه ۱۴۰۰

برنامه امشب پایش قصد دارد با حضور یکی از اعضای هیت رییسه مجلس شورای اسلامی، آخرین تصمیمات خانه ملت برای بودجه سال آینده کشور را واکاوی کند.

مهمان بخش اول برنامه امشب ۷ دی «پایش» احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی خواهد بود تا علاوه بر بررسی بودجه ۱۴۰۰ کشور در خصوص فرار مالیاتی، شفافیت آرای نمایندگان و راهکار های برون رفت از بحران اقتصادی با بینندگان گفتگو کند.

در ادامه برنامه به منظور پیگیری مشکلات تولیدکنندگان، حمید ظهرابی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس نتیجه پیگیری صدور مجوز احداث واحد تولید مایع شوینده این استان، اسماعیل برات معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری کشور درباره وضع صدور مجوز راه اندازی سیستم گردشگری، سید علی مفاخریان مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل تهران در خصوص پیگیری صدور مجوز فست فودهای سیار و صمد رفیعی مدیر روابط عمومی سازمان نظام مهندسی کشاورزی کشور درباره راههای صدور مجوز گلخانه با مخاطبان گفتگو می کنند.

پایش به تهیه کنندگی الهام پیرهادی کاری از گروه دانش و اقتصاد شبکه یک سیما است که یکشنبه ها و سه شنبه ها پس از بخش خبری ساعت ۱۹ با اجرای سعید توکلی روی آنتن می رود.

«خانه امن» به ایستگاه پایانی رسید

آخرین قسمت از مجموعه ۵۰ قسمتی خانه امن به تهیه کنندگی ابوالفضل صفری و کارگردانی احمد معظمی امشب ۷ دی از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

ملودرام خانه امن روایتی جذاب و پرهیجان از یک پرونده جاسوسی - امنیتی است که لایه هایی از عملیات پیچیده مقابله با گروهک تروریستی داعش را روایت می کند که طی این ماجرا، پرونده پیچیده تروریستی و اقتصادی به هم گره می خورد.

در این سریال ۳۰ بازیگر اصلی ، ۱۴۳ بازیگر فرعی و۶۷۰۰ هنرور مقابل دوربین رفتند.

خانه امن ۴۵۰ لوکیشن در سه کشور خارجی و شش استان در ایران داشت. این سریال همچنین ۱۳۸۷ سکانس داخلی و ۷۱۳ سکانس خارجی داشته است. آخرین قسمت این سریال امشب حوالی ساعت ۲۲:۱۵ روی آنتن خواهد رفت.

حمیدرضا پگاه، پرویز فلاحی پور، امین زندگانی، سیما تیرانداز، سامان صفاری، شهروز ابراهیمی، علیرضا رئیسی، قربان نجفی، حمیدرضا عطایی، کاوه آفاق، سپیده خداوردی و سوگل طهماسبی از بازیگران اصلی این سریال هستند.

از فردا ۸ دی هم پخش سریال جدید روزهای ابدی به کارگردانی جواد شمقدری از شبکه یک سیما آغاز می شود.

بازخوانی پرونده تامین اعتبارات مربوط به حمل و نقل عمومی

برنامه تهران ۲۰ امشب یکشنبه هفتم دی با حضور مجتبی یوسفی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و سیدحسن رسولی، نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهرتهران، روی آنتن شبکه پنج سیما می‌رود.

در این برنامه، به بررسی وضعیت اعتبارات قانونی اما تخصیص داده نشده برای ارتقا ناوگان حمل و نقل عمومی و اقدامات مجلس و شورای برای تخصیص این اعتبارات پرداخته می‌ شود.

برنامه تهران ۲۰ روزهای زوج با اجرای محمد دلاوری و روزهای فرد با اجرای علی مروی از شنبه تا چهارشنبه هر هفته راس ساعت ۲۰ از شبکه پنج سیما میهمان خانه‌های مردم ایران خواهد بود.

این برنامه کاری از گروه تهران و شهروندی است که به تهیه کنندگی حسن نظری و سردبیری محمد محسن فیضی پور روی آنتن شبکه پنج سیما می رود.

بازدید مدیر شبکه دو سیما از روند تولید مسابقه «محاکات»

محمدرضا جعفری جلوه همراه جمعی از مدیران شبکه دو از روند تولید مسابقه محاکات در لوکیشن این برنامه بازدید کرد.

در این بازدید مدیر شبکه دو سیما با اشاره به اینکه محاکات در پیشینه فرهنگی و ادبی ما مسابقه حکایت‌گری بوده است؛ اظهار داشت: محاکات زنده کردن سنت به حاشیه رفته قصه‌گویی است و مفهوم حکایت‌گری را اگر بتوان به درستی به نسل جدید منتقل کرد اتفاق مبارکی است.
جعفری جلوه با بیان اینکه حکایت گفتن با اهداف مختلفی صورت می گیرد، توضیح داد: این که قصه ای را در شاخه‌های مختلفی امتداد دهیم، نتایج مختلفی به همراه دارد و طبیعتا تنها عرصه‌های فرمی و جنبه های ذوقی و شکلی آن مورد توجه نیست بلکه اشکال معنایی آن هم اهمیت دارد. حکایت گری به منظور عبرت گرفتن، نقل حکمت، انتقال تجربه، یادگیری، آرامش‌بخشی و ... همه از اهداف قصه‌گویی و حکایت‌گری است.

وی ادامه داد: اگر این مسابقه بتواند  به معرفی منابع ادبی ما بپردازد و اهمیت حکایت‌گری را روشن تر کند گام بسیار بلندی برداشته است. اگر قصه وارد محافل شود می‌تواند بارها به اشکال مختلف نقل شود چون قدرت تاثیرگذاری دارد.

جعفری جلوه همچنین بیان داشت: تعامل با مردم در فضای مجازی و استفاده از نظرات بینندگان در انتخاب قصه‌های برتر در کنار نظرات کارشناسان حاضر در برنامه یکی دیگر از ویژگی های مثبت این مسابقه است که مشارکت و همراهی مردم را در پی دارد.

وی در ادامه افزود: در قرآن قصه های زیادی نقل شده و به دلیل جامعیت و فراز و فرودهای  قصه حضرت یوسف (ع) از آن به عنوان احسن القصص یاد می شود. چرایی این مساله که به چه دلیل در کتاب خدا قصه گفته می‌شود و خداوند برای صحبت کردن با انسان از قصه گویی استفاده کرده، نشان از اهمیت اهدافی دارد که در حکایت گری نهان است.  قصه حضرت موسی (ع) نیز به دفعات در سوره‌های مختلف نقل شده و هر بار از یک زاویه و با یک موضوعیت خاص بیان شده است.

جعفری جلوه در پایان خاطرنشان کرد: این مهم است که کدام قصه را باید قاب کرد و از زوایای مختلف دید. تدارک مسابقه ای با هدف ترویج حکایت گری و نگاهی ژرف‌اندیشانه به مساله قصه‌گویی در کنار وجه ایجاد هیجان و سرگرمی در قالب یک مسابقه تلویزیونی از اهدافی است که از تولید این مسابقه انتظار می رود.

محاکات مسابقه جدید شبکه دو سیماست که به تهیه‌کنندگی جواد فرحانی به زودی از این شبکه پخش خواهد شد.

«مامان ها» سراغ بچه های تنهای دهه ۹۰ رفت

برنامه مامان ها با اجرای منصوره مصطفی زاده در قسمت جدید به معضل کودکان تنها و تک فرزند دهه نود می پردازد.

برنامه مامان ها امروز یکشنبه هفتم دی ماه به کودکان دهه نود می پردازد که بیشتر از همسن و سالانشان با بزرگترها همنشین شده اند.

خانواده ها در دهه های پیش، تعداد فرزندان بیشتری داشتند در حالیکه امروز اکثر خانواده ها به سمت تک فرزندی رفته اند. همچنین پیش از این خانواده ها با اقوام و خویشاوندان خود ارتباط گسترده تری داشتند و بچه ها اگر هم تک فرزند بودند، می توانستند با کودکان فامیل و آشنا همبازی شوند.

طی یک سال گذشته کرونا هم مزیدی بر علت شد تا مهدکودک ها، مدارس و کلاس های خصوصی هم تعطیل شود و کودکان بیشتر وقت خود را با خانواده و پدر و مادرهای شأن بگذرانند و به این ترتیب کودکان دهه ۹۰ بیشترین تعاملشان با بزرگترها انجام می شود که آسیب های فردی و اجتماعی مختلفی می تواند هم در سنین کودکی و هم بزرگسالی به همراه داشته باشد.

برخی تجربه ها از جمله اجتماعی شدن، کودکی کردن و برقراری ارتباط با دیگران در همین سنین کودکی حاصل می شود و در نبود انها آسیب ها و بحران هایی برای کودک بوجود می آید.

برنامه امروز مامان ها با اجرای منصوره مصطفی زاده از مادرانی که با چنین معضلی مواجه هستند دعوت کرده است تا به واکاوی آن بپردازد و راهکارهایی را هم برای حل آن پیشنهاد دهد.

این برنامه امروز ساعت ۱۷:۲۰ به تهیه کنندگی مجتبی حسینی از شبکه سه سیما پخش می شود. همچنین سیدمیلاد ناظمی سردبیر و سعید ابراهیمی کارگردانی برنامه را بر عهده دارند.

شهید سلیمانی ابر مرد میدان عمل بود

عضو هیئت‌علمی دانشگاه امام صادق (ع) در برنامه صبحگاهی شبکه پنج سیما گفت: در خصوص محبوبیت سردار سلیمانی شاهد جمع بین امید و عمل هستیم. امید بدون عمل توهم سازی است و عمل بدون امید دست و پا زدن در جناح ناکارآمدی دیگران است. سردار سلیمانی با امید میدان عمل خود را فراهم کرد.

سید مجید امامی عضو هیئت‌علمی دانشگاه امام صادق (ع) گفت: در خصوص محبوبیت سردار سلیمانی شاهد جمع بین امید و عمل هستیم. مردم جهان در شرایط ناکامی و ناکارآمدی به سر می‌برند. شهید سلیمانی بسیاری از الگوهای موفق در تفکر ایرانی و جهانی را جمع کرد. امید بدون عمل توهم سازی است و عمل بدون امید دست و پا زدن در جناح ناکارآمدی دیگران است. سردار سلیمانی با امید میدان عمل خود را فراهم کرد. در کتاب عقل سرخ به این موضع پرداخته شده است. از روایت عقل سرخ سهروردی در بیان شخصیت شهید سلیمانی بهره برده‌ایم. در یک‌کلام او ابر مرد بود و موانع را شکست.

امامی اظهار داشت:درجامعه ایران هویتی با نام مقاومت داریم. مقاومت به معنای ایستادگی و جمع بین امید و عمل است. اگر جامعه و یا فردی این جمع را داشته باشد، ناکارآمدی‌های روزگار را  با امید پشت سر خواهند گذاشت. در میدان عمل باید صبر داشت. زمانی شکست حاصل می‌شود که انسان اراده خود را بشکند.

وی افزود: در تفکر ایرانی و اسلامی اگر کسی بتواند بر اساس فطرت امید سازی کند و عمل مثبتی انجام دهد، ماندگار می‌شود. عمل مثبت به معنای تغییر جهان به نفع جهانیان است. مفهوم جهان‌پهلوان در فرهنگ ایرانی ما به همین معنا است. جهان‌پهلوان کسی است که در مواجه با جهان توان تغییر دارد. از واژه انسان جهانی برای شهید سلیمانی در یک سال اخیر استفاده کرده‌ایم.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه امام صادق (ع) خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی اصول عملیه ای داشت که فروع را با اصول عملیه خود ترجمه می‌کنند. یکی از این اصول عملی زیارت اربعین بعد از آزادی عراق از دست رژیم بعث بود که خواستار استمرار این زیارت بود. زمانی که داعش ظهور کرد با محوریت بحث اربعین اقدام به پاک‌سازی داعش کرد. از دل همین مسیر حشد الشعبی درست شد که اگر نبود در همسایگی داعش بودیم. عراق‌ها توانست عراق را با یک اصل عملی نجات دهد.

گفتنی است برنامه یه روز تازه مجله خبری صبحگاهی تهیه شده در گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷ تا ۹ صبح با بخش‌های مختلفی چون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، ورزشی و... با اجرای وحید رونقی، فریبا باقری، حافظ کاظم‌زاده، صدیقه مرادی و علی مرادخانی روی آنتن می‌رود.

برچسب‌ها سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران صدا و سیما سریال تلویزیون معاونت سیمای صداوسیمای جمهوری اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران صدا و سیما سریال تلویزیون سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران صدا و سیما سریال تلویزیون اخبار کنکور تهیه کنندگی سردار سلیمانی شبکه پنج سیما ابراهیم یزدی شهید سلیمانی شبکه یک سیما ما ایرانی ها سوره مبارکه روزهای ابدی جعفری جلوه برنامه ما حکایت گری صدور مجوز میدان عمل قصه گویی خانه امن عضو هیئت مامان ها روی آنتن سیما پخش تور کتاب شنبه ها شبکه دو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۷۵۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتصال۲۲ هزار خانوار یزدی به فیبر نوری تا شهریور ماه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، محمدرضا زارع، در جمع خبرنگاران با اشاره به نصب و راه اندازی تجهیزات شبکه فیبر نوری در استان یزد گفت: تا پایان شهریور ماه امسال بالغ بر ۲۲ هزار خانوار تحت پوشش شبکه فیبرنوری خانگی (FTTH) قرار خواهند گرفت.


وی افزود: بر اساس برنامه ابلاغی از سوی شرکت مخابرات در خصوص طرح توسعه فیبر نوری (نجما) در استان، تا پایان شهریورماه، ۲۲ هزار و ۳۴۴ خانوار در شهر‌های ابرکوه، اردکان، اشکذر، بافق، تفت، مهریز، میبد، شاهدیه و یزد تحت پوشش شبکه فیبر نوری قرار خواهند گرفت.


وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود با اجرای این طرح تا پایان شش ماهه‌ی نخست سال جاری، هشت هزار و ۶۲۰ مشترک اینترنت پرسرعت نیز بر بستر فیبرنوری با پهنای باند بالای ۵۰ Mb/s به این طرح متصل شوند.


مدیر مخابرات یزد گفت: تاکنون ۹ هزار و ۴۵۲ مشترک تلفن ثابت بر بستر فیبرنوری و تعداد چهار هزار و ۳۶۱ مشترک اینترنت پرسرعت (تانوما) در سطح استان دایر شده است.

دیگر خبرها

  • رونمایی از نماهنگ جدید خواننده سلام فرمانده
  • اتصال۲۲ هزار خانوار یزدی به فیبر نوری تا شهریور ماه
  • خبر‌های رسانه، ۴ اردیبهشت
  • برنامه «سرزمین شعر» ادامه‌دار شد/ آغاز فصل دوم از خرداد
  • رونمایی از لوح یادبود نامگذاری خیابان «ایران» در اسلام آباد
  • عکس | بازیگران نون خ در اتاق گریم
  • بازیگران نون خ در اتاق گریم | عکس
  • از آلبوم مرقع «دولت قرآن» اثر یدالله کابلی رونمایی شد
  • پخش «چهارگاه» از شبکه چهار سیما
  • آلبوم مرقع «دولت قرآن» یدالله کابلی رونمایی شد