Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرونا با آمدنش درگیری های زیادی را برای اقشار مختلف جامعه ایجاد کرده است. اما گروهی از جمله کادر درمان به صورت رو در رو با این بیماران در ارتباط بوده اند و تا امروز که تقریبا 9 ماه از آمدن این ویروس می گذرد به صورت فعال و با همت پای کار مانده اند و خستگی را خسته کرده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپهرآیین، در چرخه درمان کرونا، در کنار کادر درمان قشری نیز هستند که از ابتدا تاکنون کمر همت بسته اند و پای کار بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما آنچنان یادی از آنها نمی شود. غسال‌هایی که به صورت داوطلبانه امورات مربوط به غسل و کفن فوتی‌های کرونایی انجام می دهند، از جمله افرادی هستند که در خط مقدم مقابله با کرونا قرار دارند و در روزهای نخستین شیوع ویروس که آگاهی نسبت به این ویروس وجود نداشت و بازار داغ شایعات در فضای مجازی مبنی بر اینکه فوتی های کرونایی بدون غسل و کفن دفن می شوند، افراد بسیاری بودند که سختی کار را عهده‌دار شدند و در بدترین وضعیت و استرس و نگرانی که وجود داشت با حضور در میدان عمل این گفته‌های مجازی را نقض کردند.

بعد از پیگیری‌ها متوجه شدیم که دو طلبه خانم به صورت جهادی در بخش غسل و کفن فوتی‌های کرونایی شهرستان اسفراین از نخستین روزها مشغول به فعالیت هستند.

نام یکی از آنها معصومه است. او متاهل است و 31 سال سن دارد و در حال تحصیل در سطح سه حوزه و مدرس حوزه علمیه خواهران شهرستان اسفراین است. وی در گفتگو با خبرنگار سپهرآیین اظهار داشت: یکی از دغدغه‌هایی که در روزهای نخست شیوع کرونا در کشور وجود داشت، بحث غسل دادن و کفن فوتی های کرونایی بوده است. لذا از حوزه علمیه برای ثبت نام تماس گرفتند. من و یکی از دوستانم اولین نفرهایی بودیم که ثبت نام کردیم و از زمانی که به ما اعلام شد در محل غسالخانه حضور پیدا کردیم و کار آغاز شد.

این طلبه جهادگر گفت: قبل از اینکه کار را شروع کنیم باتوجه به آگاهی‌های پایینی که در مورد انتقال ویروس کرونا وجود داشت، فوتی‌ها را تیمم می کردند. اما کم کم غسل دادن فوتی ها را آغاز کردیم.

وی ادامه داد: حدود 9 ماه است که این کار را انجام می دهم و کار کاملا به صورت جهادی است. من برای حتی دریافت یک ریال هزینه این کار را قبول نکرده ام؛ بلکه برای اینکه مردم نسبت به فوتی هایشان آرامش خیال داشته باشند عهده دار این مسئولیت شدم.

استاد حوزه علمیه خواهران اسفراین در ادامه با اشاره به اینکه تاکنون حدود ۳۵ مورد را غسل و کفن داده‌ام، گفت: علاوه بر شهرستان اسفراین دو مورد غسل و کفن نیز در شهرستان های گرمه و جاجرم با هماهنگی شهرداری این شهرستان ها انجام دادم.

وی گفت: همچنین از سنخواست، صفی آباد و روستاهای اطراف اسفراین نیز بارها فوتی های را آورده اند که کارهای انها انجام شده است و جنازه تحویل داده شده است.

طلبه جهادگر اسفراینی گفت: از لحظه ورود به محیط غسالخانه، لباس های مخصوصی که تعبیه شده است را استفاده می کنیم و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی مشغول کار می شویم و بعد از انجام کار، محل به صورت کامل ضدعفونی می شود.

وی با اشاره به اینکه فوتی‌های کرونایی که کارهای غسل و کفن آنها را انجام داده است در گروه‌های سنی مختلف بوده‌اند گفت: یک مورد از آنها یک نوجوان 14 ساله بود، که برایم خیلی سخت بودو فشار روحی زیادی را تحمل کردم، بقیه فوتی ها در سنین 30 سال به بالا بوده اند.

وی خاطرنشان کرد: ابتدا که کار را آغاز کرده بودم، فامیل و دوست و آشنا در جریان کارم نبودند و فقط همسرم خبر داشت. بعد از گذشتن مدتی و افزایش آگاهی و اطلاعات مردم نسبت به این موضوع که با رعایت ها و پیشگیری ها می شود آن را کنترل کرد، بعد از گذشت مدتی به خانواده خودم و همسرم موضوع را اطلاع دادیم.

این استاد حوزه علمیه گفت: تعدادی از افراد از سر دلسوزی های که داشتند، دائم مطرح می کنند که با این سن کم چرا این کارها را انجام می دهید، اما من هدفم را مشخص کرده بودم و تصمیمم محکم بود. اسفراین، تنها شهرستان استان است که با گذشت 9 ماه هنوز نیز کار غسل و کفن فوتی های کرونایی برعهده غسال های طلبه و گروه های جهادی انجام می شود.

این طلبه جوان اضافه کرد: متاسفانه بسیاری از افراد گمان می کنند که من اگر این سختی ها را پذیرفته ام قطعا جنبه مالی نیز برای من دارد. در حالیکه اصلا این‌طور نیست و کار کاملا برای رضایت خدا است و یک ریال هم دریافت نکرده ام.

وی یادآور شد: مقام معظم رهبری بیان داشتند که افراد مومن و انقلابی وارد عمل شوند و من با لبیک به فرمان رهبرم کار را آغاز کردم و خدا را به خاطر این قدرتی که به من داده است شاکر هستم.

این طلبه جهادگر گفت: غسل و کفن فوتی‌های کرونایی نیز همچون سایر فوتی‌ها انجام می شود و مطالبی که در فضای مجازی منتشر می کنند به هیچ وجه قابل قبول نیست.

وی ادامه داد: روزی در بانک حضور داشتم که دو نفر مشغول صحبت با هم بودند و می‌گفتند افرادی که براثر کرونا فوت می شوند با لباس و بدون غسل و کفن در خاک می گذارند. هر قدر خودم را کنترل کردم که حرفی نزنم اما حرف هایش ادامه دار و توهین آمیز شد. رفتم جلو و خیلی محترمانه گفتم اصلا به گونه که شما می گویید نیست. یکی از آنها گفت از کجا اینقدر مطمئن هستی؟ به ایشان گفتم استرس نداشته باشید اما من تمام فوتی های کرونایی شهرستان که خانم بوده‌اند را غسل و کفن کرده‌ام.

این طلبه جوان خاطرنشان کرد: تنها تفاوت غسل و کفن اموات کرونایی این است که افراد که به صورت عادی فوت می‌کنند با کفن در داخل قبر گذاشته می‌شوند، روی صورت آنها باز می شود، اما افرادی که بر اثر کرونا فوت می کنند با کاور مشکی گذاشته می‌شوند در قبر ولی در امورات غسل و کفن هیچ تفاوتی با افراد عادی ندارد.

وی گفت: یکی از خاطره هایی که تا همیشه در ذهنم می ماند این است که چون قبل از انجام این کار تاکنون در این محیط حضور پیدا نکرده بودم، اوایل سخت بود و شب ها نمی توانستم بخوابم و تصویر فوتی ها در ذهنم می‌ماند اما کم کم کنار آمدم و حالا مدت‌هاست که دیگر برایم طبیعی شده است.

وی خاطرنشان کرد: از مردم تقاضا دارم که شایعات فضای مجازی را به راحتی نپذیرند و باور نکنند؛ زیرا طبق روایتی از امام علی (ع) که بیان شده، بین حق و باطل چهار انگشت است. آن چیزی که به چشم دیدی باور کن نه آن چیزی که با گوش می‌شنوی.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: غسل و کفن فوتی های کرونایی حوزه علمیه بوده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۷۵۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمان کوراش جهان مدال خود را برای آزادی زندانیان اسفراین اهدا کرد

زندانیان جرایم غیرعمد از جمله افرادی هستند که به علت ناتوانی در پرداخت دیه حوادث رانندگی منجر به فوت یا جرح، ناتوانی در پرداخت مهریه و نفقه، چک‌های برگشتی غیرکلاهبرداری و حوادث کارگاهی، ناخواسته گرفتار میله‌های زندان شده‌اند.

علی اکبری در خصوص انگیزه این کار خود به خبرنگاران گفت: زندانیان جرایم غیرعمد کسانی هستند که به دلیل مشکلات مالی در زندان به سرمی برند و نیازمند کمک های ما برای بازگشت به آغوش خانواده های خود هستند.

وی افزود: نشان طلای خود را که در رقابت های جهانی کره جنوبی کسب کرده بودم به منظور کمک به آزادی این زندانیان به ستاد دیه شهرستان اهدا کردم تا مردم برای کمک بیشتر به این افراد نیازمند ترغیب شوند.

به گزارش ایرنا، کسب نشان برنز وزن منفی ۸۱ کیلوگرم در مسابقات جهانی کوراش در سال ۲۰۱۵، نشان طلای کوراش در مسابقات آسیایی جاکارتا ۲۰۱۸ و کسب عنوان بهترین کوراش‌کار در سال ۲۰۱۸ برخی از افتخارات ورزشی «الیاس علی اکبری» است.

 تعداد زندانیان خراسان شمالی حدود ۲ هزار نفر است که در سه زندان و یک کانون اصلاح تربیت تحمل حبس می کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • روایت ترسناک مبارزه زن ۶۰ ساله و خرس در پیرانشهر +تصویر دلخراش
  • جدال زن ۶۰ ساله و خرس در ارتفاعات پیرانشهر/ روایت ماجرا از زبان پسرش+ تصویر دلخراش زن در بیمارستان
  • تقدیر از نانوای حافظ قرآن کریم در اسفراین
  • معطلی ۲ روزه مسافران در فرودگاه شارجه امارات به روایت شهروند ایرانی + فیلم
  • فوتی‌ های بارندگی در هرمزگان به ۳ نفر رسید
  • روایت تجربه‌ای ۲ ساله در یک جشنواره رادیویی/ من یک مادر هستم
  • قهرمان کوراش جهان مدال خود را برای آزادی زندانیان اسفراین اهدا کرد
  • فروش مدال قهرمان کوراش جهان برای آزادی زندانیان اسفراین
  • وقتی دیوید فینچر ۷ ساله کتاب «سینما به روایت هیچکاک» را روی میز پدرش دید
  • روایت دکتر مرندی از سال‌ها همراهی با مقام معظم رهبری ؛ ماجرای عبای سوغاتی چه بود؟