Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-25@19:46:25 GMT

سایت تامین اجتماعی

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۷۶۱۰۱

سایت تامین اجتماعی

اقتصاد آنلاین - دینا قالیباف؛ تامین اجتماعی متعلق به بیمه شدگان است که جمعیتی نزدیک به 43میلیون نفر را فقط برای خدمات درمانی پوشش می‌دهد. این سازمان همچنین در مقابل بیمه شدگان موظف به ارائه برخی خدمات از جمله مستمری بازنشستگی، مستمری از کار افتادگی و... است.

برای مشاهده سابقه بیمه کلیک کنید

درآمد‌ این سازمان طبق ماده28 قانون سازمان تأمین اجتماعی از حق بیمه، درآمد حاصل از وجوه و ذخایر و اموال سازمان،  وجوه حاصل از خسارات و جریمه‌های نقدی مقرر در این قانون و کمک‌ها و هدایایی که به این سازمان اهدا می‌شوند تأمین می‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سابقه تامین اجتماعی در ایران به سال1301 باز می‌گردد که با تصویب اولین قانون استخدامی کشوری در این سال نظامی برای بازنشستگی بوجود آمد و اعلامیه تأسیس سازمان تأمین اجتماعی صادر شد.

سایت سازمان تأمین اجتماعی و خدمات آن

سایت سازمان تأمین اجتماعی به نشانی www.tamin.ir می‌باشد که باتوجه به شرایط بحرانی همه‌گیری ویروس کرونا افراد می‌توانند برای اخذ اطلاعات مربوط به بیمه‌های مختلف از خدمات غیر حضوری این سازمان برخوردار شوند و با مراجعه به بخش خدمات این سایت فرم مربوط به بیمه‌های مختلف مثل بیمه زنان خانه دار، بیمه بیکاری و... را دریافت کنند و از شرایط آن‌ها مطلع شوند. ثبت نام به منظور دریافت بیمه در سازمان تامین اجتماعی به صورت حضوری انجام می‌شود. برای ثبت نام حضوری به منظور دریافت بیمه ، فرد متقاضی ابتدا باید برای دریافت شماره بیمه به یکی از شعب تامین اجتماعی مراجعه کند و با در دست داشتن مدارک لازم شامل کارت ملی و شناسنامه و همچنین پرسشنامه شناسایی و نام نویسی اقدام به دریافت این کد کند و پس ازصدور کد او تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می‌گیرد.

کسب اطلاعات و آگاهی کلی نسبت به سوابق بیمه تامین اجتماعی یکی دیگر از مواردی است که جزء خدمات سایت این سازمان محسوب می‌شود و افراد از طریق مراجعه به سایت https://account.tamin.ir/auth/login می‌توانند از سوابق بیمه خود مطلع شوند.

نحوه ثبت نام کاربران در سایت سازمان تامین اجتماعی

ایجاد حساب کاربری در سایت سازمان تامین اجتماعی به افراد بیمه شده این امکان را می‌دهد تا از تمامی خدمات غیر حضوری این سازمان مانند اطلاع از سوابق بیمه بهره مند شوند. جهت ایجاد حساب کاربری ابتدا باید به سایت https://eservices.tamin.ir/view/#/registration  مراجعه کنید و در مرحله اول کد ملی و شماره تلفن همراه خود را وارد کنید.

 در مرحله دوم باید اقدام به وارد کردن اطلاعات هویتی خود کنید و باید توجه داشته باشید که اطلاعاتی که وارد می‌کنید نباید با اطلاعات شناسنامه‌تان مغایرت داشته باشد.

مرحله سوم ثبت نام مربوط به ثبت اطلاعات ایمیل، گذرواژه و سوالات امنیتی است. در نهایت و پس از تایید اطلاعاتی که وارد کریده‌ایید با ثبت درخواست نتیجه صحت سنجی اطلاعات از طریق پیامک به شما ارسال خواهد شد و در صورتی که در پیامک ارسالی مراجعه به شعبه وجود داشت باید با همراه داشتن مدارک هویتی شامل شناسنامه و کارت ملی به یکی از شعب تامین اجتماعی مراجعه کنید.

پربیننده ترین نحوه ثبت اطلاعات چک در سامانه صیاد/ امکان انتقال چک در اپلیکیشن‌ها جزئیات ادغام ۵بانک نیروهای مسلح آخرین وضعیت ادغام بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح کدام چک‌های در وجه حامل را نگیریم؟ پرداخت بیمه بیکاری کرونا به جاماندگان

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سایت سازمان تامین اجتماعی سایت تأمین اجتماعی سایت تامین اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی تامین اجتماعی سایت سازمان ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۷۶۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تراز منابع و مصارف تامین اجتماعی استان مرکزی پس از ۱۰ سال مثبت شد

علیرضا حسینی مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی گفت: حجم خروجی بازنشستگی پیش از موعد و مشاغل سخت و زیان آور استان مرکزی از سال ۱۳۹۲، باعث منفی شدن تراز درآمد هزینه در این اداره‌کل شد و این سیر نزولی تا قبل از سال گذشته ادامه داشت.

وی بیان کرد: اقدامات خوبی در سال ۱۴۰۲ در زمینه اشتغالزایی، راه‌اندازی کارگاه‌های تعطیل و نیمه تعطیل، پرداخت تسهیلات اشتغالزایی، کاهش تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری و معرفی افراد به کارگاه‌ها و تلاش تامین اجتماعی استان مرکزی برای شناسایی کارگاه‌هایی که کارگران خود را بیمه نکرده بودند، صورت گرفت.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: تامین اجتماعی این استان در سال گذشته تعهدات کوتاه مدت و بلند مدت خود را انجام داد و در مجموعه سال خوبی سپری شد و با افزایش تعداد بیمه شدگان اجباری (کارگری) به بیش از ۱۵ هزار نفر تا اسفندماه مواجه شد.

حسینی اظهار کرد: تعداد کارگاه‌های فعال سطح استان مرکزی نیز تا اسفندماه سال گذشته به ۲۵ هزار و ۲۰۳ کارگاه رسید.

وی گفت: تمام منابع جذب شده سال گذشته تامین اجتماعی استان مرکزی با تعامل در حوزه کارفرمایی به دست آمد و هیچگونه اجباری صورت نگرفت.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی اضافه کرد: حق بیمه و تقسیط بدهی بدهکارانی کلان این استان نیز در سال گذشته به موقع پرداخت شد که این مهم تاثیر به سزایی در کسب منابع برای تامین اجتماعی استان مرکزی داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • تراز منابع و مصارف تامین اجتماعی استان مرکزی پس از ۱۰ سال مثبت شد
  • ۳۳ هزار نفر در بوشهر عضو صندوق بیمه روستائیان و عشایر هستند
  • 10هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • طلب ۶۹۶ میلیارد تومانی تامین اجتماعی از کارفرمایان قمی
  • جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان
  • واریز بخشی از مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد تامین‌ اجتماعی
  • واریزبخشی از مطالبات مراکزدرمانی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • واریزبخشی از مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • ۱۰ هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • سرپرست سازمان تاکسیرانی تهران: ۱۰هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند