Web Analytics Made Easy - Statcounter

قاسم امینی روز یک‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار با اشاره به اینکه برای تمامی ۲۷ مورد گازگرفتگی واکسن ضد هاری در مراکز درمانی تجویز و تزریق شده است افزود: چناچه برای فرد حیوان‌گزیده واکسن تزریق نشود احتمال مبتلا شدن به بیماری هاری که کشنده و بدون درمان است، وجود خواهد داشت.  

وی ادامه داد: با افزایش تعداد سگ‌های بلاصاحب در سطح شهر، آمار گازگرفتگی طی ۲ ماه اخیر به طور قابل ملاحظه‌ای بالا رفته و گزارش‌های متعددی از طرف شهروندان مبنی بر افزایش حضور آزاردهنده این حیوانات در گله‌های چندتایی در مناطق حاشیه شهر گزارش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست مرکز بهداشت مهاباد اظهار داشت: شهروندان در مواجه با حیوانات ناقل بیماری‌ها و سگ‌های بلاصاحب، بلافاصله به منظور دریافت خدمات بهداشتی و اقدامات پیشگیری از بیماری هاری در وقت اداری با واحد پیشگیری از بیماری هاری از طریق شماره تلفن ۰۴۴۴۲۲۴۰۲۰۲ و در ساعات غیراداری و ایام تعطیل با همکار واحد پیشگیری از بیماری هاری مرکز بهداشت با شماره همراه ۰۹۱۴۱۶۸۲۷۵۷ تماس بگیرند.

به گزارش ایرنا، با هدف اجرای دستورالعمل مربوط به کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری "سگ‌های بلاصاحب" سایت ویژه نگهداری این سگ‌ها در منطقه "پیربله" با هزینه بیش از ۲ میلیارد ریال از سوی شهرداری مهاباد راهاندازی شده است.

با آغاز بکار این سایت فعالیت گروه زنده‌گیری شامل سه اکیپ آموزش دیده و یک نفر راننده و خودروی مخصوص، آغاز و سگ‌های جمع آوری شده را به سایت مذکور منتقل می‌کنند که پس از انتقال غربالگری، واکسیناسیون و عقیم سازی آن‌ها توسط کارشناسان انجام می‌گیرد.

افزایش جمعیت سگ‌های ولگرد در مهاباد سبب ایجاد نارضایتی بسیاری از شهروندان شده و تاکنون نهادهای مرتبط راه حل مشخصی برای کنترل و جمع آوری این حیوانات در سطح شهر نکرده است.

مهاباد ۲۴۰ هزار نفر جمعیت دارد.

برچسب‌ها مهاباد آذربایجان غربی مراکز جمع آوری سگ های ولگرد بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهاباد آذربایجان غربی بهداشت و سلامت مهاباد آذربایجان غربی بهداشت و سلامت اخبار کنکور بیماری هاری بیماری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۷۷۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرانه ۶۰۰ گرمی تولید زباله شهروندان یزدی

محمدرضا برزگر در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد میزان زباله‌های شهر به تفکیک نوع آن‌ها، بیان کرد: به‌طور میانگین ۶۷ الی ۷۰ درصد پسماندهای تولیدی، پسماند تر (مواد آلی) و حدود ۳۰ درصد پسماند خشک است.

وی با اشاره به اینکه پسماندها به دو بخش قابل بازیافت و غیرقابل بازیافت تقسیم می‌شوند، ادامه داد: تفکیک از مبدأ و جمع‌آوری پسماند خشک به سه روش در حال انجام است.

برزگر تصریح کرد: یکی از روش‌های جمع‌آوری پسماندهای خشک، روش سنتی بوده که هفته‌ای یک مرتبه با مراجعه به درب منازل شهروندان انجام می‌گیرد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد ادامه داد: جمع‌آوری پسماند خشک به‌صورت هوشمند از طریق منظومه خدمات یکپارچه یزد من و برنامه بازپس یکی دیگر از روش‌ها است و همچنین جمع‌آوری در ایستگاه‌های ثابت سطح شهر و ایستگاه گلماند یکی دیگر از روش‌های جمع‌آوری پسماندهای خشک است.

کد خبر 6086741

دیگر خبرها

  • جهان در خطر: تنها راه جلوگیری از همه‌گیری‌های حیوانی چیست؟
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سم‌پاشی شد
  • غذا دادن دستی به حیوانات پرسه زن، مصداق حیوان آزاری است
  • سلامت یک جامعه در گرو سلامت یک شهر
  • پرداخت وام فرزند آوری ترفند کلاهبرداران سایبری
  • افزایش موارد حیوان‌ گزیدگی در تربت حیدریه
  • سرانه ۶۰۰ گرمی تولید زباله شهروندان یزدی
  • ارجاع ۲۳ معتاد متجاهر به مراکز ترک اعتیاد در شوش
  • خطر ابتلا به دیابت چه کسانی را تهدید می‌کند؟/ آب آشامیدنی قاتل دیابت
  • جوسازی موذیانه مدعیان حمایت از حیوانات و معضل افزایش حیوانات ولگرد