Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با راه اندازی سامانه جامع هوشمند بخش تعاون این بخش به اتاق شیشه‌ای تبدیل شد و اعتماد مردم را باردیگر احیا کرد.

به گزارش برنا؛  اولین مرکز نوآوری بخش تعاون و اندیشکده تعاون و همچنین انعقاد تفاهم‌نامه خط اعتباری ۲۳۰ میلیارد تومانی برای شرکت های دانش بنیان جوانان و مراکز نوآوری بخش تعاون امروز یکشنبه با حضور محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سورنا ستاری معاون علمی رییس جمهور، محمد کبیری معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمدرضا پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس و مهدی عیسی‌زاده رییس کمسیون اجتماعی مجلس برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون تعاون وزارت تعاون در این مراسم گفت: این مرکز نتیجه یک کار گروهی موفق با همکاری اعضای بانک توسعه تعاون، صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون است که در این مدت توانستیم سامانه جامع هوشمند بخش تعاون را راه اندازی کنیم و حالا این بخش تبدیل به اتاق شیشه‌ای شده که اعتماد مردم را مجدد احیا کرده است.

محمد کبیری با بیان اینکه توسعه نوآوری و حمایت هدفمند از تعاونی‌ها رویکرد دوم ما بود که امروز یکی از اصلی‌ترین نقاط عطف آن به وقوع پیوست، افزود: با همکاری جهاد دانشگاهی توانستیم شبکه بزرگی از اساتید دانشگاهی تشکیل دهیم تا در نهایت یک اتاق فکر بزرگی را در سطح کشور داشته باشیم.

وی اظهارداشت: توانستیم پنجره واحد خدمات برای تعاونی‌ها اعم از ارائه تسهیلات، مشاوره تعلیم اجتماعی، آموزش‌های ارزی، مشاوره‌های حقوقی و پیشخوان دولت ایجاد کنیم و این خدمات را به تعاونی‌ها ارائه دهیم.  

کبیری گفت: امکان ایجاد صندوق‌های خطرپذیر را ممکن و توانمندسازی تعاونی‌ها را از طریق آموزش‌های آنلاین و حضور استارت اپ‌ها دنبال کردیم تا در نهایت فعالیت های  جدیدی در بحث توسعه دولت الکترونیک به وجود آمد.

وی تصریح کرد: برگزاری اولین مجمع الکترونیکی بخش تعاون موفقیت آمیز بود که در آینده توسعه پیدا خواهد کرد و در حال حاضر با کمک شرکت‌های دانش بنیان اولین شتاب دهنده بخش تعاون را مستقر کردیم.

معاون تعاون وزیر تعاون با بیان اینکه زیست بوم نوآوری و فناوری بخش تعاون با کمک همه متولد شد و کار خود را آغاز کرد تا سرعت خدمات رسانی به تعاونی‌ها بالا باشد، تصریح کرد: ما برای افتتاح این اندیشکده۲۶ بار تلاش کردیم تا بالاخره موفق شدیم.

کبیری ادامه داد: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست کمک داریم تا مواد قانونی که به تعاونی‌ها کمک میکند اجرایی و عملیاتی شود و اگر نیاز به اصلاح دارند سریع‌تر اصلاح شوند.

همچنین در این مراسم طی تفاهم نامه‌ای بین وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خط اعتباری ۲۳۰ میلیارد تومانی برای شرکت های دانش بنیان جوانان و مراکز نواوری بخش تعاون ایجاد شد.  

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: محمد کبیری اتاق شیشه ای سامانه جامع هوشمند کار و رفاه اجتماعی وزارت تعاون تعاونی ها بخش تعاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۷۸۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش مهم تعاونی ها در جهش تولید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مجتبی ظفری پور در گفتگو ویژه خبری شبکه خوزستان باتبریک فرا رسیدن هفته کار و کارگر افزود: بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری کارگران در اقتصاد کشورمان نقش مهم و اثرگذاری دارند.

وی با اشاره به نقش مهم تعاونی‌ها در اقتصاد کشور بیان کرد: سهم تعاونی‌ها از اقتصاد کشورمان ۲۵ درصد است که برای رسیدن به این میزان باید از این بخش حمایت شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام جهش تولید با مشارکت مردم  افزود:  تعاونی‌ها نقش مهمی در اقتصاد و جهش تولید دارند و تجلی مردمی سازی اقتصاد در کشور می‌باشند.

ظفری پور از فعالیت ۵ هزار و ۳۰۰ تعاونی در استان خبر داد و گفت: بیشترین فعالیت تعاونی‌ها در استان در بخش کشاورزی، شیلات است و در تلاش هستیم با برنامه ریزی و حمایت تعاونی‌ها استان  توسعه و توانمندسازی شوند.

وی افزود: از مجموع ۵۳۰۰ تعاونی در استان یک هزار و ۵۰۰ واحد در بخش کشاورزی فعال میباشند که بیشتر در روستا‌های خوزستان مشغول به فعالیت هستند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان ادامه داد: یکی از برنامه این اداره کل علاوه بر توسعه تعاونی‌های صنایع دستی، گسترش و راه اندازی تعاونی‌ها دانش بنیان است.

ظفری در بخش دیگری از سخنان خود سهمیه اشتغال استان خوزستان در سال گذشته را ۶۳ هزار نفر بیان کرد و اظهار کرد: با اقدامات انجام شده میزان اشتغال ایجاد شده که با در سامانه اشتغال با کد ملی ثبت شده است، بیش از ۷۰ هزار شغل می‌باشد که این میزان  رشد بیش از یک برابری را نشان می‌دهد.

وی افزود: سهم استان خوزستان در ایجاد اشتغال ۶۹ هزار شغل می‌باشد که وظیفه ما در این موضوع بسیار سنگین است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان  ادامه داد: یکی از برنامه‌های اشتغالزایی حمایت از مشاغل خانگی است که در سال گذشته ۹۲ درصد سهم استان از تسهیلات این بخش که  ۲۰۰ میلیارد تومان بوده است جذب و بیش از ۱۸۳ میلیارد تومان وام به یک هزار و ۶۳۹ طرح اعطا  شده است.

 

 

دیگر خبرها

  • شهر هوشمند را تبدیل به تجربه عملیاتی کردیم
  • نقش مهم تعاونی ها در جهش تولید
  • بزودی، راه اندازی شرکت تولید خودرو نیسان در خرمشهر
  • به کارگیری ۵۲۱ نفر از کارجویان ثبت‌نام شده در سامانه جستجوی شغلی توسط مراکز کاریابی
  • افزایش ۴۹ درصد صادرات تعاونی های خراسان جنوبی
  • ۲۸۰ برنامه ویژه کارگران در همدان برگزار می‌شود
  • «کاوشی در اقتصاد تعاون» منتشر شد
  • برگزاری سومین نشست معاون اول رئیس جمهور با فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی و تعاون
  • صادرات تعاونی های خراسان جنوبی ۴۹ درصد افزایش یافت
  • (تصاویر) خاص‌ترین خانه این روز‌های ژاپن!