Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ رسول مرادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این مدت ۱۶۲ آثار تاریخی و فرهنگی بدلی کشف شده که کلاهبرداران قصد فروش آن را به عنوان آثار واقعی داشته‌اند  که در کارشناسی جرایم تعیین شده برای این افراد قیمت واقعی آن آثار مدنظر گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال یک مورد تخریب آثار تاریخی در استان داشتیم که مربوط به شهر سنندج است اضافه کرد:‌ در این مدت حفاری‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر شده است که اکثرا مربوط به شهرستان سقز و قبرستان تاریخی داخل این شهر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ مرادی با اشاره به اینکه حضور یگان حفاظت در این قبرستان بیشتر از قبل است و متخلفان قبل از آغاز حفاری دستگیر می‌شوند، یادآور شد: انجمن‌های مردمی میراث فرهنگی هم ارتباط خوبی با یگان و اداره دارند و تخلفات را اطلاع می‌دهند.

فرمانده یگان حفاظت میراث اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان تاکید کرد: بیشتر مواقع حفاری‌ها بر اساس تصورات غیرواقعی انجام می‌شود و آثاری تاریخی در آن منطقه وجود ندارد.

وی یادآور شد: پرونده‌هایی تشکیل شده که فردی هزینه‌های میلیونی به حفار پرداخت کرده است اما اثری تاریخی هم پیدا نشده و از حفار شکایت کرده است.

سرهنگ مرادی با بیان اینکه شماره ۰۹۶۲۹ هم در تمام نقاط کشور قابل دسترسی است افزود: پلیس تعامل خوبی با یگان حفاظت دارد و در عملیات‌ها این یگان را همراهی می‌کند.

وی گفت:‌ تعامل یگان حفاظت میراث اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان با مراجع قضایی، یگان‌های حفاظت اراضی منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی هم مناسب است.

سرهنگ مرادی با بیان اینکه کلاس‌های آموزش کارکنان هم به صورت منظم برقرار است اضافه کرد: ۵۰ نشست آموزش دهیاران در روستاها هم برگزار شده است.

استان کردستان دارای یک هزار و ۵۱۹ اثر تاریخی شناسایی شده شامل آثار باستانی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول، قنات و مکان‌های طبیعی است که ۸۲۸ مورد از این تعداد شامل ۷۶۳ اثر تاریخی، هشت مورد میراث طبیعی، ۴۲ مورد میراث معنوی و هشت مورد میراث منقول است.

برچسب‌ها کردستان اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کردستان میراث فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کردستان میراث فرهنگی کردستان اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کردستان میراث فرهنگی اخبار کنکور میراث فرهنگی یگان حفاظت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۰۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و ضبط سه دستگاه فلزیاب در کبودارهنگ و اسدآباد

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: برابر گزارش دریافتی از نیرو‌های انتظامی کبودراهنگ به اداره میراث‌فرهنگی این شهرستان، مبنی بر کشف و ضبط ۲ دستگاه فلزیاب و ادوات آن از یک خودرو شخصی در یکی از مسیر‌های ارتباطی کبودراهنگ، بررسی و تحقیقات در دستور کار نیرو‌های یگان‌حفاظت میراث‌فرهنگی این شهرستان قرار گرفت.

سرهنگ خدامرادی گفت: در این زمینه پنج نفر با هویت معلوم دستگیر و به همراه پرونده تشکیل شده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

او گفت: در شهرستان اسدآباد نیز با کمک نیروی انتظامی منطقه و با مشکوک شدن به یک وسیله نقلیه در مسیر‌های ارتباطی این شهرستان، یک دستگاه فلزیاب به همراه ادوات حفاری از سه سرنشین این خودرو کشف و ضبط شد.

سرهنگ خدامرادی گفت: متهمان به همراه ادوات حفاری کشف شده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: خرید، فروش، نگهداری و استفاده از دستگاه‌های فلزیاب منوط به اخذ مجوز از اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان است در غیر این صورت با متخلفان طبق قانون برخورد می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • کشف و ضبط سه دستگاه فلزیاب در کبودارهنگ و اسدآباد
  • خسارت صد میلیارد ریالی بارندگی‌های اخیر به بنا‌های تاریخی سیرجان
  • ۱۴۴ متخلف زیست محیطی دستگیر شدند
  • استان فارس اصلی‌ترین کانون تمدنی ایران فرهنگی است
  • بازدید از آثار تاریخی زنجان به مناسبت روز جهانی بناها رایگان است
  • بنا‌های تاریخی قوت گردشگری گیلان است
  • بازدید از بناهای تاریخی کردستان روز پنجشنبه رایگان است
  • دستگیری ۴۷ فرد مرتبط با تخلفات میراث‌فرهنگی در البرز
  • ابلاغ طرح صیانت از آثار تاریخی روستاهای زرندیه
  • ۱۸میلیارد تومان صرف مرمت بناهای تاریخی کردستان شد