Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست وزیران خارجه کشورهای حاشیه خلیج فارس در بحرین، هشدار تحلیلگر عراقی درباره توطئه آمریکا علیه الحشدالشعبی، بیانیه حماس در سالروز جنگ ۲۰۰۸ غزه و سفر غیرمنتظره هیأت عراقی به تهران به دستور الکاظمی از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به حمله به کاروان لجستیک نظامیان آمریکایی در جنوب «بغداد» نیز اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تابناک، یک کاروان لجستیک متعلق به نیروهای نظامی ایالات متحده آمریکا در عراق هدف قرار گرفته است. این حادثه در استان بابل واقع در محور جنوبی بغداد رخ داده است.

بر اساس این گزارش، کاروان هدف قرار گرفته حامل تجهیزات لجستیک ایالات متحده آمریکا بوده است. مقامات عراقی و یا سران آمریکایی تاکنون هیچ اظهارنظر رسمی در خصوص هدف قرار گرفته شدن کاروان مذکور نکرده‌اند.

گروه «قاسم الجبارین» با صدور بیانیه‌ای مسئولیت هدف قرار گرفتن کاروان لجستیک آمریکا در استان بابل را برعهده گرفت. هفته گذشته نیز ۴ کاروان لجستیک متعلق به آمریکایی‌ها در عراق هدف قرار گرفته شد.

کاروان اول در منطقه السماوه در استان المثنی واقع در جنوب عراق هدف قرار گرفت و منفجر شد. به دنبال این انفجار، کاروان مذکور منهدم شد. برخی اعلام کردند که حادثه مذکور ناشی از انفجار بمب کنار جاده‌ای بوده است.

پس از آن نیز یک انفجار در جاده بین‌المللی واقع در استان الدیوانیه رخ داد و طی آن کاروان دوم هدف قرار گرفت. کاروان سوم نیز در استان ذی قار هدف قرار گرفت. چهارمین کاروان نیز در استان بابل هدف قرار گرفته بود.

نشست وزیران خارجه کشورهای حاشیه خلیج فارس در بحرین

وزرای خارجه کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس روز یکشنبه نشستی را به صورت مجازی به منظور بررسی اقدامات اتخاذ شده با هدف پایان دادن به بحران قطر برگزار می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وزرای خارجه کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس امروز نشستی را به صورت مجازی قبل از برگزاری اجلاس سالانه کشورهای حاشیه خلیج فارس به منظور بررسی اقدامات اتخاذ شده با هدف پایان دادن به اختلافات دیپلماتیک که ثبات منطقه‌ای را تضعیف می‌کند، برگزار خواهند کرد. بحرین میزبانی این نشست را برعهده دارد.

پیشتر شورای همکاری خلیج‌ فارس اعلام کرده بود، سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان، دبیرکل این شورا را مکلف به ارسال فراخوان‌ها به رهبران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس جهت مشارکت در چهل و یکمین دور نشست شورای عالی کرد که قرار است در پنجم ژانویه ۲۰۲۱ در ریاض برگزار شود.

پیشتر نواف الاحمد الصباح، امیر کویت از برگزاری مذاکرات ثمربخش به عنوان تلاش‌ها برای تحقق آشتی بین کشورهای حاشیه خلیج فارس خبر داد.

کشورهای عربستان، امارات، بحرین و مصر پنجم ژوئن ۲۰۱۷ روابط خود را با قطر به اتهام حمایت این کشور از تروریسم قطع کردند؛ اتهامی که دوحه بارها آن را تکذیب و هدف از این اتهام را تعرض به حاکمیت و استقلال خود عنوان کرده است.

در ۲۳ ژوئن ۲۰۱۷ عربستان، امارات، بحرین و مصر با میانجی‌گری دولت کویت، لیست ۱۳ گانه‌ای از درخواست‌های خود را تحویل قطر دادند که با اجرای آن محاصره قطر شکسته می‌شد و بارزترین خواسته آنها بستن پایگاه نظامی ترکیه در این کشور، بستن شبکه الجزیره، قطع تمامی روابط با گروه "اخوان المسلمین"، "داعش"، "القاعده" و "حزب‌الله لبنان" است.

هشدار تحلیلگر عراقی درباره توطئه آمریکا علیه الحشدالشعبی

«سعد الکعبی» تحلیلگر سیاسی عراق با هشدار درباره توطئه سیاسی دولت آمریکا علیه سازمان الحشدالشعبی گفت که واشنگتن برای اجرای این توطئه و ایجاد هرج و مرج در داخل عراق تلاش می‌کند.

الکعبی در مصاحبه با وبگاه «المعلومه» تصریح کرد که دولت آمریکا به روش‌های مختلف و از طریق بازوهای خود در داخل دولت عراق برای فروپاشی الحشدالشعبی و متشنج کردن فضای داخلی عراق با استفاده از انتشار اخبار ساختگی و کذب تلاش می‌کند.

وی افزود که الحشدالشعبی در معرض توطئه سیاسی دولت قرار دارد در حالی که دولت آمریکا نیز سعی دارد با متهم کردن الحشدالشعبی به حمله به سفارت آمریکا در عراق، برای مبارزه علیه این سازمان بهانه‌تراشی کند.

این تحلیلگر سیاسی عراق تصریح کرد که استمرار اتهام‌زنی علیه الحشدالشعبی و عدم حمایت دیگر جریان‌های سیاسی از آن، به روند سیاسی آسیب خواهد زد به ویژه اینکه الحشدالشعبی نیرویی است که برای حمایت از کشور جهت رهایی از شر داعش به وجود آمد نه به دلیل تمایلات سیاسی لذا تمامی این توطئه‌های سیاسی علیه الحشدالشعبی به شکست منجر خواهد شد.

بیانیه حماس در سالروز جنگ ۲۰۰۸ غزه

جنبش حماس روز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای به مناسبت دوازدهمین سالروز جنگ ۲۰۰۸ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه با اعلام اینکه برای جنگ با این رژیم شتاب نمی‌کند، تهدید کرد، اگر رژیم صهیونیستی فکر ریختن خون ملت فلسطین را در سر داشته باشد با چیزی غافلگیر خواهد شد که انتظارش را ندارد و به اذن خداوند شکست خورده برمی‌گردد.

به گزارش ایسنا، به نقل از العربی الجدید، این جنبش اعلام کرد، مقاومت مسلح برای حل نهایی درگیری پیشگام خواهد بود و اشغالگر در سرزمین فلسطین آینده‌ای نخواهد داشت. وحدت کلمه فلسطین در مواجهه با دشمن یک گزینه ثابت و برگشت ناپذیر است و همگان تمام تلاش خود را برای رسیدن به این وحدت ملی به کار خواهند گرفت.

حماس در ادامه بیانیه خود از تشکیلات خودگردان فلسطین خواست، توافق گروه‌های فلسطینی درباره برگزاری انتخابات را بپذیرد و تاکید کرد، عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی لکه ننگی بر تمام کسانی خواهد بود که در عین حال که رژیم اشغالگر به قتل، تخریب، یهودی سازی و شهرک سازی خود در فلسطین ادامه می‌دهد، روی این رژیم شرط بسته و درب کشور خود را به روی آن باز کردند.

سفر غیرمنتظره هیأت عراقی به تهران به دستور الکاظمی

یک منبع آگاه عراقی خبر داد که یک هیأت عراقی از طرف «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر این کشور در سفری از پیش اعلام نشده عصر امروز (یکشنبه) وارد تهران خواهد شد.

این منبع آگاه به وبگاه میدل ایست نیوز گفت که «ابوجهاد الهاشمی» ریاست این هیأت را برعهده دارد و قرار است پیام الکاظمی را به مقامات ایرانی برساند. او درباره موضوع مذاکرات این هیأت با مقامات ایرانی توضیحی نداده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: واکسن فایزر کرونای انگلیسی کواکس ابومهدی مهندس قاسم سلیمانی کلکچال تحولات خاورمیانه تحولات سوریه تحولات عراق تحولات یمن ایران و آمریکا برجام اروپا روسیه چین ترامپ ترکیه واکسن فایزر کرونای انگلیسی کواکس ابومهدی مهندس قاسم سلیمانی کلکچال کشورهای حاشیه خلیج فارس علیه الحشدالشعبی هدف قرار خارجه کشورهای کاروان لجستیک هدف قرار گرفت درباره توطئه آمریکا علیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۰۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنتاگون: از طرح حمله اسرائیل به رفح خبر نداریم

آفتاب‌‌نیوز :

وزارت دفاع آمریکا مدعی است که در این مرحله هیچ نشانه‌ای از آغاز هیچ نوع عملیات زمینی بزرگ رژیم صهیونیستی در شهر «رفح» وجود ندارد.

«پاتریک رایدر» سخنگوی پنتاگون شامگاه سه‌شنبه ادعا کرد: «ما در این مرحله از هیچ طرح قابل اجرا در رفح که با طرف آمریکایی در میان گذاشته شده باشد، آگاه نیستیم».

به نوشته وبگاه وزارت دفاع آمریکا، رایدر همچنین گفت که گروه‌های مقاومت عراقی روز گذشته برای اولین بار از تاریخ ۱۳ فوریه، دو حمله را علیه نظامیان این کشور در عراق و سوریه انجام دادند.

وی در این‌باره توضیح داد: «ما از دولت عراق می‌خواهیم که تمام اقدامات لازم را برای تضمین امنیت و دفاع از نیرو‌های آمریکایی در این کشور انجام دهد».

طبق این گزارش، سخنگوی پنتاگون مدعی شد: «اگر حملات شبه نظامیان ادامه یابد، ما در دفاع از نیرو‌های خود مانند گذشته تردید نخواهیم کرد».

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • پنتاگون: از طرح حمله اسرائیل به رفح خبر نداریم
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • بیانیه حماس درباره مذاکرات توافق آتش‌بس
  • حماس پاسخ آمریکا را داد + جزئیات
  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه «عین الاسد» عراق
  • تکذیب بیانیه منسوب به حزب‌الله عراق درمورد ازسرگیری حملات علیه پایگاه‌های نظامی آمریکا
  • حزب‌الله عراق: عملیات علیه نظامیان آمریکا را از سر می‌گیریم
  • حزب‌الله عراق: عملیات علیه نظامیان آمریکایی را از سر می‌گیریم