Web Analytics Made Easy - Statcounter

قیمت مسکن در شهر تهران که مدت ها روند صعودی را طی می کرد نزولی شد و کارشناسان معتقدند این روند ادامه دار خواهد بود.

خبرگزاری میزان – بررسی متوسط قیمت مسکن در شهر تهران از ابتدای سال تا آبان ۹۹ روند صعودی داشته است، اما در آذر ماه متوسط قیمت مسکن در شهر تهران با روند نزولی همراه شده است.

در این بین متوسط قیمت مسکن در آذر ۹۹ در تهران نسبت به ماه قبل با کاهش ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱ درصدی روبرو بوده است؛ امری که سال‌ها بود در این ماه رخ نداده بود.

با توحه به گزارشات منتشره از سوی بانک مرکزی متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در شهر تهران در آذر ۹۹ به رقم ۲۶ میلیون و ۹۱۰ هزار تومان رسیده این درحالی است که قیمت مسکن در آبان ۹۹ متری ۲۷ میلیون و ۱۹۳ هزار تومان بوده است.

در این بین قیمت مسکن نسبت به سال گذشته با رشد ۹۸ درصدی روبرو شده و از رقم ۱۳ میلیون و ۵۲۵ هزار تومان در آذر ۹۸ به رقم ۲۶ میلیون و ۹۱۰ هزار تومان در آذر ۹۹ رسیده است.

تعداد معاملات مسکن در شهر تهران نیز با تعداد ۲ هزار و ۶۰۰ فقره نسبت به ماه قبل ۴۲ درصد و نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش ۷۳ درصدی روبرو بوده است.

بیشترین سهم معاملات مسکن با ۱۵.۶ درصد مربوط به واحد‌های ۵۰ تا ۶۰ متری بوده و پس از آن واحد‌های ۶۰ تا ۷۰ متر با ۱۴.۱ درصد در رتبه دوم و واحد‌های ۷۰ تا ۸۰ متر با ۱۱.۳ درصد در رتبه سوم معاملات قرار گرفته است.

به طور کلی ۵۵ درصد از معاملات مسکن شهر تهران در آذر ۹۹ مربوط به واحد‌های زیر ۸۰ متر بوده است.

لازم به ذکر است که واحد‌های تا ۵ سال ساخت با سهم ۳۹.۱ درصدی بیشترین تقاضا را در شهر تهران داشته است.

احمدرضا سرحدی در گفت‌وگو با میزان در خصوصی آینده بازار مسکن اظهار کرد: کاهش چند هزار تومانی قیمت دلار در بازاردر مدت اخیر تاثیر مستقیمی بر بازار مسکن خواهد داشت.

وی افزود: قیمت‌ها بیشتر در مسیر نزولی قرار دارد که دو دلیل عمده برای آن مطرح است؛ اول اینکه قیمت‌های اعلامی از سوی فروشندگان بسیار بالا است و خریداران توان خرید ملک با قیمت‌های اعلامی را ندارند و به امید کاهش قیمت هستند؛ دوم اینکه فروشندگان از شکست قیمت‌ها و کاهش سود در آشفته بازار مسکن می‌ترسند.

کارشناس بازار مسکن معتقد است در حال حاضر اغلب مردم در بازار فروشنده هستند و میل به فروش ملک خود دارند از طرفی فروشندگانی که تا چند وقت پیش قصدی برای فروش ملک نداشتند از ترس اُفت بیشترقیمت‌ها فروشنده شدند.

به گفته سرحدی اغلب خریداران با وجود عرضه بالای ملک در مدت اخیر به دلیل امید به کاهش بیشتر قیمت‌ها از خرید ملک منصرف شدند.

وی در مورد قیمت مسکن در ماه‌های آتی گفت: روند نزولی قیمت ارز و روشن شدن روابط بین الملل می‌تواند موجب کاهش بیشتر قیمت مسکن در بازار شود.

این کارشناس بازار مسکناعلام کرد: قیمت مسکن در مدت اخیر با رشد چشمگیری روبرو شده بود که قطعا شاهد یک شیب به شدت نزولی در قیمت‌ها خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: کاهش یک درصدی متوسط قیمت مسکن در شهر تهران

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی بازار مسکن

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی بازار مسکن قیمت مسکن در شهر تهران متوسط قیمت مسکن بازار مسکن هزار تومان آذر ۹۹ قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۰۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحلیل روند بازار سرمایه ۶ فروردین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (دوشنبه) بازار سهام، با ۱۷ هزار و ۲۵۵ واحد افزایش معادل ۷۷ صدم درصد به دو میلیون و ۲۵۳ هزار و ۶۰۵ واحد رسید. شاخص هم وزن نیز با ۸ هزار و ۹۶۴ واحد افزایش معادل یک و ۱۸ صدم درصد در محدوده ۷۶۷ هزار و ۷۱ واحد قرار گرفت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • قیمت سکه امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت طلا امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت طلا امروز ۸ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت سکه امروز ۸ فروردین ۱۴۰۳
  • افزایش قیمت دلار بازار مسکن را به کدام سو می‌برد؟
  • کاهش ۵۰ درصدی سود سهام عدالت روندسرمایه گذاری را نزولی کرد
  • پیش بینی قیمت مسکن در سال ۱۴۰۳ / جدیدترین قیمت خانه در تهران
  • قیمت طلا امروز ۷ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت سکه امروز ۷ فروردین ۱۴۰۳
  • تحلیل روند بازار سرمایه ۶ فروردین