Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌گزارش خبرنگار مهر، آیت الله اعرافی در دیدار معاون و مدیران نهضت سوادآموزی استان قم با اشاره به قدردانی حوزه‌های علمیه از نهضت سوادآموزی و کاروان بزرگ علمی، فکری و معنوی کشور گفت: علم و آگاهی و سوادآموزی از دو جهت برای کشور اهمیت دارد، نخست تأکیدات اسلام بر کسب علم و دانش و دوم حکم عقل که علم را مهمترین ابزار برای پیشرفت می‌داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به تبیین اهمیت نهضت سوادآموزی برای سرافرازی میهن اسلامی در تمام شاخص‌های پیشرفت گفت: نظام اسلامی و کشور برای سرافرازی و الگو بودن، باید در تمام جهات و شاخص‌های پیشرفت و تعالی سرآمد باشد و یکی از شاخص‌ها میزان آگاهی، دانش و منش ملت و آشنایی ایشان با خواندن و نوشتن است.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه خدمت در قم توفیقی الهی است، گفت: همواره باید تلاش کرد تا جمهوری اسلامی در عرصه بین‌الملل و منطقه پیشتاز شود و علی رغم تمام تلاش‌ها و کسب عناوین برتر علمی در منطقه و جهان نباید به وضع موجود قانع بود و قم باید در همه شاخص‌های رشد و تعالی حرف نخست را بزند.

وی با تأکید بر لزوم پوشش ۱۰۰ درصدی آموزش و پرورش در استان قم گفت: پوشش کامل آموزشی و تربیتی بزرگترین محرک کاهش معضلات اجتماعی خواهد بود و توجه به اتباع و مهاجرین غیر ایرانی مقوله‌ای اسلامی و انسانی است و مهرورزی و محبت به اتباع و مهاجران غیر ایرانی، مایه عزت و افتخار کشور خواهد بود.

آیت الله اعرافی ضرورت ایجاد ابتکار، خلاقیت و بهره‌گیری از شیوه‌های نوین آموزشی در جذب علم‌آموزان را تبیین کرد و گفت: نهضت سوادآموزی نهادی انقلابی است که به صورت جهادی فعالیت می‌کند و برای ادامه کار و برداشتن قدم‌های بلند و مستحکم نیازمند ادامه فعالیت جهادی در عرصه علم‌آموزی هستیم و بهره‌گیری از تجربه گروه‌های فعال جهادی طلاب و روح جهادی و انقلابی می‌تواند معجزه خلق کند.

وی با اشاره به ضرورت برخورداری مسؤولان قم از نگاهی بین‌المللی در کنار توجه به روح جهادی و ابتکارات گفت: این مایه افتخار جمهوری اسلامی است که پیش از انقلاب ضریب سواد بانوان کمتر از یک سوم بود، اما پس از انقلاب با اعمال عدالت علمی این مهم ارتقا وصف ناپذیری یافت و نیاز است تا گروه‌های جهادی طلاب با ورود به عرصه‌های فرهنگی و برای حل آسیب‌های اجتماعی فعالانه‌تر نقش آفرینی کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان ضمن تقدیر از تلاش رسانه‌ها و فعالان فرهنگی کشور بیان کرد: همراهی عزیزان رسانه و فعلان فرهنگی با مجموعه‌های آموزشی می‌تواند دستاوردهای پایدار و عمیقی را در سطوح مختلف فرهنگی و اجتماعی کشور ایجاد کند.

کد خبر 5106385

منبع: مهر

کلیدواژه: نهضت سوادآموزی علیرضا اعرافی قم گروههای جهادی ویروس کرونا بارش برف قاسم سلیمانی گرگان شیراز آمار کرونا کرمانشاه بوشهر شهرستان کرج شیوع کرونا 9 دی خطبه های نماز جمعه ایلام شهرکرد نهضت سوادآموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۰۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاهی به اقدامات جهادی سپاه پاسداران در مستند «طبیبان صحرا»

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،  این مستند که روایتی از خدمات بهداشتی و درمانی بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه پاسداران در مناطق صفر مرزی استان سیستان و بلوچستان، امروز ساعت ۲۱ از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می شود.

دوم اردیبهشت سال ۱۳۵۸ هجری شمسی حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، فرمان تاسیس «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» را صادر کرد.

براساس این فرمان، وظیفه اصلی سپاه پاسداران، حراست و حفاظت از انقلاب اسلامی در مقابل دشمنان داخلی و خارجی است.

 

دیگر خبرها

  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرمان امام
  • توزیع بسته‌های معیشتی در مناطق سیل زده جنوب
  • مستند ستاره دنباله دار؛ روایت حضور جهادگران اصفهانی در بزنوید لرستان +فیلم
  • تسری امتیازات رتبه‌بندی معلمان به آموزشیاران نهضت سوادآموزی
  • ویزیت رایگان اردو‌های جهادی در مناطق محروم روستایی بخش کوهسار سلماس 
  • سپاه با مدیریت جهادی و اخلاص ماندگار شد
  • غفلت از کار جهادی باعث عقب ماندگی می شود
  • خدمت رسانی هزارو ۵۷۲ گروه جهادی خراسانی
  • نگاهی به اقدامات جهادی سپاه پاسداران در مستند «طبیبان صحرا»
  • اردو عهد خدمت و گروه های جهادی شهرستان سروآباد