Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل سازمان حمل و نقل شهرداری لنگرود گفت: به دلیل حذف تسهیلات وام بانکی در طرح تعویض و نوسازی تاکسی‌های فرسوده از سوی دولت، نقدی شدن و افزایش چند برابر قیمت خودرو، این طرح با استقبال کم تاکسیرانان این سازمان مواجه شده است.

ابراهیم حسن پور در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با فراهم شدن طرح نوسازی و جایگزینی تاکسی‌های فرسوده، مالکان تاکسی فرسوده درون شهری سازمان حمل و نقل شهرداری لنگرود می‌توانند نسبت به نام نویسی از طریق سامانه اینترنتی اتحادیه حمل و نقل همگانی کشور اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در ناوگان حمل و نقل عمومی شهر لنگرود ۳۴۳ دستگاه تاکسی درون شهری، ۶۶ دستگاه تاکسی بی سیم و ۳۰ دستگاه تاکسی بین شهری و ۱۳ دستگاه تاکسی ون درون شهری فعال هستند که از این تعداد حدود ۹۱ دستگاه تاکسی فرسوده است.

مدیر عامل سازمان حمل و نقل شهرداری لنگرود گفت: به دلیل حذف تسهیلات وام بانکی در طرح تعویض و نوسازی تاکسی‌های فرسوده از سوی دولت، نقدی شدن و افزایش چند برابر قیمت خودرو، این طرح با استقبال کم تاکسیرانان این سازمان مواجه شده است.

حسن پور تصریح کرد: با توجه به اینکه شیوع ویروس کرونا و افزایش تورم تاکسیران را در وضعیت بسیار بد مالی و معیشتی قرار داده است، دولت باید برای حمایت از رانندگان حمل و نقل عمومی درون شهری تسهیلات وام بانکی کم بهره در طرح نوسازی و تعویض خودروهای فرسوده در اختیار این قشر قرار می‌داد. تا این طرح مورد استقبال رانندگان قرار می‌گرفت.

وی افزود: در سال جاری مالکان ۳۵ دستگاه تاکسی فرسوده شهری برای تعویض و نوسازی در سامانه سازمان مدیریت حمل و نقل همگانی ثبت نام کردند که ۱۰ نفر از آنان به دلیل نداشتن توان مالی انصراف داده‌اند؛ تعداد چهار دستگاه تاکسی جدید از این سازمان تحویل مالکان آن‌ها شده و ۲۱ نفر نیز در نوبت تحویل است.

مدیر عامل سازمان حمل و نقل شهرداری لنگرود یادآور شد: در سال‌های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ که طرح تعویض و نوسازی دارای تسهیلات وام بانکی و قیمت خودرو بسیار کمتر بود؛ ۱۸۰ راننده تاکسی این سازمان با ثبت نام در این طرح، خودرو خود را تبدیل به احسن کردند.

وی خاطرنشان کرد: در این مرحله دو خودروی سمندLX EF7 با قیمت ۱۱۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و پژو ۴۰۵ با سطح آلایندگی یورو پنج با قیمت مصوب ۱۰۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، جهت نوسازی و جایگزینی تاکسی درون شهری در سال ۱۳۹۹ نظر گرفته شده است.

حسن پور یادآور شد: بازه زمانی ثبت نام در طرح تعویض و نوسازی تاکسی‌های فرسوده در سازمان حمل و نقل عمومی و تحویل خودرو جدید از یک تا سه ماه است.

به گزارش ایمنا، شهرستان لنگرود با حدود ۱۴۰ هزار نفر جمعیت دارای سه بخش مرکزی، کومله و بخش اطاقور و پنج شهر است که شهر لنگرود مرکز بخش مرکزی محسوب می‌شود و تا مرکز استان گیلان ۶۰ کیلومتر فاصله دارد.

کد خبر 464692

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران مدیریت شهری حقوق شهروندی مشارکت شهروندان فرهنگ شهروندی شهرداری لنگرود تاکسی رانندگان تاکسی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق طرح تعویض و نوسازی تسهیلات وام بانکی تاکسی های فرسوده تاکسی فرسوده دستگاه تاکسی درون شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۱۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از ۲۵ هزار واحد مسکونی با پرداخت تسهیلات ساخت و مشارکت‌های مردمی

محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه برنامه نوسازی ۱۵۰ هزار واحد در بافت‌های فرسوده طی امسال آغاز شده است گفت: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته ۱۰۰ هزار واحد مسکونی با مشارکت و همکاری مردم و با استفاده از پرداخت تسهیلات ساخت تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: در  حال حاضر  ۲۵ هزار واحد از واحدهای نوسازی شده از طریق پرداخت تسهیلات ساخت  و با استفاده از ظرفیت های مردمی  در سراسر کشور آماده بهره‌برداری است که به‌ مرور  به بهره‌برداری می رسد.

آیینی اظهار کرد: امروز همزمان با سفر رئیس جمهور  به سمنان ۳۹۲ واحد در بافت فرسوده به بهره‌برداری خواهد رسید که ۳۰۰ واحد آن در غرب استان و بقیه در شرق استان (شاهرود) خواهد بود.

وی یادآور شد: استفاده از ظرفیت های مردمی در نوسازی بافت های فرسوده از طریق پرداخت تسهیلات ساخت نوسازی بافت های فرسوده یکی از مهم ترین برنامه های است که در دستور کار خود قرار داده ایم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • ۲۵ هزار واحد نوسازی شده در بافت‌های فرسوده تکمیل شدند
  • بهره برداری از ۲۵ هزار واحد مسکونی با پرداخت تسهیلات ساخت و مشارکت‌های مردمی
  • تاکسی های فرسوده همدان در انتظار نوسازی
  • اجرای ۱۲ طرح زیربنایی و بازآفرینی شهری در استان اردبیل
  • آغاز نوسازی بیش از ۲۶۰ هزار واحد در کشور
  • نوسازی بیش از ۲۶۰ هزار واحد فرسوده در کشور با همت مالکان کلید زده شد
  • آغاز نوسازی ۲۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور
  • نوسازی ۲۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده است
  • نوسازی ۲۶۰ هزار واحد در کشور آغاز شده است
  • ارائه تخفیف ۴۰ درصدی برای اجرای طرح کلید به کلید