Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیجیاتو،یکی از توسعه دهندگان اپلیکیشن ساده Hello World را برای اندروید ۴.۴ کیت‌کت توسعه داد و متوجه شد پیغامی که این اپ نمایش می‌دهد، روی اندروید و سیستم عامل هارمونی شباهت بسیار زیادی به یکدیگر دارند.

 

 

 

اسکرین شات سمت چپ اپلیکیشن را حین اجرا روی دیوایس مجازی با نسخه جدید اندروید نشان می‌دهد و در پیغام خطا احتمال ناسازگاری اپ با نسخه جدید اندروید توضیح داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسکرین شات سمت راست همان اپ را حین اجرا روی دیوایس مجازی با نسخه بتای سیستم عامل هارمونی ۲.۰ نمایش می‌دهد و مضون پیغام خطا با نسخه اندروید یکسان است با این تفاوت که کلمه «Android» جایگزین «Harmony OS» شده است.

توسعه دهنده‌ای دیگر، اپلیکیشن Superuser را روی دیوایس مجازی با نسخه بتای هارمونی ۲.۰ نصب کرد و با پیغام زیر روبرو شد:

 

 

 

با استفاده از ابزار Android Debug Bridge می‌توان به فایل‌های سیستمی هارمونی ۲.۰ دسترسی پیدا کرد. یکی از توسعه دهندگان موفق شد با این کار قسمت اعظم فایل‌های این سیستم عامل را استخراج کند و پس از بررسی آنها فهمید مبتنی بر فریم‌ورک اندروید هستند.

هواوی پیشتر اعلام کرده است که از پروژه متن باز اندروید (Android Open Source Project) به عنوان الگو برای ساخت هارمونی می‌شود. به عبارت دیگر نسخه دوم هارمونی احتمالاً مبتنی بر اندروید توسعه داده شده اما نسخه‌های آینده احتمالاً مبتنی بر فریم‌ورک اختصاصی هواوی توسعه داده خواهند شد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: هواوی موبایل هارمونی ۲ ۰ سیستم عامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۱۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین اتوبوس‌ خودران شیفت شب جهان در سئول (فیلم)

سئول کره جنوبی تنها کلان شهر جهان است که اتوبوس های خودران در یکی از اصلی ترین خیابان‌های آن کار می‌کنند؛ آن هم در شیفت شب.

به گزارش عصرایران به نقل از بی بی سی، مرد ناظر که پشت فرمان نشسته با فشار یک دکمه کوچک کنار می نشیند، نه دست به فرمان می زند نه پا روی پدال می گذارد.

این اتوبوس در خیابان‌های سئول می‌چرخد، سر پیچ ها می‌پیچد و پشت چراغ‌های راهنمایی متوقف می‌شود و ظاهرا کسی توجه زیادی به اتوبوس‌ها نمی کند.

"پارک سانگ اک" مدیر عامل این پروژه می گوید: "یک روز تمام اتوبوس های سئول بدون راننده خواهند شد".

شرکت او 4 سال را صرف توسعه اتوبوس خودران شیفت شب کرده که گفته مقامات شهری اولین اتوبوس  در این نوع در جهان است.

این نوع اتوبوس‌ها و اتومبیل‌ها به عنوان وسایل نقلیه خودران با AV شناخته می شوند.

پارک مدیر عامل شرکت توسعه دهنده این طرح می‌گوید: "افراد کم و کمتری خواهان راندن اتوبوس‌ها هستند و خودران‌ها راه عالی برای پر کردن این خلا هستند".

خیابان های آرام سئول در شب جای مناسبی برای آزمایش این فناوری محسوب می شوند اما این فناوری تا تکمیل و بی عیب و نقص بودن راه زیادی در پیش دارد. جزئیات بیشتر را در تصاویر گزارش ببینید.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آغاز به کار اتوبوس‌های بدون راننده در سوئیس حرکت اتوبوس‌های خودران در شبکه حمل و نقل عمومی(+عکس و فیلم) ارسال مواد غذایی با استفاده از خودروهای خودران

دیگر خبرها

  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ سلاطین بازار موبایل چقدر فروخته می‌شوند؟
  • قابلیت جدیدی از اندروید 15 برای استفاده از گوشی در تاریکی
  • جلد دوم «سمفونی رنگ، هارمونی خط» رونمایی می‌شود
  • رسانه‌های آمریکایی: نمایش نسخه جدید باور-373 از توسعه صنایع دفاعی ایران حکایت دارد
  • انتشار تصاویری از سیستم لانچ و پرتاب پهپاد ۱۳۶ برای اولین بار
  • «متاورس» بازگشته است
  • اولین اتوبوس‌ خودران شیفت شب جهان در سئول (فیلم)
  • « متاورس » بازگشته است؟
  • اجرای طرح دوگانه سوز کردن نانوایی های چالدران
  • فعالیت سامانه نسخ الکترونیک بیمه سلامت پایدار شد