Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید اوحدی، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در یادداشتی نوشت: اگر گام نخست نهضت حضرت امام(ره) در سایه جانفشانی در عرصه‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برداشته شد؛ امروز فرزندان فرزانه ایشان گام دوم انقلاب اسلامی را در عرصه‌های علمی و جبهه‌ فرهنگی برداشته و مقتدرانه به پیش می‌روند.

    در این یادداشت می‌خوانیم: فرهنگ متعالی و مترقی ایثار و شهادت، که در دهه‌های اخیر بیش از هر عامل دیگری ضامن شکوه، اقتدار و امنیت نظام جمهوری اسلامی و میهن عزیزمان بوده است؛ امروز در بستر علم، تحقیقات و فن‌آوری بازتولید شده و خوشبختانه بخشی از این حرکت انقلابی از سوی یادگاران و فرزندان شاهد و ایثارگر عزیز ما رقم خورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داوطلبان حضور در جبهه‌های جنگ با متجاوزان، امروز جای خود را به داوطلبان آزمون‌های علمی بخشیده‌اند؛ داوطلبانی که با همان سخت‌کوشی و جوانانی که با همان نشاط و تعهد، افتخار آفرین هستند.

اگر گام نخست نهضت حضرت امام(ره) در سایه جانفشانی در عرصه‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برداشته شد؛ امروز فرزندان فرزانه ایشان گام دوم انقلاب اسلامی را در عرصه‌های علمی و جبهه‌ فرهنگی برداشته و مقتدرانه به پیش می‌روند. برای آحاد مردم قدرشناس کشور بسیار مایه مباهات و مسرّت است که فرزندان شاهد و ایثارگر عزیز ما، همه‌ساله بدون احتساب سهمیه‌های قانونی، به رتبه‌های ممتاز کشوری دست یافته و بر سکوهای افتخار پای می‌نهند. این احساس غرور مقدس زمانی به اوج می‌رسد که تعدادی از این عزیزان با تلاش تحسین برانگیز در یک رقابت سنگین و کاملاً آزاد در جایگاه نخست گروه‌های آزمایشی ریاضی و علوم انسانی در سالهای اخیر قرار گرفته و در دیدار چهره به چهره با رهبر فرزانه انقلاب اسلامی با کمال فروتنی و انگیزه فوق العاده، این تلاش‌ها را آغاز جهاد بی‌پایان علمی برای پیشرفت و آبادانی کشور عزیزمان ایران می‌دانند.

در تداوم این پیروزی‌ها، در سال جاری 21 نفر از فرزندان تلاشگر شاهد و ایثارگر عزیز ما موفق به کسب رتبه‌های زیر 100 کشوری شده‌اند بطوری که در گروه آزمایشی علوم تجربی 8%، علوم انسانی 7% و هنر 4% رتبه‌های دورقمی را از آن خود نموده‌اند که یقیناً این پیشرفت‌های هوشیارانه و پایدار که به برکت کوشش مستمر و تعهد ملی نصیب کشور بزرگ‌مان ایران شده است، مصداق کامل جهاد علمی است و بی‌شک باعث رونق و توسعه همه جانبه ایران اسلامی خواهد شد.

تلاش و افتخار آفرینی ایثارگران در حوزه علمی به یقین سندی محکم برای حقانیت امروز و نویدی متقن برای عظمت و سرافرازی فردای کشورمان است. شگفت نخواهد بود اگر از نسل آزاده‌ترین انسان‌های معاصر، پسران و دخترانی برجای باشند که در رقابت‌های علمی کشوری و بین‌المللی بدرخشند و جامعه جوان کشور را به آینده‌ای روشن در پرتو دانش و آگاهی امیدوار سازند.

امیدوارم فرزندان معزز شاهد و ایثارگر عزیز ما و همچنین ایثارگران معظم در سال‌های آتی در سایه برنامه‌ریزی‌های آموزشی و فرهنگیِ درخور و باتلاش مضاعف، قله‌های بلندتری از اندیشه و دانش را فتح نمایند.     

ایثار/

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۱۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی از طرح‌های فرهنگی

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در دیدار با فعالان فرهنگی استان زنجان با اشاره به گسترش تعاملات دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با نخبگان و فعالان علمی کشور گفت: شورا در سال‌های گذشته، با نخبگان علمی، تعاملات خوبی داشت، اما در دوره جدید لازم دیدیم که با نخبگان و فعالان فرهنگی نیز تعامل داشته باشیم که در یک سال گذشته این تعاملات آغاز شده است و بسیاری از میز‌های فرهنگی در ستاد به فعالان مردمی واگذار شده است، همچنین شورا از طرح‌های فرهنگی اجرا شده که موفقیت نسبی داشته است نیز حمایت‌های مناسب را انجام می‌دهد تا این طرح‌ها در سطحی وسیع‌تر اجرایی شود نمونه‌های فراوانی از این طرح‌ها در حال اجراست مانند طرح بی‌نهایت شو که بسیار طرح موفقی است و الان دبیرخانه شورا در حال برنامه ریزی برای توسعه این طرح در کشور است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به فعالیت ۴۰ ساله شورا گفت: برای نقد هر مجموعه‌ای نباید به آنچه در فضای مجازی آمده بسنده کرد و لازم است اطلاعات دقیق‌تری به دست آورد تا داوری مناسبی داشته باشد. به عنوان نمونه تشکیل بسیج دانشجویی و بسیج اساتید از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی است و در هر مرحله، اساسنامه آن ارتقا یافته است که هم اکنون نیز ارتقای اساسنامه بسیج اساتید در دستور کار قرار گرفته است. تأسیس جهاد دانشگاهی و مجموعه‌ای متنوع از دستاور‌های این مجموعه علمی از دیگردستاورد‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی است. تدوین اسناد علمی مانند سند هوا و فضا، سند ملی نانو، زیست فناوری، گیاهان دارویی بخشی از اسناد تولیدی ستاد در سال‌های قبل بوده است.

خسروپناه گفت: در دوره‌های گذشته، بیش از ۷۰ درصد تلاش شورا در حوزه‌های علمی و فناوری، ۲۰ درصد در حوزه فرهنگی و ده درصد مشترک میان این دو است، اما در دوره جدید و در یک سال گذشته، تلاش شده که به مقوله فرهنگ توجه بیشتری داشته باشیم، به طوری که در یک سال گذشته، بیش از نیمی از مصوبات شورا، مرتبط به مقوله فرهنگ است البته تلاش شده که فعالیت‌های در حوزه علم کم نشود.

وی با تأکید بر اینکه حکمران نباید تصدی‌گری کند گفت:، اما حکمران حتما باید در میدان تصدی‌گری حضور داشته باشد که اگر این‌گونه نباشد و میدان را نشناسد، امکان تصدی‌گری مطلوب را نخواهد داشت. نظام حکم‌رانی نباید به جای کنش‌گران، کنشگری کند. بلکه باید به کنشگران کمک و امدادگری کنند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به عنایت و توجه مقام معظم رهبری به شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: این شورا باید ساحت قرارگاهی‌اش را تقویت کند، فعالیت قرارگاهی یعنی رصد، مسئله شناسی، تقسیم مسئولیت دستگاه‌ها و راهبری و هدایتگری. این نکته را نیز باید گفت که اقتضای کار فرهنگی، تعدد و تکثر است و فرهنگ یک مقوله پیچیده متنوع است. موضوع دوم این است که شورا در سال‌های گذشته، با نخبگان علمی، تعامل خوبی داشت، اما در دوره جدید لازم دیدیم که با نخبگان و فعالان فرهنگی نیز باید تعامل داشته باشیم که در یک سال گذشته این تعاملات آغاز شده است و بسیاری از میز‌های فرهنگی در ستاد به فعالان مردمی واگذار شده است، همچنین شورا از طرح‌های فرهنگی اجرا شده که موفقیت نسبی داشته است نیز حمایت‌های مناسب را انجام می‌دهد تا این طرح‌ها در سطحی وسیع‌تر اجرایی شود؛ که نمونه‌های فراوانی از آن در سطوح مختلف در حال اجراست مانند طرح بی‌نهایت شو که بسیار طرح موفقی است و الان دبیرخانه شورا در حال برنامه‌ریزی برای توسعه این طرح در کشور است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیدار مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران با فرزند شهید مبارزی
  • عرضه ویژه کتاب‌های انتشارات علمی و فرهنگی
  • مطالبه رهبر انقلاب از نشر کودک و نوجوان نیازمند شتاب بیشتر است / امروز دیگر خریدن کتاب ترسناک نیست
  • طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد
  • دکتر طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد
  • عقلانیت انقلابی راه حل مواجهه با معادله و حل مسائل کشور است
  • دانشگاهیان با ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان موجب خودکفایی کشور می‌شوند
  • حمایت دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی از طرح‌های فرهنگی
  • حمایت شورای عالی انقلاب فرهنگی از طرح‌های فرهنگی در کشور
  • در مسیر جلوگیری از مهاجرت نخبگان باید موانع قانونی را برداریم