Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خرداد ،اعتماد نوشت: دی‌ماه ۹۴ بود که گروهی خودسر از دیوار سفارت عربستان سعودی بالا رفتند، پرچم این کشور را پایین کشیدند، اموال سفارت و آن‌چه را که در ساختمان بود، تخریب کردند و سپس ساختمان سفارت را آتش زدند.
غائله‌ای که دوازدهم دی‌ماه 94 و پس از اعدام شیخ نمر، روحانی مخالف دولت عربستان سعودی از مشهد و با حمله به ساختمان کنسولگری عربستان در این شهر آغاز و در ساعات پایانی همان شب ازسوی گروهی خودسر در تهران ادامه پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در میان سردسته‌های این گروه به‌اصطلاح «خودسر» اما نام «حسن کردمیهن» به چشم می‌خورد؛ روحانی اصولگرایی که گفته می‌شد گروه خودسر به فرمان او به سفارت عربستان به تهران حمله‌ کرده‌اند؛ اقدامی که باعث قطع روابط دیپلماتیک عربستان با ایران شد و واکنش‌های بسیاری ازسوی مقامات داخلی کشور به‌دنبال داشت. 
 کردمیهن البته مدت کوتاهی پس از بازداشت، آزاد شد و هیچگاه مشخص نشد که سرنوشت پرونده حمله به سفارت عربستان چه شد و چه حکمی برای او به عنوان عامل اصلی هدایت گروه حمله‌کنندگان صادر شده است.
ماجرای حمله به سفارت عربستان اما حدود 2 سال بعد و در آستانه انتخابات ۹۶ ریاست‌جمهوری بار دیگر مطرح شد؛ زمانی که اسحاق جهانگیری در اولین مناظره انتخاباتی، خطاب به محمدباقر قالیباف، کاندیدای اصولگرای آن انتخابات، این پرسش را مطرح کرد که «چه کسانی به سفارت عربستان حمله کردند؟»؛ پرسشی که پاسخ آن پس از مناظره و با انتشار عکس‌های دو نفره قالیباف و کردمیهن روشن‌تر شد.
روحانی ورزشکاری که یکی از سوله‌های مدیریت بحران شهرداری را برای برگزاری کلاس جودو در اختیار داشت و از حامیان سرسخت قالیباف بود. اما این تنها رابطه کردمیهن و قالیباف نبود و فرمانده حمله به سفارت عربستان، در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری ۹۲ نیز به عنوان یکی از چهره‌های اصلی ستاد انتخاباتی قالیباف و البته رییس ستاد انتخابات او در کرج فعالیت می‌کرد. نام کردمیهن اما بار دیگر و با افتتاح یک رستوران لبنانی در کرج بر سر زبان‌ها افتاد و مجدد این پرسش را نزد افکار عمومی مطرح کرد که نتیجه پرونده حمله به سفارت عربستان به‌رغم عواقبی که درپی داشت، چه شد؟ پرسشی که هنوز پاسخی برایش نیست.  کردمیهن اما حالا فارغ از پرونده‌ای که در آن حضور دارد، بار دیگر در صدر اخبار قرار گرفته و این‌بار با حکم آرش میراسماعیلی، رییس فدراسیون جودو، به عنوان مشاور و رییس کمیته فرهنگی فدراسیون جودو منصوب شده است. موضوعی که بار دیگر این پرسش را ایجاد  کرده که چرا خبری از حکم فرمانده حمله به سفارت عربستان نیست؟! برچسب ها: حسین کرد میهن ، قالیباف ، شهرداری تهران ، سفارت عربستان

منبع: خرداد

کلیدواژه: قالیباف شهرداری تهران سفارت عربستان حمله به سفارت عربستان بار دیگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۲۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی عامل حمله کننده به سفارت

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ بخش مطبوعاتی سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد در رابطه با پیگیری پرونده قضایی مفتوح مراجع فرانسوی علیه هموطن ایرانی که در روز جمعه ۳۱ اردیبهشت با پوشیدن جلیقه انفجاری تقلبی و ورود به ساختمان بخش کنسولی فضای رعب و وحشت را برای مراجعین ایرانی و همکاران سفارت ایجاد کرد، سفارت بر این باور است این هموطن ایرانی تحت القائات فضای ایران هراسی که توسط افراد، گروه‌ها و لابی‌های ضد ایرانی ایجاد و دامن زده می‌شود، اقدام مخاطره آمیز و تهدید برانگیز مزبور را انجام داده است.
با وجود آنکه وی قبلاً در شهریور ۱۴۰۲ اقدام به آتش زدن لاستیک در مقابل بخش کنسولی کرده و توسط دادگاه فرانسه محکوم شده بود، سفارت با در نظر گرفتن شرایط سنی و شکنندگی وضعیت روحی و جسمی این هموطن ایرانی و بر اساس سنت ایرانی و اسلامی رافت و بخشش، تصمیم گرفت ضمن عدم پیگیری شکایت قضایی اخیر، حتی شکایت پیشین خود مرتبط با پرونده آتش‌سوزی شهریور ۱۴۰۲ را نیز پس بگیرد.
سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریس با تاکید بر اینکه تمامی نمایندگی‌های دیپلماتیک ایران در سراسر جهان "خانه" واقعی همه ایرانیان می‌باشد، ابراز امیدواری کرد تصمیم مزبور زمینه بازسازی روحی این هموطن برای بازگشت به زندگی عادی خود را فراهم آورد.

دیگر خبرها

  • چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی عامل حمله کننده به سفارت
  • مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه ادامه دارد
  • خودداری سفارت ایران در فرانسه از پیگرد قضایی فرد مهاجم
  • بیانیه مطبوعاتی سفارت ایران در فرانسه در ارتباط با وقایع بخش کنسولی
  • عکسی عجیب از محسن رضایی در جمع اعضای شریان /راه او از قالیباف و حدادعادل جدا شد؟
  • چشم‌پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله‌کننده به بخش کنسولی
  • چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
  • عامل حمله به ساختمان کنسولی سفارت ایران در پاریس به حبس محکوم شد
  • حمله‌ی رژیم صهیونیستی به سفارت ایران و مخالفان پاسخ ایران
  • استقبال سفارت از ورود اولین عمره‌گزاران ایرانی به مدینه