Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-23@16:23:33 GMT

توافق موشکی بین اندونزی و اوکراین+عکس

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۸۴۰۱۹

توافق موشکی بین اندونزی و اوکراین+عکس

اندونزی و اوکراین یک تفاهم نامه اولیه در خصوص موشک های ضد کشتی و هوا به هوا با یکدیگر به امضاء رسانده اند.

به گزارش سرویس دفاع و امنیت مشرق، با توجه به وجود تحریم ها بر علیه روسیه کشور اندونزی که یکی از خریداران اصلی سلاح از روسیه بوده است مجبور شده برای تامین بخشی از نیازهای دفاعی خود به سمت اوکراین متمایل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخیرا تفاهم نامه اولیه بین دو کشور برای خرید موشک های ضد کشتی و همچنین موشک های هوا به هوا به امضاء رسیده است. در بحث ضد کشتی اندونزی مشتری سامانه Neptun  خواهد. این موشک کروز ضد کشتی در حقیقت یک کپی اوکراینی از موشک ضد کشتی KH-35 روسیه است. برد این سامانه بین 280 تا 300 کیلومتر است و می تواند برای غرق کردن شناورهایی تا وزن 5 هزار تن به کار برود. سرعت این موشک مادون صوت است.

بحث بعدی مربوط به موشک های هدایت راداری R-27 است که تاسیسات مربوط به ساخت آنها از زمان شوروی سابق در اوکراین بوده و امروزه نیز اوکراین مدل هایی از این موشک با هدایت راداری فعال و نیمه فعال و مدلی نیز با هدایت فروسرخ از این موشک را ارائه می دهند. اندونزی یکی از کاربران هواپیماهای سری سوخو 27 و 30 است.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا شهید سلیمانی اوکراین اندونزی موشک کروز ضد کشتی موشک هوا به هوا ضد کشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۴۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمربی پیشین تیم ملی ولز با قراردادی ۱۸ ماهه به تبریز می‌رود

به گزارش خبرنگار مهر، پس از جدایی «پاکو خمز» از هدایت تیم فوتبال تراکتور تبریز، مدیران این باشگاه محمد نصرتی که دستیار ایرانی خمز بود را به عنوان مربی موقت تیم خود انتخاب کردند اما شکست برابر نساجی در هفته بیست و چهارم باعث شد تا آنها هرچه سریع‌تر اقدام به جذب مربی جدید برای تیم خود کنند و از همین رو با «کریس کولمن» سرمربی سابق تیم ملی ولز به توافق رسیدند اما هنوز قراردادی با او به امضا نرسیده است.

سایت انگلیسی «۷۷۷score» در این خصوص نوشت: گزارش‌ها حاکی از آن است که کریس کولمن با باشگاه تراکتور در ایران به توافق رسیده و مدت زمان قرارداد این مربی ۵۴ ساله، با تراکتور ۱۸ ماهه خواهد بود. کولمن از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ هدایت تیم ملی ولز را بر عهده داشت و با این تیم به موفقیت چشمگیری دست یافت. در کارنامه مربیگری کولمن، هدایت تیم‌های فولام، کاونتری سیتی و ساندرلند نیز دیده می‌شود.

تراکتور پس از جدایی پاکو خمز بدون سرمربی است و در فاصله ۶ هفته تا پایان لیگ برتر ایران با ۴۰ امتیاز در رده چهارم جدول قرار دارد.

کد خبر 6084053

دیگر خبرها

  • ارتش روسیه به سامانه ضدهوایی اس-۵۰۰ مجهز می شود
  • زلنسکی: روسیه کمپین ارعاب به راه انداخته است
  • وعده انگلیس برای ارائه بزرگترین بسته کمکی به اوکراین
  • تهیه فهرستی از تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه صنایع پهپادی و موشکی ایران
  • آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند
  • حمله اوکراین به قدیمی‌ترین کشتی جنگی روسیه که از جنگ جهانی اول و دوم جان به در برد
  • استراتژی جدید غرب برای تسهیل عملیات F-۱۶ در اوکراین/ سامانه پدافندی S-۴۰۰ روسیه در کریمه چگونه منهدم شد؟ +عکس و فیلم
  • ببینید | اولین تصاویر از حمله موشکی اوکراین به کشتی تزاری روس‌ها
  • سرمربی جدید تیم سائوپائولو معرفی شد
  • سرمربی پیشین تیم ملی ولز با قراردادی ۱۸ ماهه به تبریز می‌رود