Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خراسان جنوبی از ممنوعیت تردد شبانه در تمامی شهرهای استان خبر داد و گفت: براساس آمارهای دانشگاه علوم پزشکی به طور میانگین ۵۱ درصد ابتلا به کرونا در کشور مربوط به تجمعات و دورهمی‌های خانوادگی است و این رقم در خراسان جنوبی بسیار بیشتر و در حد ۶۵ درصد است.

حمید ملانوری، عصر یکشنبه ۷ دی در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا افزود: با توجه به مصوبه روز گذشته ستاد ملی کرونا، ترددهای شبانه از ساعت ۲۲ تا ۴ صبح در همه شهرهای استان ممنوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی وی تصریح کرد: براساس مصوبه‌های قبلی ستاد کرونا، محدودیت تردد فقط برای شهرهای قرمز و نارنجی با جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفر و از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح بود که براساس مصوبه امروز این اصل منع تردد برای همه شهرهای استان در نظر گرفته شد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: اگرچه آمار مبتلایان و فوتی‌های استان سیر نزولی پیدا کرده و خوشبختانه نرخ شیوع را مهار کرده‌ایم اما آمارها باز هم به نسبت جمعیت استان، قابل تامل است.

وی تصریح کرد: همچنان باید رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، حفظ فاصله اجتماعی، زدن ماسک و شستشوی مکرر دست‌ها را جدی بگیریم.

ملانوری به وضعیت فعالیت مدارس نیز اشاره کرد و گفت: کلاس‌های آموزشی همچنان به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود و دانش‌آموزان و دانشجویان می‌توانند با استفاده از بسترهای مجازی فعال از مباحث آموزشی استفاده کنند.

وی ادامه داد: در رابطه با برگزاری کلاس‌های درس دانشگاه‌ها، وزارت علوم نیز تابع مصوبات ستاد ملی کروناست.

وی به یکی از مهمترین تصمیمات ستاد استانی مدیریت کرونا و لزوم فعال سازی فروشگاه‌های اینترنتی اشاره کرد و گفت: حتی اگر موضوع کرونا هم مطرح نمی‌شد، با توجه به توسعه تکنولوژی، فعال شدن فروشگاه‌های اینترنتی و تلفنی برای تسهیل شرایط دسترسی مردم به خدمات از ضرورت‌هایی بود که باید محقق می‌شد.

استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: این طبیعی است که ما به لحاظ منطقی و عرفی نمی‌توانیم خیابان‌ها و مغازه‌ها را از جمعیت خالی کنیم اما باید راهکارهایی ارائه کنیم تا میزان نیاز مردم به مراجعات حضوری برای خرید کاهش پیدا کند.

وی افزود: فروشگاه‌های اینترنتی باعث کاهش ترافیک و ازدحام جمعیت در معابر شده و راه‌های دسترسی افراد به تامین نیازهایشان را تسهیل می‌کند.

ملانوری گفت: براساس تاکیدات در ستاد کرونا و دیگر جلسات، سازمان صنعت، معدن و تجارت مکلف شد نسبت به تامین زیرساخت‌های لازم برای فعال کردن فروشگاه‌های اینترنتی در استان اقدامات درخور انجام دهد.

وی به اولین دستور کار جلسه امروز ستاد کرونا اشاره کرد و گفت: در این جلسه با برنامه‌ریزی‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت ضمن معرفی یکی از فروشگاه‌های اینترنتی فعال در استان، خدمات و امکاناتی که این فروشگاه در اختیار مردم قرار می‌دهد و نحوه استقبال اصناف از این زیرساخت مورد بررسی قرار گرفت.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: فروشگاه‌های اینترنتی فعال باید با استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای، بیلبوردهای شهری و فضای مجازی، تبلیغات لازم را برای جذب و ترغیب مردم به خرید از این مجموعه‌ها انجام دهند.

وی گفت: رسانه‌های استان به ویژه صدا و سیما لازم است در زمینه معرفی این فروشگاه‌ها به مردم اقدام کنند.

براساس آماری که در این نشست اعلام شد، در زمینه نحوه انتقال ویروس کرونا، دورهمی‌های خانوادگی با ۶۵.۳۶ درصد در مقام اول و درگیری محل کار با ۲۴.۶۲ درصد در جایگاه دوم قرار دارند./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: استاندار خراسان جنوبی فروشگاه های اینترنتی فروشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۴۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش بیش از ۴ میلیارد تومانی صنایع‌دستی خراسان جنوبی در نوروز


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: از مجموع تولیدات به فروش رفته صنایع‌دستی، ۱ میلیارد تومان در کارگاه‌ها و ۳ میلیارد تومان مربوط به بازارچه‌ها و نمایشگاه‌های صنایع‌دستی بوده است.

فولادی افزود:نساجی سنتی، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قمیتی و بافت‌های داری مانند گلیم، گبه و تولیدات چرمی بیشترین میزان فروش صنایع‌دستی استان را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین فروش صنایع‌دستی به ترتیب مربوط به شهرستان‌های طبس، فردوس و بیرجند بوده است گفت : اکنون ۱۲ هزار نفر در حوزه صنایع‌دستی استان فعال هستند که هشت هزار نفر مجوز و پروانه انفرادی تولید دارند.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان افزود: این صنعتگران در ۲۵ رشته صنایع‌دستی از جمله نساجی سنتی، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، بافت‌های داری، گلیم، پلاس بافی، تولیدات چرمی، صنایع چوبی مانند معرق و منبت، خراطی سنتی، صنایع فلزی مانند قلم‌زنی و چلنگری فعالیت دارند.

فولادی با اشاره به اینکه بیشترین فروش صنایع‌دستی به ترتیب مربوط به شهرستان‌های طبس، فردوس و بیرجند بوده است گفت : اکنون ۱۲ هزار نفر در حوزه صنایع‌دستی استان فعال هستند که هشت هزار نفر مجوز و پروانه انفرادی تولید دارند.


وی با اشاره به اینکه در ۳۵ بازارچه و نمایشگاه نوروزی صنایع‌دستی در قالب ۳۱۴ غرفه عرضه و فروش در مرکز و شهرستان‌های استان فعال است گفت: علاوه براین در ۲۸ چادر عشایری در مسیر‌های مواصلاتی و ورودی شهر‌های استان نیز نسبت به عرضه و فروش صنایع دستی و تولیدات عشایر اقدام می‌شود.


معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان افزود: ۵۷ کارگاه صنایع‌دستی به صورت کارگاهی – فروشگاهی (ورکشاپ) در استان فعال است که همزمان مسافران و گردشگران می‌توانند با نحوه تولید محصول آشنا شده و نسبت به خریداری صنایع‌دستی اقدام کنند.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان افزود: در ۲ هفته گذشته ۱۹ هزار نفر در طرح کارگاه‌گردی صنایع‌دستی استان شرکت کردند و این طرح کمک می‌کند تا مردم با انواع هنر‌های سنتی و صنایع دستی آشنا شوند.

فولادی گفت: برپایی این نمایشگاه‌ها در کنار آثار شاخص تاریخی و گردشگری استان منجر به استقبال گسترده گردشگران از تولیدات صنایع‌دستی شده است.

در ۲ هفته اخیر در مجموع ۱۳۷ هزار نفر مسافر و گردشگر از بازارچه‌ها و نمایشگاه‌های صنایع‌دستی استان بازدید کردند.


دیگر خبرها

  • فروش بیش از ۴ میلیارد تومانی صنایع‌دستی خراسان جنوبی در نوروز
  • خراسان جنوبی رتبه نخست در کاهش تصادفات جرحی نوروز
  • خراسان جنوبی رتبه سوم کشور در کاهش تصادفات فوتی را کسب کرد
  • خراسان جنوبی در کاهش تصادفات جرحی رتبه اول را کسب کرد
  • رتبه‌های برتر خراسان جنوبی در کاهش تصادفات جرحی و فوتی
  • کسب رتبه اول در کاهش تصادفات جرحی توسط خراسان جنوبی
  • کسب رتبه نخست خراسان جنوبی در کاهش تصادفات جرحی در کشور
  • کسب رتبه اول خراسان جنوبی در کاهش تصادفات جرحی در کشور
  • رتبه نخست خراسان جنوبی در کاهش تصادفات جرحی
  • کسب رتبه اول مدیریت تصادفات توسط خراسان جنوبی