Web Analytics Made Easy - Statcounter

بخشدار میانکوه شهرستان اردل چهارمحال و بختیاری گفت: با گذشت ۲ هفته از وقوع حادثه شکستگی لوله انتقال نفت در منطقه میانکوه، بخش زیادی از نفت در منطقه پخش شده است و پاکسازی با کندی انجام می‌گیرد.

امامداد شهبازی روز دوشنبه افزود: حجم نفت نشت یافته در منطقه بسیار زیاد است و طی این ۲ هفته به اعماق زمین نفوذ پیدا کرده و شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران باید هرچه سریع‌تر نسبت به پاکسازی خاک‌های آلوده اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اگر چه شرکت نفت از همان ابتدای وقوع حادثه اقدام به جمع‌آوری نفت پخش شده در منطقه کرده است اما این اقدامات کافی نیست و به سبب موقعیت جغرافیایی و سخت‌گذر بودن تنگ گندمکار بخش زیادی از نفت به اعماق زمین نفوذ کرده که پاکسازی آن به امکانات و زمان بیشتری نیاز دارد.

شهبازی با اشاره به خسارت‌هایی که به مردم منطقه در حوزه دامداری، زنبوداری و کشاورزی وارد شده است، تصریح کرد: هنوز هیچ نهاد و دستگاهی خسارت‌هایی که به مردم وارد شده است را به درستی برآورد و اعلام نکرده و همین موضوع سبب نارضایتی مردم شده است.

بخشدار میانکوه ادامه داد: تعدادی از زنبوداران عنوان می‌کند که بر اثر دود ناشی از آتش‌سوزی در منطقه زنبورهای آنها به کندو بازنگشته و دامداران هم از تلف شدن دام‌های خود اعلام خسارت کرده‌اند اما هنوز سازمانی که پیگیر مطالبات و خسارت‌های مردم باشد اعلام نظری در این خصوص نکرده است.

شهبازی خاطرنشان کرد: مطالبه مردم منطقه این است که سازمان‌های متولی و از جمله بازرسی استانداری نسبت به پیگیری خسارت‌های مردم هرچه سریع‌تر اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، نشت نفت در منطقه سرخون شهرستان میانکوه در ۲ دهه گذشته برای چهارمین بار در روز یکشنبه (۲۳ آذر) بر اثر شکستگی خط لوله نفت مارون به اصفهان در منطقه تلمبه‌خانه روستای گندمکار شهرستان اردل رخ داد.

این حادثه منجر به ورود نفت به رودخانه سرخون و اراضی اطراف آن به طول ۶ کیلومتر شده است که در پی آن برخی مناطق نیز به سبب پخش گاز ناشی از نفت رها شده، دچار آتش‌سوزی شد که با تلاش نیروهای امدادی و آتش‌نشانی یک روز پس از این حادثه به طور کامل مهار شد.

قرار گرفتن چهارمحال و بختیاری در مسیر خط انتقال نفت مارون به اصفهان، سال‌هاست که مردم منطقه میانکوه به ویژه شهر سرخون وروستاهای اطراف آن را با مشکلاتی روبرو کرده است.

بخش میانکوه از بخش‌های شهرستان اردل است که تا شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری ۱۵۰ کیلومتر و تا اردل مرکز شهرستان ۸۰ کیلومتر فاصله دارد./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۵۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از چهار میلیون لیتر نفت سفید در روستاهای غرب خراسان

 

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه سبزوار گفت:  چهار هزار و ۲۰۰ خانوار روستایی فاقد گاز طبیعی در شهرستان‌های سبزوار، بردسکن، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد سکونت دارند که در سال گذشته چهار میلیون و ۵۵۰ هزار لیتر نفت سفید به این خانوارها اختصاص یافت.

 حمید مظفری نژاد افزود :  گسترش شبکه گازرسانی و توزیع الکترونیکی سوخت در بستر سامانه "سدف" با شناخت صحیح مصرف کنندگان واقعی، کاهش ۶۹ درصدی مصرف نفت سفید را در منطقه نسبت به مدت مشابه سال قبل تر به همراه داشته است.

مدیر منطقه سبزوار گفت: هم اینک ۷۴ باب فروشندگی مجاز نفت سفید در منطقه فعالیت دارند که خانوارهای روستایی فاقد گاز طبیعی به راحتی می توانند با مراجعه به نزدیکترین فروشندگی محل زندگی خود نسبت به دریافت سهمیه اقدام کنند.

شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه سبزوار یکی از ۳۷ منطقه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران است که در قالب سه ناحیه سبزوار، بردسکن و جغتای، تامین و توزیع سوخت در شهرستان‌های سبزوار، بردسکن، خوشاب، داورزن، جوین و جغتای را بر عهده دارد.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد مقدس واقع است.

 
 

دیگر خبرها

  • بارش‌های پراکنده در منطقه
  • توزیع ۴۰ میلیون لیتر سوخت در بخش کشاورزی منطقه سبزوار
  • توزیع بیش از چهار میلیون لیتر نفت سفید در روستاهای غرب خراسان
  • کنترل کیفیت آب شرب با استاندارد‌های ملی و بین المللی در مازندران
  • نگرانی اهالی روستای انزل از آلودگی کارخانه سنگ شکن
  • حکایت همنشینی زباله‌ها پای درختان منطقه جنگلی کومان سپیددشت + فیلم
  • بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در منطقه کردستان
  • نگاهی به طبیعت بهاری شهر اردل+ تصاویر
  • اجرای طرح برخورد با خودرو‌های شوتی در مراغه
  • راه‌اندازی یکصد و بیست و هشتمین جایگاه دومنظوره