Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسماعیل مکی زاده معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان  با بیان اینکه از همان لحظات آغازین پیدا شدن شناور واژگون شده خوارزم تلاش برای یافتن ۷ سرنشین مفقود شده این شناور آغاز و تاکنون نیز ادامه دارد، اظهار کرد: چندین گروه جستجو و نجات دریایی متشکل از نیرو‌های دریایی و هوایی ندسا، نداجا، دریابانی، همیاران ناجی و اداره کل بنادر و دریانوردی در شرایط نامساعد جوی جهت یافت اثری از خدمه مفقود شده شناور در منطقه حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: تقسیم بندی مناطقی که احتمال می‌رفت جریان آب افراد را به آن سمت سوق دهد سبب شد تا هرگروه مسئولیت پایش حوزه‌ی از پیش تعیین شده را با هماهنگی مرکز جستجو و نجات دریایی استان بر عهده گرفته که این امر ضمن جلوگیری از اتلاف وقت، دقت تیم‌های اعزامی را نسبت به حوزه تعیین شده خود بیشتر می‌نمود.

وی افزود: پس از تلاش ۷۲ ساعته جسد یک تن از خدمه شناور خوارزم پیدا و جهت شناسایی و تحویل دستگاه‌های ذی‌ربط شود.

مکی زاده با بیان اینکه تلاش برای یافتن دیگر خدمه مفقود شده این شناور ادامه دارد اظهار داشت: تاکنون نقاطی که احتمال وجود مفقودین را داشتیم مورد جستجو قراردادایم.

شناور خوارزم حامل ۱۵ عدد بیل مکانیکی روز جمعه ۵ دی ماه مقارن ساعت ۱۹ بندر شناص عمان را به مقصد بندرعباس ترک نموده که در میانه را و در موقعیت ۱۵ مایلی جنوب شرق جزیره لارک به دلایلی که درحال بررسی است واژگون و ۷ نفر از خدمه این شناور با ملیت‌های ایرانی و یک نفر نیز تبعه کشور هندوستان همگی مفقود که تاکنون جسد یک نفر پیدا شده است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: شناورایرانی حمل و نقل پارسی خبر خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۶۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات ۲۱ سرنشین کشتی خارجی در آب‌های جاسک

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانورد هرمزگان اسماعیل مکی‌زاده امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین‌ماه افزود: یک فروند کشتی تانکر حامل فرآورده نفتی در حوالی ساعت ۶:۳۰ بامداد در حدود ۳۲ مایلی جنوب شرقی جاسک با یک هزار و ۲۰۰ تن محموله قیر اعلام اضطرار کرد.

وی ادامه داد: با اعلام خبر وضعیت اضطرار از سوی این شناور خارجی با تعداد ۲۱ سرنشین شامل ۲۰ نفر با ملیت هندی و یک نفر با تابعیت سریلانکایی که از مبدا خورفکان کشور امارات به مقصد آب‌های ایران در حال حرکت بود، بلافاصله مرکز هماهنگی جست‌وجو و نجات دریایی هرمزگان (MRCC) با اعزام شناور ناجی ۱۰ از بندر جاسک به محل اقدام کرد.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: این کشتی تانکر در آب‌های جنوبی کشور به‌دلیل آبگرفتگی و کج شدگی به سمت چپ شناور port sidelist اعلام اضطرار کرده بود و فرمانده شناور پس از ناتوانی در حفظ تعادل کشتی دستور ترک تمامی سرنشینان این شناور را داده بود.

مکی‌زاده با بیان اینکه شناور ناجی ۱۰ سرنشینان شناور را در کم‌ترین زمان ممکن از مخاطره و احتمال غرق شدگی نجات داد، خاطرنشان کرد: در عملیات نجات دریایی این شناور، تمامی ۲۱ خدمه این کشتی خارجی حادثه دیده در سلامت کامل به سر می‌برند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر سرنشینان این شناور در صحت و سلامت در حال انتقال به بندر جاسک هستند و هماهنگی لازم نیز با شرکت کشتیرانی برای نجات کشتی در حال انجام است.

کد خبر 6081120

دیگر خبرها

  • امداد و نجات جاسک ۲۱ خدمه نفتکش سریلانکایی را در دریای عمان نجات داد
  • نجات ۲۱ خدمه شناور خارجی در جاسک
  • نجات ۲۱ خدمه نفتکش سریلانکایی ‌در دریای عمان ‌‌
  • نجات ۲۱ سرنشین کشتی خارجی در آب‌های جاسک
  • نیروهای هلال احمر یک مفقود شده سیل عنبرآباد را پیدا کردند
  • گفت‌وگوی خدمه روسی شناور توقیف شده اسرائیلی با خانواده‌اش
  • پیدا شدن جسد ۳ کارگر راه آهن در سیلاب «کارواندر»/ یک نفر مفقود است
  • بازسازی یک فروند شناور جستجو و نجات در بندر شهید رجایی
  • بازسازی شناور جستجو و نجات در بندر شهید رجایی
  • بازسازی شناور جستجو و نجات دریایی در بندرشهیدرجایی