Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-25@18:51:52 GMT

افزایش ساعت کاری مراکز معاینه فنی+ جزئیات

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۸۸۱۸۲

حسین مقدم مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو‌های شهر تهران ، درباره آمار انجام معاینه فنی خودرو‌های پایتخت طی ۹ ماهه امسال اظهار داشت: از ابتدای سال تا پایان آذر رانندگان یک میلیون و ۲۳۷ هزار دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه کردند که تقریبا در مقایسه با آمار سال گذشته، روند افزایشی یا کاهشی نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حال حاضر روزانه ۴ هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو رانندگان آن به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه می‌کنند و وضعیت مراجعات در شرایط عادی قرار دارد و تقریباً همه مراکز فاقد صف انتظار است.

مقدم ادامه داد: ۸۸۶ هزار دستگاه خودرو معاینه فنی آن‌ها مربوط به مراجعه اول بوده که ۱۷ درصد از آن‌ها در آزمون آلایندگی گاز‌های خروجی از اگزوز، ۱۱ درصد در آزمون هم‌راستایی چرخ‌ها، ۴ درصد در کمک‌فنر، ۱۴ درصد در تست ترمز و ۱۶ درصد در عیوب ظاهری مردود شدند. در مجموع ۳۷ درصد از خودرو‌ها به علت نقص فنی رانندگان آن موفق به اخذ معاینه فنی در مراجعه بار اول نشدند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در ۹ ماهه امسال ۸۳۸ هزار گواهی معاینه فنی صادر شده، ۲۲۵ هزار گواهی آن مربوط به معاینه فنی برتر است و در مجموع حدود ۲۵ درصد از خودرو‌های مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی شهر تهران دارای معاینه فنی برتر هستند.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو‌های شهر تهران همچنین از افزایش ساعت کاری مراکز معاینه فنی از امروز خبر داد و گفت: بنا به درخواست شهروندان، مبنی بر افزایش ساعت ک اری معاینه فنی، مراکز یک ساعت بیشتر فعالیت خواهند داشت.

وی گفت:‌شهروندان می‌توانند جهت اطلاع از آخرین وضعیت فعالیت مراکز به سایت ستاد معاینه فنی تهران به نشانی inspection.tehran.ir مراجعه و یا با سامانه ۹۶۰۰۶۰۰۰ تماس بگیرند.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: ستاد معاینه فنی نقص فنی شهرداری تهران معاینه فنی ستاد معاینه فنی حسین مقدم مراکز معاینه فنی شهر تهران خودرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۸۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنجش سلامت گامی برای شناسایی به موقع کودکان دارای اختلال

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز کردستان ،طالب محمدی افزود: در این برنامه ۲۰ پایگاه در مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله به هنگام رشدی - تربیتی شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان اختصاص پیدا کرد.
وی افزود: اولیا می‌توانند تا اواخر اردیبهشت ماه جاری با مراجعه به آدرس اینترنتی my.medu.ir سبت به ثبت نام نوآموزان در پایگاه‌های سنجش محل زندگی خود اقدام کنند.
رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان گفت: اگر نوآموزی در سامانه ثبت نام نکند و برای سنجش مراجعه نکند در سال تحصیلی آینده برای پایه اول ابتدایی در هیچ مدرسه‌ای امکان ثبت نام ندارد.
وی پیش بینی کرد امسال حدود ۳۴ هزار نوآموز چهار و پنج ساله با مراجعه به مراکز جامع از لحاظ بینایی، شنوایی، جسمی و هوش مورد ارزیابی قرار گیرند.
تعرفه عادی سنجش ۶۰۰ هزار ریال و تعرفه عشایر و دانش آموزان بی بضاعت رایگان و پرداخت از طریق درگاه الکترونیکی است.
هدف از برنامه سنجش سلامت شناسایی به موقع مشکلات نوآموزان وتهیه بانک اطلاعات جامعی از نارسایی‌ها ونقاط ممتاز در ابعاد مختلف جسمانی، ذهنی، عاطفی واجتماعی کلیه کودکان ورود به مدرسه به منظور مداخلات به هنگام آموزشی وتوان بخشی جهت انجام برنامه ریزی آموزشی ودرسی مناسب وجای‌دهی درست آنان اعلام شده است.

دیگر خبرها

  • تردد بیش از ۱۹ میلیون خودرو از محورهای مواصلاتی البرز
  • مراجعه بیش از ۱۸ هزار دستگاه ناوگان سنگین به مرکز معاینه فنی جنوب کرمان
  • موارد مطرح شده شهروندان در تماس با سامانه پاسخگو ستاد معاینه فنی تهران
  • نیاز انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی
  • مسئولان پاسخگوی قطعی سامانه معاینه فنی خودرو‌های سنگین نیستند
  • سنجش سلامت گامی برای شناسایی به موقع کودکان دارای اختلال
  • انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی نیازمند است
  • شوک بزرگ درباره حقوق ۱۴۰۳/ دریافتی کارمندان و کارگران کاهش می‌ یابد؟
  • مراجعه بیش از ۴۶ هزار ناوگان سنگین به مراکز معاینه فنی سیستان وبلوچستان
  • مراجعه ۸۰ هزار خودروی سنگین به مراکز معاینه فنی استان همدان