Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@03:32:35 GMT

مجتمع صنعتی اسفراین رکورد تولید خود را شکست

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۹۰۶۱۴

مجتمع صنعتی اسفراین رکورد تولید خود را شکست

مهندس کیومرث میرزایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مجتمع صنعتی، در پایان آذرماه امسال با تولید ۵۹ هزار و ۴۱۷ تن محصولات فولادی، برابر با کل سال ۱۳۹۸ تولید داشته و توانسته است رکوردی بی سابقه را رقم بزند.

وی افزود: میزان تولید مجتمع در ۹ ماهه امسال، نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۲ درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل مجتمع صنعتی فولاد اسفراین ارتقای تولید و رسیدن به خودکفایی کشور در این حوزه را از اهداف این مجتمع برشمرد و گفت: تولید ۸۵ هزار تن محصول تا پایان سال ۱۳۹۹ از اهداف راهبردی این مجتمع است که تلاش می کنیم به این هدف دست پیدا کنیم.

به گزارش ایرنا مجتمع صنعتی فولاد اسفراین از شرکت های زیر پوشش سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و بزرگترین تولید کننده قطعات و مقاطع فولاد آلیاژی در خاورمیانه است که امکان ساخت ۱۴۰ گونه فولاد آلیاژی را دارد.

این مجتمع صنعتی به عنوان بزرگترین تولید کننده قطعات و مقاطع فورج و ریخته گری سنگین و فوق سنگین فولاد آلیاژی، با داشتن متخصصان توانمند و فناوری پیشرفته، توانایی رفع نیازهای راهبردی صنایع کشور در بخش های نفت و گاز، نیروگاهی، کشتی سازی و ماشین سازی، ریلی و صنایع معدن و فولاد را دارد.
شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد مرکز خراسان شمالی قرار دارد.
این شهرستان با دارا بودن ۲ مجتمع بزرگ و مهم صنعتی فولاد و لوله گستر، قطب صنایع بزرگ استان خراسان شمالی محسوب می شود.
 

برچسب‌ها اسفراین فولاد جهش تولید اختصاصی ایرنا خراسان شمالی پروندهٔ خبری سال ۹۹؛ سال جهش تولید

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اسفراین فولاد جهش تولید اختصاصی ایرنا خراسان شمالی اسفراین فولاد جهش تولید اختصاصی ایرنا خراسان شمالی اخبار کنکور مجتمع صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۹۰۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌گذاری عظیم برای انتقال آب به شهرک‌های صنعتی

فرشاد مقیمی ضمن بیان اینکه آب یکی از دغدغه های اصلی و اساسی صنایع در استان هایی مانند سمنان است، ابراز کرد: راهکارهایی مانند بارچاخی و استفاده از پساب برای صنایع در اولویت و دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه ۱۹ هزار متر مکعب پساب شهری برای استفاده صنایع در شهرک ها و نواحی صنعتی خریداری شده است، افزود: چنین برنامه ای در سمنان نیز در دستور کار قرار دارد.

معاون وزیر صمت همچنین با بیان اینکه ر برخی از شهرک‌ها ممکن است بازچرخانی پساب، ظرفیت تأمین آب مورد نیاز را نداشته باشد که تأمین آب به روش‌های دیگر در دستور کار است‌، گفت: در برخی از نقاط به دلیل فاصله زیاد محل تأمین تا شهرک صنعتی روی توسعه خطوط انتقال کار کرده‌ایم.‌

مقیمی با اشاره به اینکه به دنبال تدوین مدل مشارکتی برای ورود و سرمایه‌گذاری مردم به حوزه تأمین زیرساخت‌های آب در شهرک‌ها و نواحی صنعتی هستیم، بیان کرد: تحقق مشارکت مردم در امر تولید که شعار سال است را عملی و اجرایی کرده و زمینه حضور مردم در سرمایه‌گذاری‌ها را فراهم می‌آوریم.

وی افزود: یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای پروژه سرمایه‌گذاری انتقال آب به شهرک‌های صنعتی مورد تقاضا صورت گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • ۱۲ واحد تولیدی در ارس در حال ساخت است
  • فتح قله‌های نفتی/ صادرات نفت ایران رکورد شش سال اخیر را شکست
  • کشف ۵۲۳ میلیارد ریال لوازم یدکی احتکاری از انباری غیر مجاز در اصفهان
  • سرمایه‌گذاری عظیم برای انتقال آب به شهرک‌های صنعتی
  • افتتاح طرح توسعه شرکت صنایع شیمیایی در سمنان
  • افزایش۴۵ درصدی تولید اکسید مولیبدن
  • بازگشت ۳۰ واحد صنعتی هرمزگان به چرخه تولید
  • ضرورت تسهیل فرایند صادرات برای جهش تولید
  • بازگشت ۳۰ واحد تولیدی تعطیل به چرخه تولید در هرمزگان
  • بازگشت ۳۰ واحد صنعتی به چرخه تولید در هرمزگان