Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از وزارت کار ،‌تعاون و رفاه اجتماعی، عیسی منصوری، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در نشست گفت و شنود حقوق شهروندی که با حضور جمعی از فعالان و صاحبنظران عرصه حقوقی برگزار شد، به تشریح فعالیت های این وزارتخانه با محوریت حقوق شهروندی در حوزه های رفاهی،معیشتی،زنان سرپرست خانوار،کودکان، سالمندان و روستائیان پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به اقدامات این معاونت در حوزه زنان سرپرست خانوار و اشتغال پرداخت و گفت : راه اندازی اورژانس کسب و کار در دستور کار قرار دارد و در حال نهایی شدن است.

وی توضیح داد: از این اورژانس در دوره های اضطرار اقتصادی و طبیعی می توان استفاده کرد که توجه خاصی را به واحدهای کسب و کار دارد .

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال ادامه داد: در دوران کرونا 20 هزار میلیارد تومان برای واحدهای کسب و کار وکارفرمایانی که به نوعی بتوانند از کارگران حمایت کنند اختصاص دادیم .

منصوری افزود: همچنین یک بسته سیاستی نیز در مورد به کارگیری اتباع خارجی وجود دارد که در یک رشته فعالیت های خاصی بتوانند کار کنند و تاکید بر حمایت از نیروی کار ایرانی است.

وی در مورد منشور حقوق شهروندی نیز گفت: در این مورد دو نکته ویژه داریم و آن بحث مالکیت و حقوقی برای نیروی کار شهروندان در حوزه کار و اشتغال است که برای اولین بار نه از منظر بنگاه کسب و کار بلکه از منظر حقی که خود انسان دارد، به آن پرداخته‌ایم و انسان محوری در آن به عنوان مسئله دیده شده است.

منصوری توضیح داد: در همه استان ها شاغلان و بیکاران زن سرپرست خانوار را به صورت تفکیک شده داریم. همچنین با هماهنگی معاونت زنان برای همه زنان سرپرست خانوار و جامانده از اشتغال و مشاغل خانگی یک برنامه فراگیر اجرا کرده‌ایم و به صورت پایلوت این برنامه در ۹ استان اجرا شد و هم اکنون در 31 استان اجرای آن ادامه دارد .

به گفته وی، همچنین شناسایی ، توانمندسازی و اقتصادی شدن زنان سرپرست خانوار در حال اجراست.

در ادامه نشست سید هادی قره سید رومیانی ، معاون حقوقی،مجلس و امور استان ها نیز اتصال سازماندهی شده میان دانشگاه صاحب نظران و نخبگان را با امور اجرایی کشور با اهمیت ارزیابی کرد و گفت : فعالیت های بسیاری در این چند سال انجام گرفته که به اطلاع رسانی دقیق به مردم نیازمند است ،شفافیت نیز سر لوحه فعالیت های این وزارتخانه قرار گرفته است

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: زنان کارآفرینی اشتغال حقوق شهروندی زنان سرپرست خانوار کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۹۰۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه گردشگری سلامت در چهارمحال و بختیاری در دستور کار است

به گزارش خبرنگار مهر، علی مختاری پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری که به مناسبت هفته سلامت برگزار شد، اظهار کرد: استان چهارمحال و بختیاری با جمعیت تحت پوشش بیش از یک میلیون نفر دارای ۱۲ بیمارستان است که یکی از این بیمارستان‌ها خصوصی، یک بیمارستان تأمین اجتماعی و ۱۰ بیمارستان نیز دولتی هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزود: در چهارمحال و بختیاری ۱۷۹۶ تخت بیمارستانی فعال وجود که از این تعداد ۱۵۵۷ تخت دانشگاهی و ۲۳۹ تخت نیز غیر دانشگاهی هستند همچنین ۱۰۱ مرکز ICU و ۵۲ دستگاه CCU در استان وجود دارد.

وی ادامه داد: راه‌اندازی تنها بخش پیوند کبد غرب شهرکرد در بیمارستان کاشانی شهرکرد، راه‌اندازی مرکز ناباروری سطح ۲ لردگان، پوشش بیمه برای زوجین نابارور و پیگیری نشان‌دار کردن زوجین نابارور در سامانه بیمه، راه‌اندازی گردشگری سلامت برای اولین بار در بیمارستان کاشانی شهرکرد، راه‌اندازی پنج دستگاه MRI در بیمارستان‌های استان و… از جمله اقدامات مجموعه درمان استان بوده است.

مختاری عنوان کرد: رادیوتراپی، CT آنژیوتراپی و… به عنوان تجهیزات جدید خریداری شده و پیش‌بینی می‌شود در سال جدید در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی شوند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اضافه کرد: در چهارمحال و بختیاری ۱۸۷ پزشک متخصص و ۲۳ پزشک عمومی در قالب طرح دولت سیزدهم جذب شده است.

وی تصریح کرد: چهارمحال و بختیاری یکی از دو استان در کشور بود که مجوز گردشگری سلامت را نداشت اما این مجوز در سال جاری برای استان دریافت شد که این مهم در استان یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان درآمدزایی داشته و در آینده نیز به صورت جدی پیگیر توسعه گردشگری سلامت استان خواهیم بود.

کد خبر 6084390

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی دومین پایگاه اورژانس هوایی کهگیلویه و بویراحمد در گچساران
  • فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • «صفر» شدن تعداد زنان سرپرست خانوار پشت نوبت حمایت بهزیستی
  • انسیه خزعلی بیان کرد؛ خبر خوب درباره زنان سرپرست خانوار
  • یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از سربازی معاف می شوند
  • خزعلی خبر داد : تعطیل شدن شیرخوارگاه ها
  • معافیت یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از خدمت سربازی
  • حمایت از همه زنان سرپرست خانوار نیازمند
  • راه‌اندازی صندوق «ضمانت» تسهیلات اشتغال مددجویان در سال جاری
  • توسعه گردشگری سلامت در چهارمحال و بختیاری در دستور کار است