Web Analytics Made Easy - Statcounter

در تماس تلفنی امروز آرا آیوازیان وزیر امورخارجه جمهوری ارمنستان با محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان، آخرین تحولات ارمنستان، منطقه و همکاری های دوجانبه مورد گفتگو وتبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش ایمنا، در تماس تلفنی امروز آرا آیوازیان وزیر امورخارجه جمهوری ارمنستان با محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان، آخرین تحولات ارمنستان، منطقه و همکاری‌های دوجانبه مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفتگو با اظهار تأسف از جنگ اخیر و ابراز همدردی با خانواده‌های کشته شدگان این جنگ، موضع جمهوری اسلامی ایران مبنی بر تغییر ناپذیری مرزهای بین‌المللی و حساسیت کشورمان در این خصوص را مورد تاکید قرار داد.

ظریف خاتمه این مناقشه را زمینه ساز همکاریهای چندجانبه کشورهای منطقه دانست و با ابراز خرسندی از توسعه همکاری‌های اقتصادی بین بخش‌های خصوصی دو کشور از آمادگی ایران برای توسعه همکاریهای اقتصادی با ارمنستان در دوره جدید خبر داد.

منبع: مهر

کد خبر 464890

منبع: ایمنا

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران محمدجواد ظریف ارمنستان وزارت خارجه وزارت امورخارجه شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق وزیر امورخارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۹۱۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزرای امور خارجه ایران و فنلاند خواستار ارتقاء روابط دو کشور شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، در تماس تلفنی خانم الینا والتونن وزیر امور خارجه فنلاند با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، آخرین تحولات روابط دوجانبه و اوضاع منطقه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان با اشاره به این نکته مهم که ایران به دنبال تنش در منطقه نیست، ریشه بحران در متطقه را در تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه دانست و تاکید کرد، ایجاد صلح در منطقه نیازمند اتخاذ رویکردی درست و عدم اعمال رویه‌های دوگانه و متناقض است و همه باید برای توقف فوری جنگ در غزه تلاش کنند و در این راستا برخی دولت‌های اروپایی نیز باید برای کمک به ثبات و امنیت پایدار منطقه و توقف جنگ در غزه، فروش تسلیحات به رژیم متجاوز و اشغالگر اسرائیل را که در کشتار زنان و کودکان فلسطینی قرار می‌گیرد، فوراً متوقف کنند.

خانم الینا والتونن وزیر امور خارجه فنلاند نیز در این گفتگوی تلفنی اظهار داشت که ادامه تنش در خاورمیانه به نفع هیچکس نیست و هرگونه اقدامی را در راستای افزایش تنش در منطقه محکوم می‌کنیم و بسیار از ادامه این تنش‌ها در منطقه نگران هستیم، زیرا معتقدیم هر گونه تداوم تنش می‌تواند احتمال کشته شدن غیرنظامی‌ها را افزایش بدهد.

خانم الینا والتونن همچنین از همه طرف‌ها و بازیگران خواست که از هرگونه افزایش تنش در منطقه بپرهیزند.

وی ضمن تاکید بر نیاز منطقه به صلح و آرامش، به نگرانی‌ها در خصوص افزایش کشته شدن غیرنظامیان در غزه اشاره کرد و وضعیت انسانی اسفناک غزه و نیاز به برقراری هر چه سریع‌تر آتش بس بدون هیچ پیش شرطی را یکی از اولویت‌های اصلی فنلاند دانست.

طرفین در پایان مجدداً خواستار ارتقاء و گسترش بیش از پیش مناسبات دو کشور شدند.

کد خبر 6084872 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • غزه؛ محور گفتگوی «بلینکن» و «گالانت»
  • رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان در آستانه سفر رئیسی به اسلام آباد
  • گفت‌وگوی وزرای خارجه ایران و فنلاند
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان
  • وزیر خارجه فنلاند در گفتگو با امیر عبداللهیان : ادامه تنش در خاورمیانه به نفع هیچ کس نیست
  • رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و صربستان
  • وزرای امور خارجه ایران و فنلاند خواستار ارتقاء روابط دو کشور شدند
  • تماس تلفنی وزیر امور خارجه سلطنت عمان با وزیر امور خارجه کشورمان
  • تماس تلفنی وزرای امور خارجه ایران و عمان
  • وزرای امور خارجه ایران و آفریقای جنوبی گفت‌وگو کردند