Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی و اورژانس پیش بیمارستانی آبادان گفت: کارشناسان فوریت های پزشکی آبادان در اقدامی موفق و به موقع جان جوان ۳۴ ساله را نجات دادند.

امین منصور امشب در گفت و گو با خبرنگار برنا از آبادان ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: به دنبال درخواست کمک از اورژانس ۱۱۵ آبادان برای جوان ۳۴ ساله که به علت مصرف بی رویه دارو دچار کاهش هوشیاری شده بود یک تیم از فوریت های پزشکی آبادان به محل اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: این جوان با مصرف خودسرانه و بیش از حد دارو دچار مسمومیت دارویی و به دنبال آن ایست قلبی تنفسی شده بود.

مدیر فوریت های پزشکی دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: پس از رسیدن کارشناسان در محل اتفاق و بررسی های اولیه، مشخص شد بیمار فاقد هر گونه علایم حیاتی است بنایراین به سرعت اقدام به احیای پیشرفته قلبی تنفسی بیمار کردند.

منصور بیان کرد: پس از ۱۵ دقیقه تلاش مستمر، عملیات احیای مصدوم نتیجه داد و مددجو به زندگی دوباره بازگشت.

او اضافه کرد: با برگشت نبض و تنفس جوان ۳۴ ساله، کارشناسان فوریت های پزشکی برای ادامه روند درمان، بیمار را به بیمارستان شهید بهشتی آبادان اعزام کردند.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی آبادان در ‌پایان افزود: این دومین عملیات احیای موفق در هفته جاری است که توسط کارشناسان فوریت های پزشکی در سطح دانشکده علوم پزشکی آبادان انجام می شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: احیای قلبی اورژانس آبادان مصرف دارو جوان 34 ساله فوریت های پزشکی پزشکی آبادان جوان ۳۴ ساله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۹۱۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش بی وقفه کارکنان شرکت آب منطقه‌ای یزد در مواجهه با سیل

جواد محجوبی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد گفت: در بارندگی روز گذشته در استان سستی و ناهمواری جاده‌های غالباً خاکی و صعب العبور و همچنین تاریکی و دید بسیار کم شبانه، مانع از نقش آفرینی و تلاش جهاد گونه در موقعیت‌های پرخطر سیلابی استان نشد. 

وی افزود: علی رغم وجود تهدید‌های جانبی در بارش‌های رگباری کم نظیر اخیر، شب گذشته عوامل فنی و گروه‌های گشت و بازرسی شرکت آب منطقه‌ای یزد در بند‌های خاکی و مسیل‌های در معرض آسیب حاضر شدند و با رصد پیوسته خطرات احتمالی، تمهیدات لازم را پیش بینی کردند. 

گفتنی است مدیرعامل، معاونین و مدیران شرکت علاوه بر حضور شبانه در مکان‌های مذکور، امکانات و ماشین آلات در اختیار را برای حضور میدانی و عملیات عمرانی موردنیاز بسیج کردند. رصد لحظه‌ای آمار بارندگی براساس مدل‌های مختلف علمی و دبی ورودی رودخانه‌ها و بند‌ها و ارسال هشدار‌های لازم به مسئولین ذیربط نیز از مهمترین اقدامات این شرکت در حوادث اخیر محسوب می‌شود. 

شایان ذکر است در بارندگی اخیر، دبی اندازه گیری شده در رودخانه تفت به ۹۲ مترمکعب در ثانیه با دوره بازگشت بیش از ۱۰۰ سال رسید. این حجم از رواناب می‌تواند به خوبی گویای تلاش‌های تاثیرگذار عوامل میدانی کلیه دستگاه‌های ذیربط در مدیریت و کنترل خسارات ناشی از آن باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • نجات جان ۱۰ بیمار در کمتر از یک هفته با تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • غرق شدن دختر ۱۷ ساله در رودخانه بشار
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • تلاش بی وقفه کارکنان شرکت آب منطقه‌ای یزد در مواجهه با سیل
  • واژگونی اتوبوس در میمه با ۱۲ مصدوم
  • نجات جان بیمار ۷۰ ساله در چهارمحال و بختیاری
  • بازگشت به زندگی مرد ۷۰ ساله در فارسان