Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش بامداد سه شنبه ایرنا، روزنامه نروژی داگبلات روز دوشنبه افزود: دادگاه عربستان  لجین الهذلول  فعال حقوق بشر سعودی را به  ۵ سال و ۸ ماه زندان محکوم کرده است.

دستگاه حاکمیت عربستان در اکتبر (آبان) سال جاری، امال یحیی المعلمی را به عنوان سفیر جدید این کشور به نروژ اعزام کرد. این برای بار دوم است که یک زن به عنوان سفیر عربستان در کشورهای بین الملل انتخاب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خواهر الهذلول در ادامه به این روزنامه گفت : المعلمی سفیر جدید ریاض در نروژ عضو کمیسیون حقوق بشر این عربستان است و او برای رسیدگی به موضوع شکنجه به زندان رفته است. 

به گفته لینا الهذلول، در زندان اگرچه خواهر من در مورد شکنجه با وی سخن گفته بود اما المعلمی در پاسخ به خواهرم گفته بود که نمی تواند به وی کمکی کند.

روزنامه نروژی داگبلدت از سفارت عربستان سعودی در این باره نظر خواسته است، اما تاکنون هیچ کس در سفارت به سوالات داگبلادت پاسخ نداده است.

امال المعلمی هم اکنون مدیر کل همکاری های بین المللی کمیسیون حقوق بشر عربستان سعودی (HRC) است. وی پیش از این سمت دستیار دبیر کل در مرکز گفتگوی ملی پادشاه عبدالعزیز عربستان سعودی را بر عهده داشت.

لجین متولد سال ۱۹۸۹ فعال سعودی در زمینه حقوق زنان است. او در سال ۲۰۱۴ در حال رانندگی و عبور از مرز مشترک عربستان و امارات برای اولین بار بازداشت شد. او در ماه می ۲۰۱۸ در راستای موج بازداشت فعالان مدافع حقوق بشر در عربستان به دلایل ناشناخته‌ای برای دومین بار دستگیر و زندانی شد و هم اکنون نیز در بازداشت بسر می‌برد.

زنان زیادی در زندان های عربستان بسر می برند و آنان پشت درهای بسته دادگاه ها  و ناعادلانه محاکمه و محکوم می شوند.

برچسب‌ها نروژ حقوق زنان عربستان سعودی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نروژ حقوق زنان عربستان سعودی نروژ حقوق زنان عربستان سعودی اخبار کنکور عربستان سعودی حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۹۲۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی سفیر ایران با معاون وزیر خارجه عربستان

سفیر ایران در عربستان امروز با معاون وزیر خارجه این کشور دیدار کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، علیرضا عنایتی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان سعودی با سعود السطی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه عربستان دیدار و رایزنی کرد. 

طبق اعلام وزارت خارجه عربستان، در این دیدار روابط دوجانبه دو کشور و برجسته ترین موضوعات مورد علاقه مشترک مورد بررسی قرار گرفت.

تقدیم استوارنامه سفیر ایران به پادشاه مالزیعنایتی: فشار جامعه جهانی برای توقف تجاوزات رژیم اشغالگر قدس یک امر ضروری است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عربستان سعودی برای اولین‌بار در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت می‌کند
  • عربستان برای اولین بار در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت می‌کند
  • (عکس) «گوی اژدها»؛ یک شهربازی عجیب در عربستان سعودی!
  • فراز و فرودهای مناسبات عراق و عربستان/ رویکرد اقتصادی همگرایانه
  • تساوی تاریخی تاجیکستان با عربستان در جشن نوروز
  • رایزنی سفیر ایران با معاون وزیر خارجه عربستان
  • فیلم| ساره، اولین ربات انسان‌نمای عربستان با پوشش زنانه
  • دیدار «سید عمار حکیم» با ولیعهد سعودی
  • خواهر و برادر کرمانی با عیدی‌های خود دو زندانی را آزاد کردند
  • اشتغال ۱۲۴۸ زندانی کردستان در ۴۶ کارگاه فعال