Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-16@23:02:54 GMT

راهکار مدیریت شهری برای چالش های ترافیکی سمنان

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۹۲۹۸۸

راهکار مدیریت شهری برای چالش های ترافیکی سمنان

سمنان از شهرهای بزرگ کشور است؛ اما خیابان‌های شلوغ، معابر تنگ و باریک، قانون‌گریزی و تخلفات رانندگی دست به دست هم داده تا این شهر نیز با چالش ترافیک دست به گریبان باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ترافیک سال‌هاست به توده سرطانی بزرگی می‌ماند که گلوی شهرها را می‌فشارد و آسایش شهرنشینان را سلب کرده است، این سخن را تنها آنان که ساعت‌ها در صف‌های طولانی ماشین‌ها مانده‌اند و طعم تلخ دیر رسیدن به محل کار و قرار را چشیده‌اند، درک می‌کنند؛ اما در جهان شهرهایی هستند که چاره‌ای برای گره کور ترافیک اندیشیده‌اند و اندکی بندهای این کلاف سر در گم را از دست و پای شهروندانشان گشوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درمان درد ترافیک اما به نسخه‌ای شفابخش از تدبیر، دانش و کارآمدی نیاز دارد، باید یافته‌های علمی در تن‌پوشی از همت و درایت و در قالب طرح‌های عمرانی مورد استفاده قرار گیرد.

برای آگاهی از آخرین وضعیت ترافیکی این شهر، طرح‌های عمرانی ترافیکی در دست اجرا و تدابیر مسئولان آن برای رفع معضل ترافیک با مسعود میرشریفی، رئیس سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری سمنان گفت و گویی را انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید:

مهمترین عامل در کنترل ترافیک شهری سمنان چیست؟

مهم‌تر از هر مؤلفه‌ای در حوزه کنترل و روان بودن ترافیک، داشتن فرهنگ ترافیک است، زیرا یکی از دلایل اصلی حوادث درون شهری، نداشتن آگاهی از مسائل ترافیکی شهروندی و فرهنگ ترافیکی است. اکثر حوادث درون شهری به علت رعایت نکردن نکات ایمنی مانند استفاده نکردن از کمربند یا کلاه ایمنی یا صحبت با تلفن همراه و بی‌توجهی به جلو است. ترویج فرهنگ ترافیک و رعایت نکات ایمنی و کاستن از نقاط حادثه‌خیز شهری نقش تعیین کننده‌ای در این زمینه دارد.‌

طرح‌های شهرداری سمنان برای اصلاح نقاط حادثه‌خیز شهری کدام است؟

اصلاح لچکی میدان معلم جنب ساختمان استانداری، دوربرگردان واقع در بلوار شهید هاشمیان و اصلاح معبر خیابان شهید درخشان پور انجام شده است. همچنین میدان حضرت علی اکبر (ع) و ایجاد دوربرگردان در بلوارهای آیت‌الله عالمی، فدک و کارگر از فعالیت‌های اخیر این سازمان است. احداث میدان دولت واقع در بلوار شهرداری بعد از پل محب شاهدین و میدان قومس نیز از دیگر فعالیت‌های این سازمان است. تأسیس مرکز مدیریت و کنترل ترافیک شهری و نصب بیش از ۳۵ دوربین پایش تصویری و شش دوربین ثبت تخلف سرعت غیر از دیگر اقدامات انجام شده برای ثبت و کاهش تصادفات و تخلفات رانندگی بوده است. همچنین با اجرای بیش از ۲۵ کیلومتر فیبرنوری در مناطقی مانند میدان‌های سعدی و معلم، زیر و روی پل شهید شاطری، میدان استاندارد، میدان امام خمینی (ره) و بلوار قائم دوربین‌های پایش تصویر نصب شده است. در سال گذشته خط کشی معابر شهری به طول ۲۸۰ کیلومتر انجام و علائم ترافیکی افقی مانند تابلوی حداکثر سرعت، تعیین محل عبور دانش‌آموزان و خطوط عابر پیاده نصب شد. این اقدامات باعث شده که حوادث فوتی از هفت مورد در سال گذشته به دو مورد از ابتدای امسال تاکنون کاهش یابد.

سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری سمنان تاکنون چه اقداماتی در خصوص مناسب سازی شهر برای استفاده معلولان و نابینایان انجام داده است؟

مناسب‌سازی پیاده‌روهای شهر جهت تردد ناتوانان جسمی و حرکتی در برنامه کاری سازمان قرار دارد و در سال‌های اخیر نیز مورد توجه ویژه شهرداری مناطق بوده است. به طور مثال، بلوار معلم حد فاصل میدان نماز و میدان کوثر در هردو طرف، بلوار قدس و خیابان باهنر انجام و کف‌سازی پیاده‌روهای قدیمی جمع‌آوری و با طراحی مناسب مجدداً نصب شده است. مناسب‌سازی بوستان‌های شهری برای استفاده معلولان و نابینایان نیز انجام شده است.

مبادی ورودی هر شهر بیانگر هویت آن و باعث جذب گردشگر و رونق اقتصادی آن است. سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری سمنان در این خصوص چه اقداماتی انجام داده است؟

مبادی ورودی شهر از جهات مختلف مورد توجه قرار گرفته و هم‌اکنون این موضوع در حال بررسی کارشناسی است. امیدواریم هرچه سریع‌تر طرح‌هایی در مبادی ورودی شهر اجرا شود که از نظر زیبایی، تردد ایمن و جذب مسافر به داخل شهر مورد توجه قرار گیرد و مبادی ورودی شهر آن گونه که شایسته شهر اخلاق و مردم فرهیخته آن است، نمود پیدا کند. همچنین شهرداری سمنان مد نظر دارد استراحتگاه‌های مناسب برای مسافران و زائرانی که از سمنان عبور می‌کنند در کمربندی شهر ایجاد کند که وجود آنها موجبات کاهش تلفات جاده‌ای می‌شود. از این رو بوستان‌های مسافر و بوستان زائر طراحی شده که از سوی سازمان عمران و بازآفرینی شهری در دست احداث است. طراحی مسیرهای مناسب درون بوستانی و دسترسی بوستان به معابر اصلی به ویژه کمربندی نیز آماده و برای تأیید جهت شروع عملیات اجرایی راهسازی به مراجع ذیصلاح ارسال شده است.

آیا سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری سمنان برای کاهش ترافیک شهری از طرح‌های تحقیقاتی نیز استفاده می‌کند؟

این سازمان کارهای مشاوره‌ای مرتبط با ترافیک شهری را در برنامه کاری خود قرار داده است که به عنوان نمونه می‌توان به بررسی وضعیت ترافیک بافت مرکزی شهر و تغییر جهت حرکتی در خیابان‌های شهید رجایی و طالقانی شمالی اشاره کرد که منجر به کاهش حجم ترافیک و رضایتمندی شهروندان و در نهایت کاهش حوادث رانندگی شده است. نصب تابلوهای هدایت مسیر نیز از تکالیف این سازمان است که در این زمینه و در سال گذشته تابلوهای هدایت مسیر از ورودی شهرک کوهستان تا زیر پل شهید شاطری، تابلوهای نصب شد. در حوزه حمل و نقل پاک و ایجاد مسیرهای ویژه دوچرخه سواری در معابر اصلی شهر نیز طرح‌های مطالعاتی و تحقیقاتی انجام شده است. درخواست‌های شهروندان و پیشنهادات به دبیرخانه شورای ترافیک واقع در شهرداری ارسال می‌شود و دبیرخانه آنها را با توجه به بررسی‌های کارشناسی و تحقیقات میدانی در جلسه شورای ترافیک مطرح و مصوب می‌کند.

یکی از مشکلات شهری سمنان کمبود پارکینگ است، برای جبران این کمبود چه اقداماتی انجام شده است؟

در دو سال گذشته با چند پیمانکار مذاکراتی انجام شد، اما این پیمانکاران به دلیل بی‌ثباتی بازار و شیوع بیماری کرونا از همکاری با این سازمان و شهرداری انصراف دادند. امیدواریم تأمین خواسته پیمانکاران در افزایش تعرفه در سال آینده محقق شود. البته امسال برنامه جامع برای ساماندهی پارکینگ‌های عمومی سطح شهر تهیه شده است.

در مورد پروژه بزرگ پل تقاطع غیر همسطح امام حسن (ع) توضیح دهید.

احداث تقاطع‌های شهری بویژه تقاطع‌های غیر همسطح از تکالیف مدیریت شهری ست. مشاور پروژه بزرگ پل تقاطع غیر همسطح امام حسن (ع) سال گذشته طرح فاز یک را ارائه داد که در شورای شهر و شورای هماهنگی ترافیک شهرستان مطرح و تأیید شد، سپس طراحی فاز دو انجام و نقشه‌های اجرایی نهایی تهیه شد؛ اما با توجه به مشکلاتی از جمله وجود خط لوله نفت در وسط رفیوژ بلوار شهید اخلاقی، بلوار ولایت و میدان امام حسن (ع) و محدودیت‌های مرتبط به آن و بررسی مهندسی جهت کاهش هزینه‌های تملکی، روند تهیه طرح و انجام عملیات اجرایی آن با تأخیر روبرو شد. هم اکنون طرح نهایی شده است و پیمانکار عملیات احداث پل را آغاز کرده و ستون‌های پل در حال اجرا است.

یکی دیگر از پروژه‌های شهری احداث "پل شهرک روزیه" است که از خواسته‌های چندین ساله شهروندان ساکن آن شهرک است؛ در خصوص مراحل اجرایی این طرح ترافیکی توضیح دهید.

با توجه به تاکید شورای اسلامی شهر و شرایط آن منطقه شهری پیشنهادی به شورای هماهنگی ترافیک در خصوص احداث تقاطع غیر همسطح ارائه شد که بر این اساس و تأیید شورای ترافیک در سال گذشته، مشاور طراح جذب و فاز یک طراحی شد و پس از اخذ مجوزهای لازم، طراحی فاز دوم آغاز شد که در حال حاضر ۶۰ درصد پیشرفت دارد و اگر شرایط مناسب باشد و جذب پیمانکار انجام شود تا پایان سال عملیات اجرایی این پروژه آغاز خواهد شد.

کد خبر 452358

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران حقوق شهروندی مشارکت شهروندان فرهنگ شهروندی آموزش شهروندی ترافيک محدودیت ترافیکی حوادث ترافیکی طرح ترافیک شهرداری سمنان شهر سمنان استان سمنان شورای شهر سمنان پروژه هاي عمراني آخرین وضعیت ترافیکی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق انجام شده سال گذشته مبادی ورودی ترافیک شهری غیر همسطح ورودی شهر انجام شد نصب شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۹۲۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهتمام مدیریت شهری اهواز بر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام

چند سالی بود که شهرداری اهواز با تعریف پروژه‌های بزرگ مقیاس و ناتمام ماندن آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کرد، در دوره جدید مدیریت شهری عزم خود را برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام جزم کرده و بیشتر به سمت اجرای طرح‌های خردمقیاس روی آورده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، اهواز یکی از شهرهای بزرگ ایران است که به لحاظ جمعیت در رتبه هشتم و به لحاظ وسعت در رتبه سوم کلان‌شهرهای ایران قرار دارد. اهواز طی سال‌های متمادی با مشکلات زیادی دست به گریبان بوده که خدمت‌رسانی و توزیع عادلانه در آن شهر را با مشکل مواجه کرده است.

شهرداری هزینه زیادی را برای ارائه خدمات ابتدایی به شهروندان صرف می‌کند و همواره در دوره‌های مختلف مدیریت شهری تلاش شده است تا اتفاقاتی درخور شأن اهواز رقم بخورد، با این وجود این کلان‌شهر همچنان با مشکلات زیادی دست به گریبان است.

پروژه قطار شهری، تقاطع شهید کجباف (چهار شیر) و تقاطع شهید قربانی (دانشگاه شهید چمران) از جمله پروژه‌هایی بود که با هیاهو و تبلیغات فراوان کلنگ‌زنی شد، اما به مرور به داغی بر دل شهر تبدیل شده است.

پروژه قطار شهری هزاران میلیارد پول را زیرزمین خوابانده و تقاطع‌های غیرهمسطح و ناتمام به دلیل مسائل کارگاهی ترافیکی ایجاد کرده بود که با اعصاب و روان شهروندان به ویژه در ایام گرم سال بازی می‌کرد در حالی که اتوبوس‌ها و تاکسی‌های اهواز یکی پس از دیگری از رده خارج می‌شود و کار به جایی رسیده است که ۹۰ درصد تاکسی‌های اهواز فرسوده و تنها ۸۰ دستگاه اتوبوس فعال در شهر وجود دارد.

تاکنون ۲۲۹ دستگاه اتوبوس برای اهواز خریداری شده است

با روی کار آمدن دوره‌ی ششم مبنا تعریف نشدن پروژه جدید و تکمیل پروژه‌های ناتمام گذاشته شد. سیاوش محمودی، عضو شورای اسلامی شهر اهواز به خبرنگار ایمنا گفت: از زمان روی کار آمدن شورای ششم طی دو سال گذشته، اقداماتی در مجموعه شهر و حوزه‌های زیرساختی، عمران، حمل‌ونقل و فرهنگی انجام شده است که قابل قیاس با دوره‌های گذشته نیست، در این دوره‌ مدیریت شهری و با توجه به نگاه شهردار اهواز به حوزه حمل‌ونقل عمومی، اقدامات خوبی انجام شد در حالی که این حوزه در گذشته به حال خود رها شده بود.

وی اضافه کرد: اهواز با بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت تنها ۸۰ دستگاه اتوبوس فعال داشت، اما در این دوره و با تلاشی که صورت گرفت طی دو قرارداد ۱۲۹ دستگاه و با قرارداد امروز در مجموع تاکنون ۲۲۹ دستگاه اتوبوس خریداری شده است که به مرور وارد شهر می‌شود با این حال در تلاش هستیم تا پایان این دوره تعداد اتوبوس‌های اهواز به ۶۰۰ دستگاه برسد.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز خاطرنشان کرد: آلودگی‌هوا یکی از مشکلاتی است که در دنیا در حال تبدیل شدن به یک بحران جدی است و یکی از راه‌های کاهش آن توسعه حمل‌ونقل عمومی به ویژه مترو و اتوبوس است، در واقع نگاه در دنیا به سمت حمل‌ونقل عمومی و پاک است.

محمودی تاکید کرد: استفاده از مترو در راستای کاهش آلودگی هوا تأثیر زیادی دارد، پروژه متروی اهواز سال‌ها بلاتکلیف مانده است و بیش از هشت سال حال خود رها شده بود که با تلاش صورت گرفته در نهایت قفل این پروژه در اهواز باز شد و امیدوارم با انعقاد قرارداد جدید، شاهد اتفاقات خوبی برای این پروژه باشیم.

تعداد ماشین‌آلات و تجهیزات خریداری شده در حوزه خدمات شهری با هیچ دوره‌ای قابل قیاس نیست، مسئله قطار شهری یکی از دغدغه‌های جدی شهروندان بود که با ایستادگی شهردار اهواز و مدیریت استان رأی قطعی صادر شد و شهرداری اهواز می‌تواند این پروژه عظیم را فعال کند

وی با تاکید بر اینکه اتوبوس‌های خریداری شده باید در زمان مقرر و سریع‌تر به شهرداری تحویل داده شود، تصریح کرد: با توجه به جمعیت اهواز و استاندارد جهانی آن، این کلان‌شهر نیازمند ۱۲۰۰ دستگاه اتوبوس است در حالی که اکنون نزدیک به ۱۰ درصد از این استاندارد وجود دارد، شهرداری اهواز باید تلاش کند با تأمین منابع و پیگیری تا پایان دوره تعداد اتوبوس‌های اهواز را به ۶۰۰ دستگاه برساند تا حداقل به ۵۰ درصد استاندارد جهانی برسیم.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز عنوان کرد: کلنگ بی آرتی در اهواز زده شد، علاوه بر آن در حوزه تاکسیرانی نیز اقدامات بی‌سابقه‌ای در اخذ تسهیلات و نوسازی انجام شده و در محله نخست ۱۰۵ دستگاه و در مرحله دوم ۳۰۰ دستگاه نوسازی شده است، علاوه بر آن ۵۰ دستگاه ون نیز برای شهرداری خریداری شد.

محمودی تاکید کرد: در حوزه عمرانی از جمله آسفالت و تکمیل پروژه‌ها اتفاقات قابل توجهی رخ داده و تقاطع غیرهمسطح دانشگاه با ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی تحویل مدیریت شهری جدید داده شده است تا در کمتر از دو سال تکمیل شود و به بهره‌برداری برسد، علاوه بر آن پل شهید کجباف که از دو دوره گذشته تاکنون نیمه‌تمام مانده بود نیز به زودی به بهره‌برداری نهایی خواهد رسید.

وی با تاکید بر اینکه در دو سال ابتدایی دوره ششم شورای اسلامی شهر اهواز ۶۰ زمین ورزشی نوسازی و بازسازی شد، گفت: اصلاح ساختارهای پیمانکاری در حوزه خدمات شهری از اقدامات بزرگ دوره ششم شورای اسلامی شهر اهواز است، چراکه با این اقدام قطار خدمت‌رسانی به ریل خود بازگشته است.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به اینکه تعداد ماشین‌آلات و تجهیزات خریداری شده در حوزه خدمات شهری با هیچ دوره‌ای قابل قیاس نیست، تاکید کرد: مسئله قطار شهری یکی از دغدغه‌های جدی شهروندان بود که با ایستادگی شهردار اهواز و مدیریت استان رأی قطعی صادر شد و شهرداری اهواز می‌تواند این پروژه عظیم را فعال کند.

محمودی گفت: با روی کار آمدن شورای ششم، ساماندهی ورودی‌های شهر یکی از مهم‌ترین خواسته‌های شهروندان بود، با این حال بر اساس بررسی‌های انجام شده در دو دوره گذشته هیچ مطالعاتی در این زمینه انجام نشده بود، مطالعات و طراحی ساماندهی ورودی‌های شهر با تلاش مدیریت شهری انجام شده است و در مرحله انجام توافقنامه برای آغاز بهسازی و احداث ورودی‌های شهر اهواز هستیم.

وضعیت اَبر پروژه‌های عمرانی شهرداری اهواز در ۱۴۰۳

مهدی مرادحسینی، معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز در خصوص وضعیت پروژه‌های اهواز در سال گذشته در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: تقاطع غیر همسطح شهید کجباف یکی از پروژه‌های ناتمامی بود که تکمیل آن‌ها سال‌های سال به طول انجامید و امروز بخش ال ۴۰۰ و پایانی آن با هزینه ۳۸۷۰ میلیارد ریالی بیش از ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و در تلاش هستیم تا برای روزهای پایانی سال با تکمیل آن کام شهروندان را شیرین کنیم.

وی افزود: سگمنت‌گذاری این پروژه در مراحل پایانی قرار دارد و پس از آن محکم‌کاری، نرده‌گذاری، پیاده‌روسازی و آسفالت و روشنایی آن انجام می‌شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز خاطرنشان کرد: وجود رودخانه کارون اهواز یک موهبت است که در هیچ کلان‌شهری چنین ویژگی وجود ندارد و به عنوان یکی از مهم‌ترین عناصر محرک توسعه اهواز کمتر به آن توجه شده است، اما با روی کار آمد مدیریت شهری جدید باز زنده‌سازی آن در دستور کار قرار گرفت.

مرادحسینی اضافه کرد: باززنده‌سازی ۱۵ هکتار از رودخانه کارون با اختصاص ردیف در بودجه سال ۱۴۰۲ از دی سال جاری آغاز شد، در این پروژه مواردی همچون اتاق مادر و کودک، سرویس بهداشتی، زمین بازی، پیاده‌رو، پارکینگ، باغ گیاه‌شناسی و مسیر دوچرخه‌سواری پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: پروژه باز زنده‌سازی کارون تاکنون پیشرفت ۲۵ درصدی داشته، به نحوی که تمام ۱۵ هکتار مدنظر تسطیح شده است، سنگ‌چینی سرویس بهداشتی‌ها، زیرسازی و جدول‌گذاری پارکینگ در حال انجام بوده، زمین ورزشی والیبال و فوتبال ساحلی ۹۰ درصد و زمین تنیس و بدمینتون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز تصریح کرد: تقاطع شهدای غزه در میدان جمهوری یکی از ابر پروژه‌هایی بود که در این دوره مدیریت شهری با بودجه‌ای ۴۵۰۰ میلیارد ریالی به طول ۷۰۰ و عرض ۲۵ متر تعریف شد و از آبان سال جاری فعالیت آن آغاز شده است.

مرادحسینی تاکید کرد: این طرح با تلاش انجام شده تاکنون ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و به نحوی برنامه‌ریزی شده است تا در صورت تأمین بودجه طی یک زمان‌بندی دقیق تکمیل شود و به بهره‌برداری برسد.

وی اظهار کرد: تکمیل پروژه ساختمان جدید شهرداری با بودجه‌ای بالغ بر ۳۲۹ میلیارد ریال از جمله مواردی است که در دستور کار قرار دارد و با تلاشی که انجام شده بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز گفت: در حال حاضر سیستم گرمایشی و سرمایشی آن نصب شده است و در حال اجرای سنگ نمای ضلع شرقی و غربی آن هستیم.

انتظار می‌رود با رویکرد جدید مدیریت شهری، شاهد تسریع در روند اجرای طرح‌های شهری، حل سریع‌تر مشکلات شهر و تأمین بیشتر رفاه شهروندان اهوازی باشیم.

کد خبر 737191

دیگر خبرها

  • تجهیزات ترافیکی نیوجرسی پلاستیکی و نقش آن در بهبود ترافیک شهری
  • مدیریت شهری اصفهان از مشارکت شهروندان در پروژه‌ها استقبال می‌کند
  • گرگان با ۷ چالش عمومی در مدیریت شهری روبه‌رو است
  • لزوم بررسی فنی پل «فرجام» توسط معاونت فنی و عمران شهرداری تهران
  • اهتمام مدیریت شهری اهواز بر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام
  • بازنگری محدوده‌های ترافیکی شهر تهران با مشارکت محققین و پژوهشگران دانشگاهی
  • ◄ بازنگری محدوده‌ های ترافیکی شهر تهران با مشارکت محققین و پژوهشگران دانشگاهی
  • برای ساماندهی کودکان کار بیش از ۲۰ دستگاه باید همکاری کنند
  • تولید و تقویت دانش سرمایه انسانی لازمه مدیریت چالش‌های این حوزه است
  • تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی