Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیجیاتو، «ایلان ماسک» مدیر عامل اسپیس ایکس قصد دارد اوایل سال 2024 اولین انسان را به سیاره سرخ بفرستد تا رویای خود برای مسکونی سازی مریخ را به واقعیت تبدیل کند. وی حالا از پایه‌گذاری اقتصاد مریخ بر ارزهای دیجیتال سخن به میان آورده است.
ایلان ماسک که حالا لقب دومین فرد ثروتمند دنیا را یدک می‌کشد، در صفحه توییترش در پاسخ به توییت «لکس فریدمن»، از محققان هوش مصنوعی تاکید کرد که آینده اقتصاد مریخ بر پایه ارزهای دیجیتال بنا نهاده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«دوج‌کوین» و «مارس کوین» از بالاترین شانس برای استفاده به عنوان رمزارز رایج در مریخ برخوردار هستند.
«مارس کوین» (Marscoin) پس از عرضه در سال 2014 سوار بر موج محبوبیت رمزارزها در اواخر 2017 رونقی نسبی پیدا کرد اما پس از آن به حاشیه رفت و نتوانست جای خود را به خوبی در بازار باز کند. کاندید دیگر هم دوج‌کوین است که پس از آنکه ایلان ماسک بیوی توییتر خود را به «مدیرعامل سابق دوج‌کوین» تغییر داده و درباره آن توییت کرد، شاهد رشد ۳۰ درصدی بود.  
ماسک جدای از تمام عناوینی که حالا یدک می‌کشد، هم‌بنیانگذار پی‌پل هم است. این سرویس مالی نیز مدتی قبل به رمزارزها روی خوش نشان داده وامکان خرید، فروش و داد و ستد با آن را برای میلیون‌ها کاربرش فراهم کرد.
پروژه مستعمره سازی مریخ یا همان اسکان بشر در مریخ سال‌ها است با جدیت دنبال می‌شود. شاید مریخ مقصد بعدی انسان‌ها باشد، با این حال هنوز سوالات بی‌شماری درباره آن وجود دارد که یکی از آن‌ها، احتمال زندگی در این سیاره سرخ است. پیش از اینکه انسان بتواند به این سیاره سرخ سفر کند، چندین ماموریت توسط کاوشگرها و ربات‌ها صورت می‌گیرد که شاید بتوانند پاسخ سوالات را برای همه روشن کند.
با جود تمام تردیدهایی که در این زمینه وجود دارد، ماسک قصد دارد تا سال ۲۰۵۰ حدود یک میلیون نفر را در مریخ ساکن کند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: مریخ سیاره ارز ایلان ماسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۹۳۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) نوجوان ایرانی که دل ایلان ماسک را برد؛ یاسین شفیعی کیست؟!

دیروز ایلان ماسک، دومین مرد ثروتمند جهان، ویدئویی از پیانو زدن یک پسر ایرانی را در توئیتر لایک و بعد در صفحه خود بازنشر کرد؛ ویدئویی که یاسین شفیعی به مناسبت سالگرد اولین پرتاب بزرگترین راکت تاریخ یعنی استارشیپ، در توئیتر خود منتشر کرده بود. شفیعی با انتشار این ویدئو، ماسک و شرکت اسپیس‌ایکس را تگ کرد و تنها ده ساعت بعد این میلیاردر ویدئوی او را با جهان به اشتراک گذاشت.

ماجرای ویدئو چه بود؟ کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

در این ویدئو یاسین با پیانویی که روی آن ماکتی از یک راکت اسپیس‌اکس گذاشته شده، قطعه معروف هانس زیمر در فیلم اینترستلار را می‌نوازد. پس زمینه پیانو زدنش هم ویدئوی اولین پرتاب این راکت و شادی ایلان ماسک و طرفدارانش را اضافه کرده است.

علاقه شدید به موشک و راکت

صفحه توئیتر یاسین شفیعی به جز اسمش که ایرانی بودنش را لو می‌دهد، آنچنان شباهتی به صفحه توئیتر یک ایرانی که داخل کشور زندگی می‌کند ندارد. حسابش تیک آبی دارد و تمام توئیت‌هایش را هم به انگلیسی نوشته است. در یک نگاه می‌توان فهمید که این پسر علاقه شدیدی به فضا، راکت، اسپیس‌اکس، ایلان ماسک و البته کدنویسی دارد. هر چه پست کرده درباره موشک‌های اسپیس‌اکس و تکنولوژی آنهاست.

حتی افرادی را هم که در توئیتر یا همان اکس دنبال می‌کند، اکثرشان کارکنان شرکت‌های مختلف ایلان ماسک هستند یا یک ربطی به دنیای تکنولوژی و مهندسی دارند. ویدئویی که ماسک از یاسین ری‌پست یا بازنشر کرده بیش از ۱۹۲ هزار بار دیده شده و این ویدئو در صفحه خود یاسین ۴ هزار بار دیده شده است. کامنت‌ها هم بیشتر از سمت صفحات خارجی و با تیک آبی هستند تا کاربران ایرانی.

آنطور که از لینکدین و پروفایل گیت‌هاب (یک پلتفرم توسعه نرم‌افزار آنلاین) این پسر جوان برمی‌آید، او احتمالا حالا ۱۶ ساله است و در یکی از مدارس غیرانتفاعی مشهور تهران تحصیل می‌کند. این مدرسه هر سال یک مسابقه موسیقی برگزار می‌کند و دانش‌آموزان ویدئو‌های خود را به این مدرسه ارسال می‌کنند. البته محل زندگی و تحصیل شفیعی آنچنان روشن نیست چرا که در لینکدین محل تحصیلش را مدرسه‌ای در تهران اعلام کرده، اما در وبسایت گیت‌هاب گفته که در دوبی زندگی می‌کند.

به تعریف خودش، محدودیت‌های سنی را به واسطه علایقش کنار زده و علاوه بر توسعه هوش مصنوعی، با استفاده از زبان برنامه نویسی پایتون یک معمار حرفه‌ای هم هست. او در این زمینه یک مدرک از دانشگاه هاروارد و مدرک دیگری هم در زمینه ماشین‌های خودران از دانشگاه تورنتو دریافت کرده است.

منبع: هفت صبح

tags # ایلان ماسک سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • ایلان ماسک: اگر فرازمینی‌ها وجود داشتند من می‌فهمیدم
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۴ ارديبهشت
  • هنرنمایی ایرانی 16ساله، چشم ایلان ماسک را گرفت
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۳ ارديبهشت
  • (ویدئو) نوجوان ایرانی که دل ایلان ماسک را برد؛ یاسین شفیعی کیست؟!
  • ایلان ماسک با ممنوعیت تیک‌تاک مخالفت کرد
  • نقش دکتر داودی در پایه ریزی اقتصاد اسلامی
  • مخالفت ایلان ماسک با ممنوعیت تیک تاک در آمریکا
  • (ویدیو) ویدیوی ایلان ماسک از یک نوازنده ایرانی؛ ترکیب استارشیپ و پیانو
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۲ ارديبهشت