Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-18@05:12:20 GMT

آیا مسی از بارسلونا می‌رود؟

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۹۳۵۱۵

آیا مسی از بارسلونا می‌رود؟

مصاحبه مسی با اینکه از عشق و علاقه شدید او به بارسلونا حرف می‌زد اما به استدلال مارکا بوی وداع و رفتن می‌داد.

به گزارش مشرق، بامداد دوشنبه برنامه «لاسکتا» با مصاحبه مفصل از مسی برگزار شد تا انتظار طرفداران فوتبال و بارسلونا به پایان برسد. بسیاری عقیده داشتند که لئو در این مصاحبه از آینده خودش پرده برمی‌دارد ولی او این کار را نکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسی در مصاحبه با «ژوردی اِوُله» اظهار داشت که هنوز آینده‌اش مشخص نیست و نمی‌داند فصل آینده در بارسا است یا خیر. او فقط تضمین کرد که تا تابستان با تیمی دیگر مذاکره نمی‌کند و همه چیز را به انتهای فصل موکول می‌کند.

اما نکته‌ای که در اینجا اهمیت پیدا می‌کند، این است که دلایل مسی برای رفتن از بارسا آیا در چند ماه تغییر کرده است؟

برخی ادعا می کنند حضور بارتومئو و کارهایش باعث شده بود تا مسی به این شکل عصبانی شود و درخواست خروج بدهد. آنها مدعی هستند که استعفای بارتومئو کمی از ناراحتی لئو را جبران کرده و اگر ریاست بعدی باشگاه بارسلونا خواهان حفظ مسی باشد، نگه داشتنش کار سختی نباشد.

البته نظرهای دیگر نیز وجود دارد. مثلا تونی خوان مارتی، خبرنگار معروف اسپانیایی نوشت که صحبت‌های مسی یک هشدار برای هواداران است  و این مفهوم را دارد که در پایان فصل او می‌رود.

مارکا هم در گزارش خود مدعی شد که دلایل مسی برای رفتن تغییری نکرده و هیچ چیزی نسبت به ابتدای فصل عوض نشده است.

بیشتر بخوانید:

مسی بهترین مربیانش در بارسلونا را معرفی کرد

*عدم کسب جام

رسانه مادریدی در تحلیل خود نوشت که یکی از دلایل رفتن مسی، عدم کسب جام بود که این فصل نیز به نظر می‌رسد، دست بارسا از قهرمانی کوتاه بماند. بارسلونا در حال پوست اندازی بوده و روزهای سختی را می‌گذراند و به همین علت بعید است بتواند در لیگ قهرمانان اروپا یا لالیگا به مقام قهرمانی برسد.

مارکا در ادامه نوشت که دلیل دیگر مسی، عوض شدن «ترکیب تیم» است و او بهترین دوستش، لوئیس سوارس را در تابستان امسال از دست داده و فضای رختکن دیگر به شکل سابق نیست و این مسئله کاپیتان بارسا را ناراحت می‌کند.حرف‌های عموی گریژمان در خصوص او و عدم راحتی مسی در رختکن نشان می‌دهد که او دیگر به مانند گذشته خوشحال نیست.

نکته مهم دیگر که مارکا آن را برشمرد، عدم توانایی بارسا در خرید بازیکن است. به دلیل مسائل اقتصادی باشگاه نشان داده که نمی تواند بازیکنان بزرگ جذب کند و به نظر می‌رسد خریدی بزرگی در زمستان یا حتی تابستان 2021 رخ ندهد.

مسی نیز در مصاحبه خود با لاسکتا در خصوص نیمار نیز گفت: بارسا روزهای سختی را می‌گذارند و خیلی مشکل است بتواند به جایگاهی که بوده بازگردد. از طرفی گرفتن بازیکن باکیفیت نیز برای باشگاه دشوار است چون پولی نیست. خرید نیمار بسیار پیچیده است و چه کسی می‌خواهد هزینه جذب این بازیکن را به پاریس پرداخت کند؟

مارکا در ادامه گزارش خود مدعی شد که کاپیتان بارسلونا می‌خواهد تجربه پوشیدن یک پیراهن دیگر و بازی در لیگی متفاوت را نیز در کارنامه داشته باشد. مسی صراحتاً از علاقه‌اش به آمریکا گفت و اظهار داشت که یک روز برای یک باشگاه آمریکایی در MLS بازی می‌کند.

*اگر من رفتم ...

نکته جالبی که مارکا در انتهای گزارشش نوشت این بود که مسی بسیار زیاد در مصاحبه‌اش از عبارت «اگر من رفتم» استفاده کرد. این اصرار مسی به استفاده از این عبارت که اگر روزی بارسلونا را ترک کرد، به این باشگاه بازمی‌گردد و اینجا خانه‌اش است، مفهوم جدایی می‌دهد. یا مثلا مارکا نوشت که چرا مسی در حرف‌هایش گفت که بارسلونا بزرگتر از هر بازیکنی است. حتی من!

6 ماه تا انتهای فصل و قرارداد مسی باقی مانده و شایعات انتقال او به پاریس یا سیتی همچنان داغِ داغ است. مشخص نیست که این بازیکن چه تصمیمی می‌گیرد و باید صبر کرد و آینده آبی‌اناری‌ها را دید. «5 بهمن» انتخابات ریاست باشگاه بارسلوناست و حضور مدیریتی جدید می‌تواند نقشی اساسی در آینده باشگاه و لئو مسی داشته باشد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا شهید سلیمانی بارسلونا عشق لیگ قهرمانان اروپا مسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۹۳۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک پایان بی‌رحمانه: ژاوی فکر اینجا را نکرده بود

به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا این سه شنبه با لیگ قهرمانان و عملا از فصل خداحافظی کرد، زیرا به نظر می رسد برای آبی و اناری ها حتی اگر یکشنبه در برنابئو رئال را ببرند نیز جبران هشت امتیاز اختلاف نسبت به رئال مادرید بسیار دشوار است. 

بازی مقابل پاری سن ژرمن سخت ترین بازی ای بود که ژاوی در چند وقت اخیر تجربه کرد، به دلیل همه چیزهایی که این بازی در خود داشت و می توانست به قیمت از دست رفتن مهمترین جام فصل برای او تمام شود. ژاوی می خواست بارسا را قهرمان اروپا کند و برود تا عملا فصل رئال را نیز تحت سایه قرار دهد. همه چیز نیز برای رسیدن به نیمه نهایی مهیا بود اما....

تلخ ترین شکست

خیلی سخت بود چون بارسلونا وقتی نیم ساعت از بازی گذشته بود، مطلقاً همه چیز را برای صعود به نیمه نهایی در اختیار داشت. به پیروزی 2-3 به دست آمده در پارک دو پرنس، خیلی زود گل رافینیا نیز اضافه شد که فاصله با فرانسوی ها را بیشتر می کرد. با این حال، از آن لحظه به بعد اتفاقاتی عجیب رخ داد و ژاوی هم یکی از قهرمانان داستان بود.

اخراج آرائوخو

برخورد آرائوخو با بارکولا که مدافع اروگوئه ای به خاطر آن اخراج شد، اعصاب سرمربی بارسلونا که آن کارت قرمز را ناعادلانه می دانست، به هم ریخت. او در اعتراضاتش که به لگد زدن به یکی از موانع کنارش ختم شد، بد و بیراه به داور را هم اضافه کرد. ژست او با اخراج جریمه شد. مربی ای که در بازی های اخیر بیشتر از حضور روی نیمکت، روی سکوها حضور داشته است. از همان لحظه بارسا هم یتیم شد و بدون مربی ماند و دیگر نتوانست برتری را حفظ کند.

صحبت با داور

در پایان بازی، مربی که هنوز خیلی داغ بود، به درون چمن رفت و سریع داور را خطاب قرار داد تا او را به خاطر اقداماتش در بازی و اخراج، سرزنش کند. او دستش را به هم فشرد و با صدای بلند گفت، داوری تو یک فاجعه بود. نگاه مربی گویای همه چیز بود. داور مقابل این اتهام و خشم زاوی دوام آورد تا اوضاع بدتر نشود. در کنفرانس مطبوعاتی بعد بازی نیز او به انتقادات خود از داوران ادامه داد و حتی اتفاقات بازی رفت را به یاد آورد.

خداحافظ مربی

ژاوی می داند که فصل برای او عملا به پایان رسیده است. توهم قهرمانی لیگ هنوز باقی مانده، اما بیشتر یک مدینه فاضله است تا یک امکان واقعی. و از همه مهمتر، تداوم او روی نیمکت بارسا که غیرممکن است. علیرغم همه چیزهایی که در هفته های اخیر گفته شد، قصد ژاوی همیشه این بوده است که به قول خودش عمل کند و در 30 ژوئن بارسا را ترک کند. 

او در پایان بازی گفت: «بارسلونا فصل آینده در لیگ قهرمانان اروپا دوباره تلاش خواهد کرد اما بدون من.»

لیگ و قهرمانان

شانس ادامه کار ژاوی در بارسا تنها در صورتی امکان پذیر بود که عملکردی فوق العاده ای در لیگ قهرمانان و لیگ داشته باشد. این اتفاق نیفتاده، بنابراین او در پایان فصل پست خود را ترک خواهد کرد. او این کار را پس از قهرمانی درخشان فصل گذشته لیگ انجام خواهد داد، اما با انتظاراتی که در این فصل برآورده نشدند. مشکلات مالی که باعث شد تیم نتواند به خوبی تقویت شود و مصدومیت های متعدد باعث شد تا فصلی خالی از معجزه رقم بخورد.

با این حال، حتی اگر عنوان قهرمانی وجود نداشته باشد، میراث مربی بسیار زیاد است. تحت هدایت او، بازیکنانی مانند یامال و کوبارسی که قرار است حال و آینده بارسا باشند، ظهور کردند. تعهد ژاوی به جوانان تردیدناپذیر بود و این چیزی است که بارسلونا در آینده قدردانش خواهد بود.

دیگر خبرها

  • پیام یامال به ژاوی: دلم رو خون کردی بی‌وفا! (عکس)‏
  • عکس‌| تنش در رختکن بارسلونا پس از حذف تلخ مقابل پاریس
  • جانشین ژاوی در بارسلونا انتخاب شد
  • دکو جانشین ژاوی در بارسلونا را انتخاب کرد
  • سبقت 50 میلیون یورویی اتلتیکو از بارسلونا
  • پاری سن ژرمن داغ دل بارسلونا را تازه کرد؛ روز به خیر! / عکس
  • برخورد سرد قاتل بارسلونا با ژاوی (عکس)
  • گل زدن به بارسلونا حسی باورنکردنی داشت
  • امباپه بارسلونا را قورت داد! (عکس)
  • یک پایان بی‌رحمانه: ژاوی فکر اینجا را نکرده بود