Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایده اعمال مالیات بر تراکنش‌های بانکی توسط حجت‌الاسلام میرتاج الدینی، نایب ‌رئیس کمیسیون برنامه ‌و بودجه مجلس پیشنهاد شد که موجی از واکنش‌ها و انتقادها را نسبت به آن در پی داشت.

البته محمدحسین فرهنگی، سخنگوی هیئت ‌رئیسه مجلس در واکنش به این ماجرا اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی هیچ تصمیم و مصوبه‌ای درباره دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی نداشته و این موضوع صرفاً دیدگاه و اظهارنظر برخی از نمایندگان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین باره، میرتاج الدینی در گفت‌وگو با قدس درباره ایده مالیات بر تراکنش‌های بانکی اظهار کرد: بر اساس ایده پیشنهادی من، قرار است از تراکنش‌های بالاتر از ۱۰ میلیون تومان مالیات اخذ شود، یعنی برای تراکنش‌های ۱۰ میلیون تومانی، ۱۰ هزار تومان و تراکنش‌های ۱۰۰ میلیون تومانی، ۱۰۰ هزار تومان مالیات اخذ شود. اگر این ایده عملیاتی شود، می‌توان دریافت بسیاری از مالیات‌های دیگر را حذف کرد و مالیات بر تراکنش‌ها را جایگزین آن ساخت.

محمدرضا میرتاج‌الدینی ادامه داد: البته در حال حاضر این موضوع تنها در حد یک پیشنهاد بوده و هنوز اقدام جدی درباره آن صورت نگرفته است، اما یکی از رسانه‌ها گفته‌های من را به‌صورت ناقص منتشر کرده بود. در آن مصاحبه، به جای اینکه پرداخت مبلغ ۱۰هزار تومانی قید شود اشتباهاً عدد ۱۰۰ هزار تومان نوشته‌ شده بود، در حالی ‌که رقم یک در هزار ۱۰ میلیون تومان مبلغی حدود ۱۰هزار تومان می‌شود که عدد ناچیزی است.

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: از سوی دیگر، با طرح این موضوع برخی تصور کردند اجرایی شدن آن به ضرر افراد است، اما واقعیت این است که محتوای طرح به ‌طور کامل انعکاس داده نشد. اگر تمامی ابعاد طرح تصویب و اجرایی شود، از طریق آن نه ‌تنها برخی مالیات‌های دیگر حذف می‌شود بلکه مالیات اقشار با درآمد متوسط نیز حذف می‌شود و معافیت‌های مالیاتی بالا می‌رود. در واقع با این اقدام، از اقشار ثروتمند و مرفه جامعه مالیات بیشتری دریافت می‌شود. البته این بدین معنا نیست که برای آن‌ها رقم پرداختی بیشتری در نظر گرفته شود بلکه بر اساس حجم تراکنش‌های بالایی که این افراد دارند قاعدتاً میزان مالیات پرداختیشان هم بالاتر می‌رود.

وی تصریح کرد: در نهایت بر اساس طرح، اقشار متوسط به پایین کاملاً از پرداخت مالیات معاف می‌شوند یا میزان مالیات پرداختیشان بسیار کم خواهد بود. این طرح در واقع جایگزین بسیار خوبی برای دیگر طرح‌ها و موضوعات مالیاتی است و حتی در حوزه تولید نیز می‌تواند چنین معافیتی مورد توجه قرار بگیرد. البته باز هم می‌گویم این موضوع فعلاً تصویب نشده و افرادی هم که نسبت به آن جبهه گرفتند، آن‌ را کامل بررسی نکرده‌اند. طرح این موضوع در مجلس به خاطر این بود که دیدگاه‌های کارشناسی را بدست بیاوریم و پس ‌از آن تصمیم‌های لازم را در نظر بگیریم.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مالیات تراکنش های بانکی میلیون تومان هزار تومان تراکنش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۹۶۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

افزایش ۱ درصدی نرخ مالیات بر ارزش افزوده به ۱۰ درصد برای تامین منابع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به ادارات مالیاتی کشور ابلاغ شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، افزایش 1 درصدی نرخ مالیات بر ارزش افزوده به 10 درصد برای تامین منابع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به ادارات مالیاتی کشور ابلاغ شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد
  • نرخ جدید مالیات بر ارزش افزوده اعلام شد
  • انتقال پرونده مالیاتی ۹ شرکت تولیدی به اداره مالیات استان قزوین
  • تور مالیات؛ ملک ۶۵ هزار متر مربعی «امیرمنصور آریا» در تملک دولت قرار گرفت
  • امیرمنصور آریا در تور مالیات افتاد
  • انتقال ۹ پرونده مالیاتی شرکت تولیدی به اداره مالیات قزوین
  • مالیات افزایش می‌یابد/وزیر اقتصاد: رسما مخالفت خود را با تصمیم مجلس برای افزایش بار مالیاتی اعلام کردیم
  • ضرورت اصلاحات مالیاتی لازم در جهت تقویت تولید/ چگونه سرمایه‌های خرد مردمی به سمت بخش مولد اقتصاد جذب می‌شود؟
  • ابر بدهکاران مالیاتی نقره داغ شدند
  • وصول ۱۱۰ هزار میلیارد مالیات معوق از بدهکاران مالیاتی