Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهرواره داستان‌نویسی دنیای ما زیباست که فراخوان آن در پاییز امسال از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک منتشر شده بود، با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

بر این اساس، ۶۱۷ اثر از سوی ۵۷۰ کودک و نوجوان به دبیرخانه‌ی این مهرواره رسید و پس از بررسی در مرحله اولیه، ۲۷۳ اثر داستانی به مرحله پایانی راه یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیئت انتخاب نهایی متشکل از عباس جهانگیریان، افسون امینی، داود امیریان و سولماز خواجه‌وند نویسندگان حوزه کودک و نوجوان و محمدشریف شاهی متخصص و کارشناس حقوق کودک، در پایان، ۷۰ اثر از ۶۸ نفر را به عنوان آثار برگزیده این مهرواره معرفی کردند.

موضوع‌های این مهرواره بر اساس اصول ۵۴ گانه مفاد پیمان‌نامه حقوق کودک و با هدف آشنایی بیش‌تر و توجه دادن کودکان و نوجوانان، خانواده‌ها و مربیان آن‌ها به این موضوع‌ها، طراحی و پیشنهاد شده بود.

شرکت کنندگان این مهرواره را ۳ گروه سنی ۱۱ سال به بالا، ۱۵ سال به بالا  و ۱۸ تا ۲۲ سال  تشکیل داده بودند که بر این اساس ۱۲ نفر از برگزیدگان در گروه سنی (نونگاه)، ۴۷ نفر در گروه نوجوان و ۹ نفر نیز از اعضای ارشد مراکز فرهنگی هنری کانون هستند.

امیرحسین علی‌پناه و سامان شمشیری دو عضو کانون فارس موفق شدند عنوان برگزیده این مهرواره را کسب کنند.

آثار برگزیده این مهرواره به‌زودی در قالب کتابی منتشر و از اعضای برگزیده با اهدای جوایز و لوح سپاس تجلیل می شود.

یادآوری می‌شود مهرواره عنوان رویدادهای غیررقابتی است که کانون پرورش فکری جایگزین عنوان جشنواره‌های رقابتی کرده است.

انتهای پیام/ت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مهرواره کشوری داستان نویسی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۹۶۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری سلسله نشست‌های هفتگی خانواده در کانون پرورش فکری کرمانشاه

محمد خیاط زنجانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس تفاهمی که بین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه و اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه حاصل شده، سلسله نشست‌های خانواده در چهارشنبه هر هفته در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه برگزار می‌شود.

وی افزود: خانواده به عنوان ضلع سوم تربیتی از اهمیت بسیاری برخوردار است و ما همواره بر حفظ بنیان خانواده و تحکیم آن و اهمیت خانواده محوری در کانون، تاکید داشته‌ایم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه تصریح کرد: بر همین اساس بر آن شدیم تا در مجموعه برنامه‌های کانون استان بحث خانواده‌محوری را پر رنگ‌تر از قبل پیگیر باشیم و نشست‌های آموزشی متناسبی را به صورت منظم برگزار نمائیم.

زنجانی تاکید کرد: با توجه به نقشی که خانواده به عنوان پرورش دهنده‌ی نسل آینده ایفا می‌نماید ما نیز به‌عنوان یکی از اثرگذارترین نهادهای تربیتی وظیفه داریم در این زمینه قوی‌تر ورود پیدا کرده و اقدامات لازم را به انجام برسانیم.

کد خبر 6080426

دیگر خبرها

  • تمدید ثبت‌نام اینترنتی کارگاه‌های برخط ملی و استانی فصل بهار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان 
  • نقش مهم کانون پرورش فکری در مناسبت‌های فرهنگی
  • داوری ۲۱۰ اثر در جشنواره نیایش درختان
  • برگزاری جشنواره نیایش درختان در خراسان جنوبی
  • تماشاخانه سیار کانون میهمان کودکان و نوجوانان خرم آباد
  • جای‌گذاری ۴۵ قفسه کتاب کانون پرورش فکری در مدارس ۱۰ استان
  • برگزاری سلسله نشست‌های هفتگی خانواده در کانون پرورش فکری کرمانشاه
  • اهدای ۴۵ قفسه کتاب به مدارس ۱۰ استان
  • حمایت از نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان در لرستان
  • ارسال ۶۶ هزار و ۷۸۰ جلد کتاب به مراکز کانون پرورش فکری