Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: با توجه به اینکه بنا به دستور رئیس جمهوری تا پایان سال جاری ۱۲ هزار نفر از فرزندان شهدا و جانباز ۷۰ درصد به بالا استخدام می‌شوند، این میزان جذب فرزندان ایثارگران در هیچ دولتی سابقه نداشته است.

به گزارش ایرنا، سعید اوحدی روز سه شنبه در سفر به استان بوشهر با حضور در گلزار شهدای این شهر افزود: همچنین با توجه به برگزاری آزمون استخدامی که بزودی برگزار می‌شود نیز همه دستگاه‌ها موظف هستند ۳۰ درصد از جامعه ایثارگری را استخدام کنند و اگر دستگاهی تخلف کرد باید پاسخگو باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی درباره تبدیل وضعیت استخدامی فرزندان شاهد و ایثارگر گفت: مجلس مصوبه تبدیل وضعیت استخدامی فرزندان شاهد و ایثارگر را ارائه و شورای نگهبان هم این مصوبه را تائید کرد اما برخی نظرهای مشورتی از دستگاه‌ها منجر به ایجاد ابهام هایی شد که پس از نشست مشورتی با رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور، بخشنامه‌ای از سوی این سازمان صادر و ۹۰ درصد مصوبه مجلس با این بخشنامه حل شد و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

معاون رئیس جمهوری ادامه داد: در باره وضعیت نیروهای شرکتی ایثارگر نیز ابهام‌هایی وجود دارد که انتظار می‌رود برطرف شود در این ارتباط سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران نخستین دستگاهی خواهد بود که نسبت به تبدیل وضعیت کارکنان ایثارگر خود اقدام خواهد کرد.

وی یادآور شد: امروز دولت در بدترین و سخت ترین شرایط قرار دارد اما با تمام وجود برای خدمت از خانواده شهدا و ایثارگران از برنامه‌ها حمایت کرده‌است.

اوحدی در باره مشکل مسکن خانواده‌های ایثارگر بیان کرد: امروز تفاهم نامه تخصیص یکهزار و ۵۰۰ قطعه زمین در استان بوشهر برای تامین مسکن ایثارگران امضا می‌شود.

وی درباره موضوع درمان جامعه هدف بنیاد شهید گفت: شمار مراکز درمانی طرف قرارداد از ۲ به ۹ هزار مرکز افزایش یافته و افزون براین نیز با توجه به تفاهم نامه منعقد شده با وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی این مراکز نیز مشمول می‌شوند.

معاون رئیس جمهوری ادامه داد: با کارهای انجام شده امروز در مدت ۴۸ ساعت و یا حداکثر در مدت ۷۲ ساعت هزینه‌های درمان ایثارگران باید از سوی بیمه دی پرداخت شود در غیر این‌صورت تخلف است.

اوحدی با بیان اینکه در زمان ورود به این سازمان یکهزار و ۸۰۰ میلیارد تومان فقط به دانشگاه آزاد بدهکار بودیم گفت: امروز مشکل دانشگاه‌های مراکز خصوصی و آزاد حل شده هرچند باز هم مشکلاتی است که به طور یقین با کمک استانداران و پشتیبانی دولت برطرف می‌شود.

وی با اشاره به گرامیداشت سالروز شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی گفت: ستادهای مختلفی در این  زمینه تشکیل شده و همانطور که در تشییع ایشان همه مردم آمدند در سالگرد ایشان نیز همه باید باشند هرچند ممکن است به دلیل شیوع ویروس کرونا حضور آنها به صورت جمعی نباشد اما با دل‌های خود حضور خواهند داشت.

رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: همه مسئولان و جامعه مدیون ایثارو از جان گذشتگی  شهدا و خانواده آنان هستند و خدمتگزاری به آنان وظیفه همه ما است.

اوحدی اضافه کرد: این وظیفه ما مسئولان است که به صحبت ها، مسائل و مشکلات جامعه ایثارگران توجه و در جریان قرار گیریم و هرکاری هم برای آنان انجام دهیم بازهم مدیون هستیم.

وی بیان کرد: در این ۶ ماه دولت از برنامه‌های بنیاد شهید ما حمایت کرده‌است

اوحدی اظهار کرد: در حوزه معیشتی خانواده شهدا و ایثارگران هر کاری کنیم در مقابل ایثار آنان باز هم کم است و این برای ما زیبنده نیست که این قشر دچار مشکلاتی باشند.

وی ادامه داد: این جامعه ایثارگری اینقدر عزت نفس و قدرشناس هستند که اگر یک قدم برای آنان برداریم در دعای آنها سهیم خواهیم شد.

حضور در منزل سه خانواده شهید دوران دفاع مقدس و دیدار و گفت وگو با آنان، انعقاد تفاهم نامه تامین مسکن و اشتغال ایثارگران و  دیدار با استاندار بوشهر از دیگر برنامه های سفر یکروزه معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران به این استان است.
استان بوشهر  ۲هزار و۱۲۱ شهید، ۶هزار و ۵۷۸ جانباز و ۴۳۴ آزاده دارد.

بیشتر بخوانید: دستور استخدام ۱۲ هزار فرزند شهید و ایثارگر در بخش دولتی لینک کوتاه: asriran.com/003CRj

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: بنیاد شهید استخدام سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران رئیس جمهوری رئیس سازمان معاون رئیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۹۶۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت امیرعبداللهیان از حال و هوای سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا

وزیر خارجه ایران گفت اشتیاق گسترده مردمی در ابراز محبت و احساسات به مقام معظم رهبری و اشتیاق دیدار رئیس‌جمهور در پاکستان به شکل کم سابقه‌ای مشهود بود.

به گزارش ایسنا، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که همراه با «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به کشورهای پاکستان و سریلانکا سفر کرده است، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: در سفر رئیس‌جمهور کشورمان به سریلانکا (در چارچوب سیاست نگاه به آسیا)، پروژه چند منظوره سد و نیروگاه "اومااویا" که توسط مهندسان ایرانی ساخته شده است، با حضور روسای جمهور و مقامات دو کشور افتتاح شد». 

امیرعبداللهیان با اشاره به سفر رئیسی به پاکستان نوشت: «پیش از آن رئیس‌جمهور محترم در شهرهای تاریخی لاهور و کراچی (مراکز فرهنگی و اقتصادی پاکستان) با اقشار دانشگاهیان، فرهیختگان، تجار و فعالین اقتصادی دیدار و گفت‌وگو داشتند».

او در پایان نوشت: «اشتیاق گسترده مردمی، علی‌الخصوص در میان جوانان، در ابراز محبت و احساسات به مقام معظم رهبری و اشتیاق دیدار رییس جمهور کشورمان، در خیابان‌ها و میادین شهرهای پاکستان و به‌طور خاص در فضای مجازی به شکل کم‌سابقه‌ای مشهود بود».

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت معاون اول رئیس‌جمهور برای درگذشت مادر شهید غلامحسین دستوری رزاز
  • روایت امیرعبداللهیان از حال و هوای سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا
  • سفر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به تایلند
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری آذربایجان‌غربی
  • اجرای ۱۰۰ درصدی مصوبات سفر رئیس‌جمهور در حوزه بنیاد شهید ایلام
  • نشست هم‌اندیشی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران با معتمدین معین ایثارگر
  • اجرا شدن مصوبات سفر رئیس جمهور در ایلام در حوزه بنیاد شهید
  • اعزام ۵۵ ایثارگر زنجانی به سفر معنوی حج تمتع
  • اعزام ۵۵ ایثارگر زنجانی به سفر معنوی حج
  • ۵۵ ایثارگر زنجانی به سفر معنوی حج تمتع اعزام می‌شوند