Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیر جهاد کشاورزی رباط‌کریم گفت: ۶۸ ساخت و ساز غیرمجاز در این شهرستان تخریب شد و با این تخریب ۱۱۰ هزار متر مربع از اراضی زراعی و باغی رباط‌کریم آزاد و به چرخه کشاورزی بازگشت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رباط‌کریم، علیرضا حیدری نسبت به ساخت و سازها و تغییر کاربری‌های غیرمجاز اظهار داشت: در راستای اجرای تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی با حضور نماینده حقوقی و برخی از کارکنان جهاد کشاورزی و یگان انتظامی 68 مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی شامل دیوارکشی، بنای غیرمجاز، محوطه سازی و استخر در روستای منجیل آباد شهرستان رباط‌کریم تخریب و با این اقدام تقریبا 11 هکتار از اراضی کشاورزی به چرخه کشاورزی بازگشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره جهاد کشاورزی رباط‌کریم با بیان اینکه شهروندان بدون اخذ مجوزات قانونی نسبت به تغییر کاربری اراضی زراعی اقدام نکنند تاکید کرد: شهروندان شهرستان رباط‌کریم قبل از اقدام به تغییر کاربری نسبت به دریافت مشاوره به مرکز جهاد کشاورزی مراجعه کنند.

135 هکتار از اراضی تغییرکاربری‌یافته در ساوجبلاغ آزادسازی شد87 مورد ساخت و ساز غیرمجاز در شمیرانات تخریب و آزادسازی شد20 ‌هکتار از اراضی کشاورزی پیشوا آزادسازی شد + فیلم
وی تصریح کرد: برای تامین امنیت قضایی و ایجاد پایداری در تولید، اشتعال‌زایی مولد و توسعه پایداری کشاورزی با قاطعیت جلوگیری از هر گونه ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان در دستور کار این مدیریت قرار دارد و با هماهنگی دستگاه‌های ذی‌ربط با شدت و قوت هر چه تمام تر این اقدامات ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اراضی کشاورزی تغییر کاربری جهاد کشاورزی رباط کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۹۶۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقابله با زمین خواری و تخریب اراضی در ایام نوزور

محمد هادی‌زاده مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد گفت: بر اساس قانون هرگونه تغییر کاربری اراضی و ساخت ساز ویلا، مسکن، دیوارکشی، احداث استخر و محوطه سازی در اراضی کشاورزی و عرصه‌های طبیعی بدون مجوز سازمان جهاد کشاورزی ممنوع است و با متخلفان، علاوه بر قلع و قمع بنا‌های احداثی طبق قانون برخورد خواهد شد.

او افزود: معمولاً برخی افراد سودجو و فرصت طلب که می‌خواهند به عرصه‌های کشاورزی دست اندازی کنند و به زمین خواری بپردازند، ایام تعطیلات را انتخاب می‌کنند. زیرا احساس می‌کنند که فعالیت نیرو‌های یگان حفاظت از کشاورزی تعطیل شده و بنابراین دیگر کسی نیست که از تخلفات آنان جلوگیری کند؛ لذا اعلام می‌دارد ضمن ادامه رصد و پایش دقیق حفظ کاربری اراضی و تشدید برخورد با تخریب کنندگان اراضی و سودجویان در ایام تعطیلات عید نوروز، تیم گشت حفاظت از کاربری اراضی کشاورزی در سطح شهرستان در حالت آماده باش کامل قرار دارند.

هادی‌زاده بابیان اینکه بی‌شک مشارکت و نظارت همگانی، بهترین و مؤثرترین راه برای حفاظت از سرمایه‌های ملی کشور است، گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی مراتب را از طریق تماس با سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی (تلفن ۱۳۱) یا مراجعه به واحد‌های کشیک مستقر در این مدیریت و مدیریت امور اراضی استان اطلاع دهند.

او افزود: گشت‌های حفاظت اراضی کشاورزی در ایام تعطیلات نوروز با گشت و مراقبت مستمر و حضور فعال در عرصه‌های کشاورزی و نیز گزارش‌های دریافتی از سامانه ۱۳۱ مزارع و باغ‌ها را رصد می‌کنند و با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز و اقدام به تغییر کاربری و تخریب زمین برخورد خواهند کرد.

هادی زاده با اشاره به اینکه صدور مجوز یا پروانه ساخت و ساز در اراضی کشاورزی خارج از محدوده شهر‌ها توسط شهرداران، بخشداران، دهیاران و شورا‌های اسلامی شهر و روستا بدون اخذ مجوز از جهاد کشاورزی ممنوع است و ارائه خدمات زیربنایی به ساخت و ساز‌های غیرمجاز نیز تخلف و عدول از قانون محسوب می‌شود، گفت: بر اساس قانون جلوگیری از خردشدن اراضی کشاورزی، هرگونه تفکیک و افراز اراضی کشاورزی به قطعات کمتر از نصاب‌های تعیین شده ممنوع بوده و ارائه هرگونه خدمات ثبتی از قبیل صدور سند مالکیت تفکیکی یا افرازی به این گونه زمین‌ها نیز غیرمجاز است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • برخورد قانونی با ۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی مهریز
  • مقابله با زمین‌خواری و تخریب اراضی در ایام نوروز
  • شناسایی ۳۵ تغییر کاربری و ساخت و ساز غیرمجاز در دشتستان و تنگستان
  • برخورد قانونی با ۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی مهریز 
  • مقابله با زمین خواری و تخریب اراضی در ایام نوزور
  • اجرای حکم تخریب قریب به ۲۰۰ بنا در اراضی کشاورزی گیلان
  • قلع و قمع ۴۴ تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی عباس آباد
  • قلع و قمع 2 بنای غیرمجاز در ساری
  • قلع و قمع ۲ بنای غیرمجاز در ساری
  • قلع قمع ۱۷ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در محمودآباد