Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالرحمان ناصریان معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، درخصوص مشکل کمبود روغن خوراکی در استان گفت: کمبود روغن فقط محدود به خوزستان نیست، بلکه سراسر کشور با کمبود این محصول پرمصرف مواجه است.

او احتکار خانگی روغن را یکی از مشکلات عنوان کرد و افزود: دیروز در بازرسی‌های انجام شده بیش از ۴۰۰ تن روغن در برخی منازل مسکونی کشف و ضبط شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناصریان احتکار خانگی را بلای جان بازار و یکی از عوامل کمبود محصولات و موادغذایی در استان خوزستان دانست و بیان داشت: برخی شهروندان با چنین اقدامی به سایر مصرف کنندگان آسیب می‌زنند و آتش کمبود محصولات را شعله ور کرده و تنش در بازار مصرف ایجاد می‌کنند، ضمن اینکه با اجرای مانور بازرسی از انبار‌های کالا‌های اساسی، بیش از ۱۳ انبار شناسایی و کشف شد.

بیشتر بخوانید

روغن خوراکی دُرِ گرانی که به هر کس ندهند/ شماره ملی بدهید روغن تحویل بگیرید روغن خوراکی دوباره در بازار اهواز کیمیا شد/ فروش روغن به شرط خرید اجناس دیگر فروش روغن خوراکی با سایر کالا‌ها در ماهشهر ممنوع است

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان میزان جذب روغن خوراکی از شرکت‌های داخلی را بیش از ۴ برابر مصرف طی ماه‌های اخیر عنوان و اظهار کرد: ۴۵ تا ۵۰ درصد محصول موردنظر از شرکت‌های داخل استان و ۵۰ تا ۵۵ درصد نیز از شرکت‌های تولید کننده در سایر استان‌ها تامین شده است.

این مقام مسئول در ادامه به توزیع میزان قابل توجهی روغن طی دیروز در بنکداران و عمده فروش‌های فعال در سطح خوزستان اشاره کرد و ادامه داد: برخی از توزیع کنندگان موادغذایی و کالا‌های اساسی با هدف افزایش قیمت و کسب سود بیشتر اقدام به احتکار کالا‌ها نظیر روغن خوراکی می‌کنند، ضمن اینکه براساس گزارش‌های دریافتی از شهروندان برخی فروشندگان در ازای ارائه یک بطری روغن، خریدار را مجبور به دریافت محصولات دیگر نظیر کیک و بسکویت می‌نمایند که این اقدام تخلف محسوب می‌شود و مردم باید مراتب را به سامانه ۱۲۴ اطلاع دهند تا با متخلفان برخورد شود.

به گفته ناصریان، طی ۲۴ روز گذشته مصرف روغن خوراکی در خوزستان معادل ۶ ماه بوده و از ۱۰ مهر ماه امسال تا ۳ دی ماه، ۱۴ هزار و ۶۰۰ تن روغن از کارخانه کشت و صنعت گستان در شهرستان دزفول خریداری شده، ضمن اینکه مابقی نیاز استان از سایر شرکت‌ها و کارخانه‌های تولیدی به بازار مصرف تزریق شده است.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کمبود روغن روغن خوراکی احتکار خانگی روغن خوراکی شرکت ها کالا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۹۷۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت قاچاقچیان سوخت و مواد خوراکی در خوزستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مهدی طیبی گفت: پرونده قاچاق ۲ هزار و ۵۰۰ لیتر نفت‌گاز به ارزش ۵۶۰ میلیون ریال در شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان بندر ماهشهر رسیدگی شد.

وی افزود: شعبه با تحقیقات لازم، اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط سوخت کشف شده، متهم را به پرداخت یک میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم و وصول کرد.

طیبی ادامه داد: ماموران پایگاه دریابانی بندر ماهشهر این محموله را کشف و گزارش آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند

مدیر کل تعزیرات حکومتی خوزستان اضافه کرد: همچنین پرونده قاچاق مواد غذایی شامل؛ انواع کنسروجات، نوشیدنی و مواد خوراکی به ارزش یک میلیارد و ۳۷۰ میلیون ریال در شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان باغملک رسیدگی شد.


وی گفت: شعبه با تحقیقات لازم، اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط کالای کشف شده متهم را به پرداخت ۲ میلیارد و ۷۴۰ میلیون ریال محکوم کرد.

طیبی ادامه داد: ماموران نیروی انتظامی باغملک این محموله را کشف و گزارش آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خوزستان این استان را به واسطه داشتن مرز‌های خاکی و آبی یکی از گذرگاه‌های قاچاق کالا عنوان کرد.

دیگر خبرها

  • کشف ۴۰ تن روغن خوراکی قاچاق و دستگیری یک متخلف در زاهدان
  • هشدار جدی/ اگر این 7 غذا را دوباره گرم کنید و مصرف کنید مرگ آور خواهد بود
  • کشف ۴۰ تن روغن خوراکی قاچاق ودستگیری یک متخلف در زاهدان
  • رویش گیاه ریواس در دشت‌های زیرکوه
  • قیمت روغن خوراکی در بازار امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • (تصاویر) خواص قارچ برای سلامتی؛ فقط این قارچ‌ها خوراکی هستند!
  • طرز تهیه بستنی مگنوم خانگی در ۳ طعم مختلف (فیلم)
  • خواص «زیتون» معجزه‌گر
  • محکومیت قاچاقچیان سوخت و مواد خوراکی در خوزستان
  • کشف احتکار ۳۷۳ تن روغن و چای در قم