Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرخانه یازدهمین جشنواره مردمی‌فیلم عمار پس از بررسی‌ آثار رسیده به این دوره جشنواره، اسامی‌آثار راه‌یافته به بخش مسابقه «مستند» و «داستانی» را اعلام کرد.

قدس آنلاین: دبیرخانه یازدهمین جشنواره مردمی‌فیلم عمار پس از بررسی‌ آثار رسیده به این دوره جشنواره، اسامی‌آثار راه‌یافته به بخش مسابقه «مستند» و «داستانی» را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برگزیدگان این بخش‌ها در ایام برگزاری جشنواره، به ترتیبی که توسط دبیرخانه جشنواره، تعیین می‌شود، معرفی و تقدیر خواهند شد.

بخش داستانی
داستانی کوتاه

اتاق کار – امیر غلامعلی/ ازدواج به وقت کرونا – یوسف  سبحانی/ اژدها لازم می‌شود – سامان غنائمی/ بانی – میلاد محمدی/ پرستار – حسین دارابی/ پیشکش – محمود معارفی/ تاول – محمد اسفندیاری/ تعقیب – حسین دارابی/ تکفیری – مجتبی راوش/ جای خالی – علی ملاقلی پور / جای خالی – نسیم اسدپور/ جبران می‌کنم – جمال احمدی/ چشم هایی به انتخاب – علیرضا موسی زاده و معین ناجی/ حاج خانوم – امین اشرفی/ حالا که خانوم شدی – امیر غلامعلی/ خیابان بازی – محمد علیزاده/ روی ماه مادرم – محمد اسفندیاری/ ریسه نامه – علی رحیمی/ زهرا  خانم – میلاد قربانی/ سوپرایز – زین العابدین تقی پور/ شادباش – محمود معارفی/ فضا بازی – یوسف  سبحانی/ قطار مغناطیسی – سیدمهدی کرباسی/ کوچه سرو – محمد رضا پاینده مهر/ لامپ – رامین  ترنج / ماسک – امیر داسارگر/ مامور – محمدحسین امانی/ ماهی پرنده –  محمدمهدی خالقی/ مدیرعامل – رضا کشاورز/ مسیر – محمد امین مداح الحسینی/ مهرمهدوی – کاظم دانشی/ مینی بوس – ابوذر  حیدری/ نیمه شب – سجاد اسدی/ وال – سید مهدی میرغیاثی/ وی آی پی – رضا رنجبر توکلی/ هیئت همراه – رضا کشاورز

داستانی بلند و نیمه بلند

آمرلی – امیر بشیری و سجاد انتظاری/ پیله و پروانه – محمد صالحی نژاد/ دختر الهام – دانش اقباشاوی/ دیپورت – امیر سجاد حسینی/ سخت شیرین – سید مهدی میرغیاثی/ سوز گلاویژ – یاسمن نصرتی/ سوها – محمد باقری نیکو/ سه سپیده – رحیم طوفان/ کوچه صفا – علی گائینی/ کودک و قزاق – مهرداد محب علیزاده/ مندیر بارون – علیرضا اسیوند

مستند جنگ نرم

ابر قهرمان و فراتر از آن – محمدحسن یادگاری/ اصغر آقا آکتور سینما – محسن نقی زاده/ افتر کرونا – محمدهادی نعمتی/ آرمون – فاطمه توسلی نژاد/ آزادمرد – خانه طلاب جوان قم خانه طلاب جوان قم/ آقای قصه گو – محمد مهدی خالقی/ برگی از درخت ادب – مهدی الیاسی گهرویی/ بلاگردون – حسین علی مددی/ پرچم های مجازی – حسن جعفری/ تروکاژ – محمدهادی نعمتی/ توحیدی ها – امیر اسرافیلی/ خاندان – محسن نخعی راد/ خانه ای زیر باران – محمدرضا خدنگی/ سوتک – محمد مهدی خالقی/ سونامی‌بی پدری – محمد  خوشدل فر/ فصل بی‌پایان – سعید کریمی/ کشکو – احمد احمدپور/ ماح – سید عباس طهماسبی/ مدرسه برکت – حمید حیدری/ منجی – علیرضا زینلیان/ همپای جهادی ها – محسن  مقصودی/ هوشمندی – محمدمهدی فکریان/ یکی از ما (متولدین دره پنج شیر) – یونس راشدی

حافظه ملی (تاریخ سیاسی)

1919(نوزده نوزده) – مهدی صلواتچی/ استان چهاردهم – محسن کریمیان/ او یک معلم بود – سید مصطفی موسوی تبار/ تمدن بزرگ – میثم پور رشیدی/ داستان یک جدایی – محمد شکیبا نیا و احمد شفیعی/ در برابر طوفان3 – مهدی نقویان/ در لباس سربازی – مهدی نقویان/ دوم شخص – ایمان احمدی/ راه سوم – حامد پویان/ ساکن خانه قدیمی‌– محمد علی یزدان پرست/ سخنران مشهور – سید سینا عودی/ سرو قامت – سعید قنبرزاده محبوب/ قمار – سید محمد مهدی دزفولی/ کلاشینکف های آمریکایی  – داوود مرادیان/ کمیته – عبدالحسین بدرلو/ مهران تا مهران – محمد زارع/ هبوط – ایمان گودرزی/ یک ملت – علی فراهانی صدر

مستند تاریخ فرهنگی، اجتماعی و دفاع مقدس

استوار گنجی – سید عباس شفیعی/ پیشمرگان عرب – سمیه  ذاکری خطیر/ تفنگچی های پاوه – مهدی  لارویی/ جنایت فراموش شده – پناه بر خدا رضایی/ خاک مشترک – حامد پویان/ در یک نگاه – مهدی فارسی/ دستمال سرخ ها – حنظله تاج الدینی/ رویای آشفته – سید احسان اصغرزاده و سیداحسان نیکبخت/ صفر و بی نهایت – مهدی ضحاکی فاتح/ فرزند تاریخ – محمدالیاس قنبری/ فصل شیدایی – احمد احمدپور/ گردان تک نفره – داریوش یاری/ هنوز دز از شهر من عبور می‌کند – امین قدمی

مستند نهضت جهانی مستضعفین

آتش و فرمانده – محمد مهدی بهرامی‌نژاد/ تایتانیک – مهدی نقویان/ تک چرخ تا پل ژاپنی – مسعود حیدری/ تولد یک تراژدی – حجت الله عدالت پناه/ چرا سوریه ؟ – وحید فراهانی/ داغ قره‌ باغ – سینا حسین پور اصل/ سایه های روشن – حسین نشاطی/ سوریه‌؛ پرونده یک بحران بزرگ – سیاوش  سرمدی/ عاشقی – محمد صادق بکتاشیان/ فالکن – سید محمد مهدی پوریزدان پرست/ قائدالحشد– مهدی لارویی/ کراس – احمد رحمانیان/ معراج از رم – مصطفی رضوانی/ مکتب سلیمانی در روستای قنات ملک – محسن غلامزاده مهرآبادی/ نجات آمرلی – حامد هادیان/ هم وتن – محسن اردستانی رستمی/ یک شهر زینب – روح الله رفیعی

مستند ملت قهرمان

اگلانتین – سمیه ذاکری خطیر/ اوخشاما – عدالت فرزانه/ ایران وطن من – جواد یقموری/ آلوسان – محسن اسلام زاده/ بن بست شکن – علی  سرو/ بوم و امید – محمدرضا گودرزی مهر/ حاج رحمانقلی حسنی – علیرضا نوروزی خراسانی/ در انتظار بهار – مهدی احمدی/ روایت جهاد – میلاد امینی موحد/ قسم حقیقی – احمدرضا نصری/ قهرمان – مهرداد شعبانی نیا/ کدخدای باخدا – جواد شکاری/ کلانتر – محمدرضا میراضی/ کیان ایران – احمد  اخباری/ مردم بالادست – سعید امینی مهر/ مصی – وحید کاظمی‌و پیام ابراهیم پور/ وقتی مهربانی همه گیر می‌شود – علیرضا  باغشنی/ همه فرزندان من – مهدی رسول پور هدایتی/ یکی از ما (یاران او) – یونس راشدی/ یکی از ما (سایه نشین ها) – زهرا شفیعی

مستند پایش و پالایش اجتماعی

این هشدار را جدی بگیرید – سید مرتضی سیدی نژاد/ بی‌تربیت – سیدحسین امام جمعه/ پشت شیشه –  صابرالله دادیان/ خانه‌ای در تاریکی – حمید علیداد/ دور افتاده –  صابرالله دادیان/ دیوانگی – صدرا علی بک/ سد در سد – محمد جواد  رئیسی/ سقف های معلق – محمد نجفی/ طغیان – ناصر نادری/ عنصر نامطلوب – محمد امین مهدی نژاد/ قزل قیه (سنگ طلا) – سیامک مختاری/ متری شیش و نیم –  داوود مبصری/ مغزهای کوچک یخ زده –  محمد مختوای/ مهاجران – سهیلا پورمحمدی/ نسخه – حمید علیداد/ نفس خوار – محمد محمدی سرشت و علی  سلمانی/ هیچ و پول – محمد مهدی خرمی

مستند رویای ایرانی

پیشگامان – روح الله رحیمی/ در سنگر دانش – محسن مقصودی/ دست های سخنگو – محمد صادق علی پور/ مید این میبد – مهدی  کارگر شورکی/ یک چیز بی خاصیت – امین یگانه

مستند جنگ اقتصادی

اجه – ماریه ماوتی/ از میان کوچه ها (قسمت: موسوی) – ایمان گودرزی/ اقتصادی برای مقاومت – ایمان گودرزی/ اوگاندا یاقوت سبز – محسن  مقصودی/ آنه خدیجه – مهدی  ناظریان/ برند – علی مومنی /پیچ و خم – محمد حجت احمدی زر/ حاج مهین – مریم طالبی انارکی/ خیالتان نفت – محمد هادی نعمتی/ داروغه – محمدرضا گلرومفرد/ درختان ایستاده می‌مانند – یزدان کیانی/ دیار من دورجین – حسن ساجدی/ رویای آمریکایی – حمیدرضا حیدری و محمدرضا زمانی/ سید جواد – محمد رضا  دهستانی/ کشور کوچک من – علیرضا  باغشنی/ مهندس ولی – علیرضا  باغشنی/ نقش زندگی – زهرا ایران نژاد/ نقش زیگلر – محمد طالبی/ هزارتوی پیشرفت (قسمت: بخت آزمایی در سرزمین کودتا) – محسن اسلام زاده

بخش رقابتی «قاب اول»

در این دوره از جشنواره، آثار متنوع و متعددی از فیلمسازان تازه‌نفس جوان و نوجوان نیز در بخش‌های مختلف ثبت‌نام کرده‌ بودند که با تشخیص هیئت انتخاب، منتخبی از  آن‌ها در بخش «قاب اول» حضور پیدا می‌کنند.

داستانی کوتاه

دربست – بهرام لطفی/ دزد بازی – متین پاکزادبنام / الردالقاسم – محمد امین عامری فلیحی/ ضیافت – امین جمالی/  گدا و توکل – سیدمحمدجواد جوادی/ لیاخوف – امیرعلی مروج

داستانی نیمه بلند و بلند

فریب – ایمان قنبری/ گُوَر (گوساله) – ایمان قنبری

مستند جنگ نرم

بلاگردان – ایمان ایزی/ پای پیاده – هادی زهره کاشانی/ عروسک ها بر آب می‌میرند – فائزه  کریمی/ نذر فرهنگی – سعید صیادی

تاریخ فرهنگی ، اجتماعی و دفاع مقدس

شهید غدیر – محمد جواد  شریفی

مستند ملت قهرمان

از گوشت تا استخوان – حسین  حیدرزاده/ اولین خط – مهدی دشتبان زاده آرانی/ حس هفتم – طهورا کیمیائی/ خط مقدم  – ابوالفضل مرادی/ کفن جیب ندارد – ریحانه کشتکاران

مستند پایش و پالایش اجتماعی

جوجه اردک زشت – محمدطه ناطقی/ چیزی شبیه معاش – صابر چهری

گفتنی است افتتاحیه یازدهمین جشنواره مردمی‌فیلم عمار، با توجه به همه‌گیری بیماری کرونا، یازدهم دی ماه و به صورت تلویزیونی صورت می‌گیرد که جزئیات بیشتر آن در روزهای آتی توسط دبیرخانه جشنواره اعلام می‌شود. همچنین آثار منتخب جشنواره نیز از روز پنجشنبه یازده دی به صورت مجازی و از طریق سایت عماریار Ammaryar.ir اکران می‌شوند.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: جشنواره مردمی فیلم عمار جشنواره عمار محمد مهدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۹۷۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمید سهیلی خود را سرباز سینما می‌دانست/ آثار سهیلی اسناد تاریخی معتبری است

مستندساز شاخص سینمای ایران گفت: سهیلی فردی بسیار متواضع بود و من کسی را مانند او در سینمای ایران ندیدم. او خود را سرباز سینما می‌دانست و اگر از او کمکی می‌خواستید امکان نداشت از انجام آن دریغ کند.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، پژمان مظاهری پور مستندساز گفت: جای حمید سهیلی در میان ما خالی است و نامش همیشه جاودان خواهد بود. او آثار ماندگاری را از خود باقی گذاشت. سهیلی فعالیت حرفه‌ای خود را با سمت مدیر تدارکات و مدیر تولید در سریال «آتش بدون دود» به کارگردانی زنده یاد نادر ابراهیمی آغاز کرد. او سپس پژوهش‌های مرتبط با ایران شناسی را در موسسه ایران پژوه که توسط آقای ابراهیمی اداره می‌شد آغاز کرد.

وی ادامه داد: در این گروه سهیلی با محمدرضا مقدسیان و عزیزالله حاجی مشهدی کار می‌کرد. آن‌ها کار پژوهشی مجموعه «سیاحت ایران» که قرار بود داریوش مهرجویی آن را تهیه و کارگردانی کند را انجام می‌دادند.

مظاهری‌پور خاطرنشان کرد: یک قسمت از این مجموعه که درباره «قلعه الموت» است به تولید رسد، اما از نگاتیو‌های آن اطلاعی در دست نیست. حمید سهیلی تصایری به صورت هشت میلیمتری از روز‌های تولید آن بخش را در اختیار داشت و تعلق خاطر او به مستند سازی در اینجا مشخص می‌شود. او اولین فیلم مستند خود را در مجموعه «سفر‌های دور و دراز هامی و کامی» تجربه می‌کند که در ارتباط با مراحل استخراج ذغال سنگ است.

آثار سهیلی اسناد تاریخی معتبری به شمار می‌روند

مظاهری‌پورهمچنین گفت: او پس از انقلاب اولین مجموعه مستند خود با نام «دست آفریده‌ها» را ساخت که در اتباط با کارگاه‌های صنایع دستی است. سهیلی فردی بسیار دقیق و منظبتی بود و در ساخت آثار خود با پژوهشگران طراز اول هر رشته مشورت می‌کرد. سال ۵۸ شش فیلم درباره تاریخ خط ساخت و به سراغ دکتر مهرداد بهار از اسطوره شناسان مطرح رفت. این مجموعه دارای یکی از مصاحبه‌های مهم بهار است. او در «مرگ یزدگرد» به عنوان مدیر تدارکات و تولید با بهرام بیضایی نیز همکاری کرد و سپس مجموعه «به سوی سیمرغ» را در قالب ۱۲ فیلم کار کرد که مربوط به تاریخ نقاشی ایران است و آیدین آغداشلو در اثر همراه او بوده است.

این فیلمساز سینمای مستند اقرود: سهیلی از سال ۶۲ تا ۷۰ مجموعه «معماری ایرانی» را کارگردانی کرده است که پژوهشگر اصلی آن نیز خودش بوده است. حمید سهیلی فردی بسیار متواضع بود به همین دلیل فیلم‌های او تیتراژ ندارند.

وی با بیان اینکه مجموعه «معماری ایرانی» در استودیو گلستان ساخته شده که متعلق به شبکه یک تلویزیون است، بیان داشت: سهیلی در این اثر نیز از کارشناسان مطرحی استفاده می‌کند که در معماری ایران افرادی معتبری هستند. محمد کریم پیرنیا و دکتر اسکندر مختاری که در این برنامه حضور دارد از جمله این افراد بودند.

وی ادامه داد: سهیلی در این مجموعه به بافت‌های شهر‌های ایران می‌پردازد و کار بسیار سنگین و پیچیده‌ای را صورت می‌دهد. او سی و سه فیلم در این مجموعه تولید می‌کند که هر یک در حکم یک سند معتبر است. گفتار ماندگار متن فیلم را آقای میرفخرایی خوانده‌اند که این موضوع نیز از ویژگی‌های این مجموعه به حساب می‌آید. مستند «مرمت آثار باستانی» دارای پشتوانه معتبر پژوهشی است. حمید سهیلی فردی بسیار متعهد، امانت‌دار و اخلاق محور بود و جوایزی را که برای فیلم‌های خود دریافت می‌کرد، به نهاد حامی فیلم‌هایش تقدیم می‌کرد. او ۱۰۴ فیلم ساخته است که در تاریخ سینمای مستند ایران ماندگار است.

مظاهری پور همچنین گفت: سهیلی دارای نشان درجه دو هنری بود، اما لیاقت او بسیار بالاتر از دریافت نشان درجه یک بود.

حمید سهیلی؛ شخصیتی استثنایی در سینمای مستند

در ادامه این نشست دکتر اسکندر مختاری از اساتید حوزه معماری و مرمت نیز گفت: حمید سهیلی یک انسان استثنایی بود، چراکه همواره به دانش اندوزی می‌پرداخت و همچنین خودش و جامعه را جدی می‌گرفت و از فرصت‌های پیش آمده برای خود استفاده می‌کرد. من در جریان فیلم‌های «معماری ایرانی» با او آشنا شدم. او پیش از ساخت هر فیلم مطالعات زیادی انجام می‌داد. به همین دلیل یک کتابخانه شخصی مختص به خود داشت.

وی ادامه داد: سهیلی اعتقاد داشت که تفاوت میان کارشناسان و فیلمساز این بود که یک کارشناس به صورت تصویری به موضوع نگاه نمی‌کند و به همین دلیل نحوه نگاه او با ما تفاوت داشت. او خود نسبت به هر موضوع اشراف داشت و مصاحبه شونده زمانی که مقابل او قرار می‌گرفت متوجه این موضوع می‌شد.

مختاری با بیان اینکه سهیلی عالم را از عالم نما تشخیص می‌داد، ادامه داد: پس از ساخت فیلم، زمانی که صحبت‌های ما را می‌شنید، اگر از موضوعی در اثر خود نمی‌توانست دفاع کند، آن را تغییر می‌داد و اصلاح می‌کرد. او نریشن بیشتر مجموعه «معماری ایرانی» را خودش نوشت و من نیز در چند قسمت او را همراهی کردم. نکته مهم این است که سهیلی در نریشن و موسیقی به دنبال تاثیر عاطفی بر مخاطب نبود. من معتقدم اگر سهیلی فردی دانشگاهی در اروپا بود، به عنوان یکی از مهم‌ترین افرادی که در راستای پیشرفت‌های علمی کشور خود گام برداشته بود شناخته می‌شد.

وی ادامه داد: دوره‌های تاریخی هنر ایرانی که سهیلی در آثار خود به تصویر کشیده است، در حکم یک دایره‌المعارف جامع است. این فرد استثنایی معایبی هم داشت و آن اینکه خود و همکارانش را در تیتراژ فیلم معرفی نمی‌کرد. او تمام راش‌های استفاده نشده خود را به مرکز اسناد میراث فرهنگی تحویل داد که امروزه از اسناد تاریخی مهم به شمار می‌روند. مجموعه «مرمت آثار باستانی» امروزه بخشی از تاریخ معماری است.

در ادامه مظاهری‌پور درباره اهمیت گفتار متن در سینمای مستند نیز گفت: او در نوشتن متن بسیار دقیق بود و این کار را با حضور کارشناسان پیش می‌برد. او معتقد بود برخی از گفتار‌های متن مجموعه «معماری ایرانی» برای مخاطب حوصله سربر است و از من می‌خواست در آثارم رویه دیگری را پیش بگیرم. او عقیده داشت باید نریشن دارای وجهی قصه گو باشد تا بتواند توجه مخاطب را به خود جلب کند. میرفخرایی نیز تنها یک گوینده نبود بلکه فردی دانشمند، مولف و آشنا با علم بود.

مظاهری پور با اشاره به اینکه مستند «مرمت آثار باستانی» به صورت شانزده میلیمتری ساخته شده است، افزود: در زمانی که سهیلی با تلویزیون کار می‌کرد، نظام تهیه کنندگی وجود داشت و او نمی‌توانست راش‌ها را با خود داشته باشد و آن‌ها بعد از قطع نگاتیو در آرشیو سازمان صدا و سیما نگه‌داری شدند او با هوشمندی بخشی از موارد فیزیکی باقی مانده از آثار خود را به سازمان میراث فرهنگی تقدیم کرد.

سهیلی خود را سرباز سینما می‌دانست

در ادامه این برنامه ارد عطارپور مستندساز شاخص سینمای ایران که از افراد نزدیک به حمید سهیلی به شمار می‌رفت درباره او گفت: سهیلی فردی بسیار متواضع بود و من کسی را مانند او در سینمای ایران ندیدم. او خود را سرباز سینما می‌دانست و اگر از او کمکی می‌خواستید امکان نداشت از انجام آن دریغ کند. حتی اگر در حوزه‌ای اطلاعات کافی نداشت به مطالعه می‌پرداخت و آن را در اختیار سوال شونده قرار می‌داد.

وی ادامه داد: خط تولید فیلم مستند درباره تاریخ معماری ایران، تحت تاثیر فعالیت‌های حمید سهیلی است و افراد دیگری نیز از او الگوبرداری کرده‌اند. سهیلی زمانی به ساخت آثار مرتبط با تاریخ ایران مبادرت ورزید که آن زمان این اتفاق در کانون توجه نبود.

عطارپور خاطرنشان کرد: او با پافشاری کار خود را پیش می‌برد چراکه علاقه زیادی به وطن خود داشت. فیلم «مرمت آثار باستانی» دارای دقت، جزئیات و دکوپاژی دقیق و برجسته است و توضیحات کاملی دارد. همچنین دارای پلان‌هایی بسته و تعلیقی جذاب است. این مجموعه به یونسکو عرضه شد و در آنجا به عنوان یک سند دیداری و شنیداری به ثبت رسید و افرادی در خارج از کشور نیز متوجه این گنجینه ارزشمند باقی مانده از او شدند.

وی بیان داشت: من در ماه‌های آخر عمر حمید سهیلی از او خواستم تا طرحی را برای ساخت ارائه دهد و جالب است تمام موضوعاتی را که در دست داشت درباره ایران بود.

برنامه «شب‌های مستند» با مشارکت انجمن صنفی تهیه‌کنندگان سینمای مستند در موزه سینما برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • حمید سهیلی سرباز سینما بود/ راش‌هایی که اسناد تاریخی مهمی هستند
  • فراخوان ارسال آثار «عملیات تنبیهی وعده صادق» به جشنواره پژواک اعلام شد
  • ببینید | فراخوان ارسال آثار عملیات تنبیهی وعده صادق به جشنواره پژواک اعلام شد
  • بازآفرینی داستانی از پهلوان ایرانی برای کودکان
  • گزارش تصویری | سومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک
  • حمید سهیلی خود را سرباز سینما می‌دانست/ آثار سهیلی اسناد تاریخی معتبری است
  • حمید سهیلی خود را سرباز سینما می‌دانست
  • افتتاحیه سومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک
  • پخش مستند پرندگان ایلام از شبکه مستند
  • تشییع پیکر شهید محمد مهدی ایرانمنش دراختیارآبادکرمان