Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در انتقادی شدید از نادیده گرفتن شورایاران توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی و برخورد نامناسب برخی شهرداران مناطق گلایه کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد سالاری در جلسه امروز (سه‌شنبه) شورای شهر تهران در گلایه‌ای به رئیس و اعضای شورای شهر تهران و ستاد شورایاری‌ها گفت: سه سال و نیم از این دوره مدیریت شهری گذشت و ما شورایاران را به جلسات شورا دعوت می‌کنیم و آنها گزارش می‌دهند و همگی از اینکه معاونت فرهنگی و اجتماعی تعامل خوبی با شورایاران ندارد گلایه داشتند، این در حالیست که معاونت فرهنگی و اجتماعی باید در هم افزا کردن ظرفیت معتمدین و شورایاران محلات در پیشبرد امور شهر پیشگام باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما چرا این موضوع تاکنون حل نشده است؟ چه کسی باید این موضوع را حل کند؟ اگر ما نمی‌توانیم این مساله را حل کنیم پس شورای شهر چه خاصیتی دارد؟

وی خطاب به رئیس و اعضای ستاد هماهنگی شورایاری‌ها، ادامه داد: شما به نمایندگی از اعضای شورای شهر در ستاد هماهنگی حضور دارید و اگر ما در موضوع مداخله کنیم ناراحت می‌شوید. پس چرا این مساله را حل نمی‌کنید؟ حداقل اگر نمی‌توانید موضوع را حل کنید، طی یک جلسه تفاهمی، مساله را پاک کنید که از این به بعد این ظرفیت‌ها هم افزا شوند.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به تعامل نامناسب برخی شهرداران مناطق با شورایاران، تصریح کرد: برخی شهرداران مناطق، ارتباط خود با شورایاری را قطع کرده‌اند و من بارها در این خصوص با رئیس و اعضای ستاد هماهنگی شورایاری‌ها جلسه گذاشتم و صحبت کردم. ۳۰۰ نفر از شورایاران محلات نیز در نامه‌ای به ریاست شورای شهر تهران از تعامل نامناسب معاونت اجتماعی و برخی شهرداران مناطق با آنها گلایه کرده‌اند.

محسن هاشمی، رئیس شورا در این رابطه توضیح داد که تاکنون نامه‌ای به ما داده نشده است اگر داده شده بود حتماً پیگیری می‌شد و از سالاری خواست تا نام شهرداری که شورایاری‌ها را به شهرداری راه نمی‌دهد برده شود.

سالاری با اصرار ریاست شورای شهر، از منطقه چهار به عنوان منطقه‌ای که بیش از دو سال است ارتباط خود با شورایاران را قطع کرده است، نام برد و گفت: جالب است که شهردار منطقه اصلاً شورایاران را راه نمی‌دهد. من با آقای حبیب زاده در منطقه حاضر شدیم و جلسه گذاشتیم اما همچنان این مشکل وجود دارد. شما چطور ستاد شورایاری هستید؟ اگر نمی‌توانید به مسئولیت خود عمل کنید، بگویید تا کسانی که توانایی دارند به آنجا بروند.

وی تصریح کرد: نهاد شورایاری‌ها مبتنی بر مبانی نظری اصلاح‌طلبانه و در راستای تحقق جمهوریت و مردم سالاری شکل گرفت، امروز چطور می‌شود که یک شهردار منطقه، کل رابطه با شورایاری را قطع کند می‌کند؟

سالاری افزود: معاونت فرهنگی و اجتماعی در کنار کارهای ارزشمندی که انجام می‌دهد اما در تعامل با شورایاران خوب عمل نکرده است و ما به عنوان شورای شهر باید با برگزاری جلسات تعاملی این مساله را حل کنیم.

کد خبر 465018

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شورا یاری ها مناطق شهری شورای محلی محمد سالاری شوراي شهر تهران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق معاونت فرهنگی و اجتماعی برخی شهرداران مناطق شورای شهر تهران شورایاری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۹۸۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسینی‌پور رئیس دبیرخانه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی شد

«سید محمود حسینی پور» با حکم معاون اول رئیس‌جمهور رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی شد. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور در حکمی سید محمود حسینی‌پور را به عنوان «رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی» منصوب کرد.

متن حکم مخبر به شرح زیر است:

جناب آقای سید محمود حسینی پور

نظر به تعهد، شایستگی و تجارب ارزنده جنابعالی، به موجب این حکم به سمت «رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی» منصوب می‌شوید.

امید است با اتکال به الطاف خداوند متعال و با رعایت اصول «عدالت محوری»، «انقلابی‌گری»، «مردم داری»، «پاکدستی و فسادستیزی» و «قانون‌مداری» دولت مردمی، در انجام مسئولیت محوله موفق و مؤید باشید.

محمد مخبر
معاون اول رئیس جمهور

بر اساس این گزارش، پیش از این سردار محمد رضا یزدی ریاست دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی را بر عهده داشت که به تازگی در دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی عهده دار مسئولیت شده است.

گفتنی است سید محمود حسینی پور که از آبان 1400 تاکنون به عنوان استاندار مازندران مسئولیت داشت، دارای مدرک فوق لیسانس حقوق عمومی و با بیش از 25 ماه حضور در جبهه‌های حق علیه باطل به کسب افتخار مدال جانبازی نائل آمده است.

تدریس در دانشگاه‌های امام باقر (ع)، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور و مرکز آموزش مدیران و عضویت در شورای امنیت کشور و شورای فرهنگ عمومی کشور از جمله سوابق او است.

معاون وزیر اطلاعات و دستیار ویژه وزیر، ریاست مرکز پیگیری‌های ویژه دادستانی کل کشور، ریاست دفتر ویژه سازمان بازرسی و دبیری شورای راهبردی این سازمان، دبیری شورای هماهنگی دستگاه‌های نظارتی کل کشور و  عضو هیأت تخلفات اداری دیوان محاسبات بخشی از سوابق اجرایی و مسئولیت‌های رئیس جدید دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرمان امام
  • توزیع بسته‌های معیشتی در مناطق سیل زده جنوب
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • نشست اعضای ستاد شورای اطلاع رسانی استان با دستورکار تبیین شعار سال
  • دغدغه و درخواست شهروندان با ۵۶۴ مصوبه بازدید میدانی محلات پیگیری شد
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • حسینی‌پور رئیس دبیرخانه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی شد
  • ثبت هوای پاک در مناطق ۴ و ۱۱ پایتخت