Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@17:33:34 GMT

اردبیل یخبندان می‌شود‌

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۹۸۲۶۳

اردبیل یخبندان می‌شود‌

گروه استان‌ها ـ مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: با توجه به ورزش باد گاهی تند در مناطق کوهستانی احتمال رخداد بهمن دور از انتظار نیست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، سیاوش محمدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بررسی آخرین نقشه های هواشناسی نشان می‌دهد هوای امروز استان اردبیل غالبا ابری همراه با وزش باد و در جاده‌های کوهستانی احتمال کولاک برف و ورزش تندباد  پیش‌بینی شد که  احتمال رخداد بهمن در مناطق کوهستانی دور از انتظار نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  افزود: با توجه به پیش‌بینی هوا از مردم تقاضا داریم حدالامکان ازسفرهای غیرضرور در جاده‌های کوهستانی خودداری کنند و در صورت اجبار لوازم ضروری  زمستانی به هماره داشته باشند.

هواشناسی ایران 99/10/9|هشدار ریزش بهمن در برخی مناطق کشور/ افزایش آلودگی هوا در کلان شهرهاهواشناسی ایران 99/10/8|بارش برف و باران در 11 استان/ هشدار ریزش بهمنمعرفی رئیس سازمان هواشناسی برای کسب کرسی گروه کاری ویژه WMO

 مدیرکل هواشناسی استان اردبیل  با اشاره به  استقرار هوای سرد و یخبندان در استان افزود: به هم استانی‌ها توصیه می‌شود در مصرف حامل‌های انرژی به‌ویژه گاز صرفه‌جویی نمایند و همچنین مدیریت مصرف انرژی و توجه به مسائل مربوطه از اهم مواردی است که درصدد هستیم با همکاری‌های همه‌جانبه در این زمینه هیچ مشکلی از بابت کمبود انرژی گرمایی و افت فشار گاز در نقاط مختلف استان وجود نداشته باشد.

محمدی بیان کرد:توصیه ما به مردم این است که از خاموش کردن سیستم گرمایشی گلخانه‌ها برای جلوگیری از انباشت برف و تخریب سازه خودداری کرده، دمای گلخانه‌ها، دامداری‌ها و گاوداری‌ها، مراکز کشت قارچ و حفاظت از کندوهای زنبور عسل را تنظیم کنند و نسبت به حفاظت از سیستم گرمایشی گلخانه‌ها، مرغداری‌ها، گاوداری‌ها برای جلوگیری از یخ زدگی اهتمام جدی داشته باشند.

وی افزود:  تا اواخر هفته جوی پایدار در استان حاکم خواهد بود و آسمان استان صادف تا نیمه‌ابری همراه با وزش باد است و سردی و یخبندان در مناطق مرکزی و جنوبی استان تداوم خواهد داشت که به همین منظور انتظار می‌رود به هشدارهای سازمان هواشناسی استان توجه شود.

انتهای‌پیام/ش131

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۹۸۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم شرایط جوی ناپایدار و بارش باران در اردبیل

براساس نقشه‌های هواشناسی، امروز شرایط جوی در سطح استان همچنان ناپایدار بوده و در مناطقی از استان بارش باران پیش بینی می‌شود.

بارش باران غالباً در ساعات بعدازظهر و عصر و به‌صورت رگبار و رعدوبرق گاهی توام با تندباد موقتی انتظار می‌رود؛ لذا توجه به توصیه‌های هشدار سطح زرد هواشناسی استان تاکید می‌شود. همچنین طی ۲ روز آینده با نفوذ پرفشار سطح زمین در منطقه ضمن وزش باد خزری، دمای هوا به‌طور نسبی کاهش یافته و آسمان استان غالباً نیمه ابری تا ابری خواهد بود. مجدداً از روز چهارشنبه (۵ اردیبهشت) با پایداری شرایط جوی، آسمان استان غالباً صاف بوده و دمای هوا در طول روزها به‌طور محسوس افزایش می‌یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • هشدار زرد هواشناسی مدیریت بحران اصفهان را به حال آماده باش درآورد
  • افزایش ۳۲ درجه‌ای دمای هوا در اردبیل
  • افزایش ۳۲ درجه‌ای دمای هوا در اردبیل تا هفته آینده
  • مناطق کوهستانی طارم مه آلود است
  • مناطق کوهستانی شهرستان طارم مه آلود است
  • از مراجعه به مناطق سیل‌خیز خوروبیابانک خودداری کنید
  • مردم از مراجعه به مناطق سیل‌خیز خوروبیابانک خودداری کنند
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای کرمانی‌ها 
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در مازندران
  • تداوم شرایط جوی ناپایدار و بارش باران در اردبیل