Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان، عبدالرضا دستمالچی،رییس بهره برداری آزادراه خرم آباد - پل زال اظهار داشت: عوارض آزادراه خرم‌آباد – پل زال برای برخی خودرو‌ها کمتر از ۱۵ درصد افزایش یافته، اما میانگین افزایش عوارض تمامی خودرو‌ها ۱۵ درصد و منطقی است.

او با اشاره به شیوع کرونا و کاهش تردد‌ها افزود: ترافیک عبوری روزانه در آزادراه خرم آباد – پل زال قبل از این به طور متوسط ۱۳ هزار خودرو بود که اکنون ۱۱ تا ۱۲ هزار دستگاه وسیله نقلیه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: نرخ عوارض آزادراهی بر اساس قانون، هر ۱۲ ماه یکبار افزایش می‌یابد که با توجه به اینکه آخرین افزایش عوارض آزادراه خرم آباد – پل زال شهریور ۹۸ بوده است، نرخ‌های جدید پس از ۱۶ ماه از فردا دهم دی ماه اعمال خواهد شد.

دستمالچی اضافه کرد: از دهم دی ماه نرخ عوارض سواری در آزادراه خرم آباد – پل زال ۲۱ هزار تومان، وانت ۴۰، مینی بوس ۳۲، کامیونت ۴۵، اتوبوس ۳۷، کامیون ۲ محور ۵۰، کامیون سه محور ۶۵ و تریلی ۷۸ هزار تومان خواهد بود.

او بدون اشاره به میزان درآمد سالانه از محل عوارض آزادراه نیز گفت: طبق قانون ۲۵ درصد عوارض دریافت شده باید صرف نگهداری آزادراه شود، اما در زمان حاضر شرکت بهره بردار، ۳۵ درصد عوارض‌های دریافتی را برای نگهداری آزادراه هزینه می‌کند و در ماه تا چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای نگهداری آزادراه هزینه شده است.

رییس بهره برداری آزادراه خرم آباد - پل زال با اشاره به اینکه افزایش نرخ عوارض فرمول خاصی ندارد ادامه داد: این قیمت‌ها بر اساس هزینه‌های نگهداری و استهلاک سرمایه، محاسبه و اعمال می‌شوند.

دستمالچی با بیان اینکه نگهداری و تعمیر آزاد راه به طور دائم انجام می‌شود افزود: مقایسه نرخ عوارض آزادراه خرم آباد - پل زال با برخی از عوارضی‌های کشور درست نیست چرا که این عوارضی‌ها از مرحله بهره برداری خارج شده اند و عوارض آن‌ها کسب سرمایه جایگزین است.

آزادراه خرم آباد پل زال در حد فاصل ۲ شهر خرم آباد و اندیمشک به طول ۱۰۴ کیلومتر قرار گرفته که با هدف کاهش تصادف و زمان سفر، صرفه جویی سالانه ۴۰۰ میلیارد ریال در مصرف سوخت، کاهش ۶۰ کیلومتری طول مسیر نسبت به مسیر قدیمی خرم آباد - پلدختر - اندیمشک، کاهش بار ترافیکی و افزایش سرعت مطمئن در این مسیر احداث شد و در ۱۱ آبان سال ۸۹ به بهره برداری رسید.

عوارض این آزادراه از ابتدای بهره برداری خبرساز شد و عده‌ای در این خصوص گلایه داشتند و امروز نیز با گذشت ۱۰ سال از این بهره برداری، عوارض آزادراه خرم زال همچنان خبرساز و نارضایتی برخی مردم استان‌های لرستان و خوزستان را به همراه داشته است.

آخرین بار نرخ عوارض دریافتی از خودرو‌ها در آزاد راه ۱۰۴ کیلومتری خرم آباد - پل زال از ابتدای شهریور ۹۸ افزایش یافت.

هم اکنون دریافتی از خودروی سواری ۱۸ هزار تومان، مینی بوس ۳۱، وانت ۳۵، اتوبوس ۳۶، سه محور ۵۵ و تریلی ۶۵ هزار تومان است.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راه و شهرسازی لرستان عوارض آزاد راه عوارض آزادراه خرم آباد بهره برداری هزار تومان نرخ عوارض پل زال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۹۹۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت / ترافیک سنگین در محور چالوس

آخرین وضعیت محورهای کشور برای امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آخرین وضعیت راه‌های کشور تا امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ به شرح زیر است:

بر اساس آخرین داده‌های ترافیکی، شاهد ترافیک سنگین در محور چالوس مسیر (جنوب به شمال) حدفاصل پل زنگوله تا سیاه بیشه هستیم.

همچنین تردد روان در محورهای هراز و فیروزکوه، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین - رشت (رفت و برگشت) برقرار و محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی است.

ترافیک در آزادراه تهران - کرج - قزوین حدفاصل شهرک جهان نما تا پل فردیس و حدفصل مهرشهر تا گلشهر و آزادراه قزوین - کرج حدفاصل پل فردیس تا پل کلاک سنگین است.

شاهد بارش باران در برخی از محورهای استان‌های فارس، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان و یزد هستیم.

محور خرم آباد - پلدختر تا اطلاع بعدی مسدود است و تردد از محور جایگزین خرم آباد - کوهدشت و آزادراه خرم آباد - پل زال انجام می‌شود؛ همچنین محور رودبار جنوب - ایرانشهر نیز مسدود است.

طبق داده‌های موجود، محورهای مسدود شامل محورهای زیر اعلام شده است:

محورهای مسدود غیرشریانی

۱- هشتگرد - طالقان

۲- کمربندی جدید خرانق - یزد

۳- اسپکه - بمپور

۴- یزد - دربید

۵- یزد - خضرآباد

۶- اسفندیار - صفاشهر

۷- جکیگور - سرباز

۸- بهاباد - یزد

۹- حاجی آباد - آبیز

۱۰- حاجی آباد - شاهرخت

۱۱- حاجی آباد - آهنگران

۱۲- ایرانشهر - مهرستان

آخرین وضعیت جوی استان‌های کشور

صادق ضیائیان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در بیشتر مناطق نیمه شرقی، در بعضی ساعات رگبار باران و رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

وی افزود: روز جمعه در کرمان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان و بعضی نقاط در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد و ارتفاعات البرز مرکزی، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: شنبه در چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات هرمزگان و غرب فارس، افزایش ابر و رگبار باران و احتمال رعد و برق پیش بینی می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: یکشنبه در بخش‌هایی از جنوب غرب و جنوب و دوشنبه در ارتفاعات خوزستان و ایلام، بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود و طی دو روز مذکور در سایر مناطق کشور جوی آرام حاکم خواهد بود.

وی گفت: طی پنج روز آینده وزش باد در نوار شرقی کشور تداوم خواهد داشت و در بعضی از ساعات روز وزش باد شدید و گرد و خاک رخ می‌دهد؛ همچنین پنجشنبه تنگه هرمز و دریای عمان و جمعه شرق دریای عمان مواج خواهد بود.

کد خبر 747772

دیگر خبرها

  • ۱۰ محور شریانی و غیر شریانی کشور همچنان مسدود است
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت / ترافیک سنگین در محور چالوس
  • نرخ جدید عوارض آزادراه خرم آباد - پل زال اعلام شد
  • وضعیت راه‌های کشور؛ بارش و تردد روان در جاده‌های شمالی
  • ◄ نرخ جدید عوارض آزادراه ها در سال 1403 منتشر شد + جدول
  • تجهیز ۲۴ آزاد راه به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض
  • ۲۴ آزادراه به عوارضی الکترونیکی مجهز شد
  • ۲۴ آزادراه به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض مجهز شدند
  • مجهز شدن ۲۴ آزادراه به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض
  • اعلام نرخ جدید عوارض آزادراه خرم‌آباد - پل‌زال