Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس جمهوری مصوبه جلسه ۸۳۴ شورای عالی انقلاب فرهنگی با عنوان کلیات "ساماندهی امور مربوط به مهدهای کودک" را برای اجرا ابلاغ کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، رییس جمهوری مصوبه جلسه ۸۳۴ شورای عالی انقلاب فرهنگی با عنوان کلیات "ساماندهی امور مربوط به مهدهای کودک" را برای اجرا ابلاغ کرد.

این قانون در جلسه  ۲۵ آذر ۱۳۹۹ شورای عالی انقلاب فرهنگی در یک ماده واحده با عنوان کلیات "ساماندهی امور مربوط به مهدهای کودک" تصویب شد که حجت الإسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری و رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی آن را إبلاغ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این قانون به قوه قضاییه، مجلس شورای اسلامی، وزارت آموزش و پرورش، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای اجرا ابلاغ شد.

بر اساس این قانون تمامی امور مربوط به مهدهای کودک و سایر مراکز نگهداری کودکان اعم از صدور مجوز، برنامه‌ریزی، هدایت و نظارت، تقویت استانداردها و ارزیابی به منظور ساماندهی امور مرتبط با تعلیم و تربیت دوره کودکی به وزارت آموزش و پرورش محول شده است.

همچنین در تبصره این ماده واحده تأکید شده است:  اساسنامه مرکز یا سازمان مربوطه که وابسته به وزارت آموزش و پرورش است، ظرف مدت یک ماه توسط وزارت آموزش و پرورش با همکاری شورای تخصصی تحول و نوسازی آموزشی، تدوین و به شورای عالی انقلاب فرهنگی جهت تصویب ارائه شود.

متن کامل ماده واحده "کلیات ساماندهی امور مربوط به مهدهای کودک" به شرح ذیل است:

قوه قضاییه
مجلس شورای اسلامی
وزارت آموزش و پرورش
وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی
دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی

ماده واحده "کلیات ساماندهی امور مربوط به مهدهای کودک" که در جلسه ۸۳۴ مورخ ۱۳۹۹/۹/۲۵ شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است، به شرح ذیل برای اجرا ابلاغ می‌شود:

ماده واحده: به منظور ساماندهی امور مرتبط با تعلیم و تربیت دوره کودکی، امور مربوط به مهدهای کودک و سایر مراکز نگهداری کودکان اعم از صدور مجوز، برنامه‌ر یزی، هدایت و نظارت، تقویت استانداردها و ارزیابی به وزارت آموزش و پرورش محول می‌شود.

تبصره: اساسنامه مرکز یا سازمان مربوطه که وابسته به وزارت آموزش و پرورش است، ظرف مدت یک ماه توسط وزارت آموزش و پرورش با همکاری شورای تخصصی تحول و نوسازی آموزشی، تدوین و به شورای عالی انقلاب فرهنگی جهت تصویب ارائه می‌گردد. مرکز یا سازمان مربوطه، مسئولیت امور مرتبط با تعلیم و تربیت کودک را عهده‌دار خواهد بود.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: حجت الاسلام روحانی حسن روحانی روحانی شورای عالی انقلاب فرهنگی وزارت آموزش و پرورش رییس جمهوری ماده واحده برای اجرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۹۹۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهکارهای برخورد با تخلفات فرهنگی در آموزش و پرورش بررسی شد

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس از بررسی راهکار‌های رفع موانع حقوقی و قضایی جهت برخورد با تخلفات فرهنگی در حوزه آموزش و پرورش، نشر کتب و همچنین فضای مجازی در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، علی خضریان در تشریح نشست کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در خصوص بررسی راهکار‌های رفع موانع حقوقی و قضائی جهت برخورد با تخلفات فرهنگی در حوزه آموزش و پرورش، نشر کتب و همچنین فضای مجازی اظهار داشت: در این نشست که با حضور معاون قضائی دیوان عدالت اداری، معاون دادگستری استان تهران، معاون حقوقی و توسعه کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش پرورش و جمعی از کارشناسان مرتبط با موضوع برگزار شد، اعضای حاضر در جلسه پیرامون اهمیت هماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی و قضائی و ضرورت اصلاح رویه‌ها اتفاق نظر داشتند.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس افزود: در این جلسه مقرر شد کارگروهی شامل دستگاه‌های اجرایی مرتبط با این موضوع همچون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش و همچنین دیوان عدالت اداری و دادگستری جهت بررسی فرآیند رسیدگی و ارائه راهکار برای همگرایی بیشتر میان دستگاه‌ها در جهت رفع ایرادات موجود از سوی کمیسیون اصل نود مجلس تشکیل شود.

نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس تصریح کرد: پیرو اعمال نظارت قبلی کمیسیون اصل نود مجلس در موضوع انتشار برخی محتوا‌های مغایر با ارزش‌های فرهنگی اسلامی بر بستر سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی داخلی و سکو‌های اینترنتی و تداوم این روند، مقرر شد بررسی اقدامات بازدارنده جهت عدم تکرار انتشار محتوای ضد فرهنگی در فضای مجازی تهیه و از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به کمیسیون اصل نود تقدیم شود.

دیگر خبرها

  • شورای عالی انقلاب فرهنگی جایگاه قانون‌گذاری ندارد!
  • خسروپناه: تعلیم و تربیت اولویت اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی است
  • آیا امسال سال تحصیلی جدید از ۱۰ شهریور آغاز می شود؟!
  • فراجا وظایف ذاتی و قانونی در حوزه عفاف و حجاب، به موجب قوانین مختلف و مصوبات شورای‌عالی انقلاب فرهنگی دارد
  • راهکارهای برخورد با تخلفات فرهنگی در آموزش و پرورش بررسی شد
  • تکلیف معلم بلاگرها روشن شد!
  • سلامت خانواده از آموزش پرورش تا آموزش عالی
  • خط و نشان آموزش و پرورش برای معلم بلاگرها
  • تعیین تکلیف «معلم بلاگرها» برای حفظ حریم خصوصی
  • تصویب کلیات حفظ حریم شخصی و اجتماعی دانش‌آموزان؛ تکلیف «معلم بلاگرها» مشخص شد