Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سیاوش محمدی، مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: بررسی آخرین نقشه های هواشناسی نشان می‌دهد هوای امروز استان اردبیل غالبا ابری همراه با وزش باد و در جاده‌های کوهستانی احتمال کولاک برف و ورزش تندباد  پیش‌بینی شد که  احتمال رخداد بهمن در مناطق کوهستانی دور از انتظار نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  افزود: با توجه به پیش‌بینی هوا از مردم تقاضا داریم حدالامکان ازسفرهای غیرضرور در جاده‌های کوهستانی خودداری کنند و در صورت اجبار لوازم ضروری  زمستانی به همراه داشته باشند.

 مدیرکل هواشناسی استان اردبیل  با اشاره به  استقرار هوای سرد و یخبندان در استان گفت: به هم استانی‌ها توصیه می‌شود در مصرف حامل‌های انرژی به‌ویژه گاز صرفه‌جویی نمایند و همچنین مدیریت مصرف انرژی و توجه به مسائل مربوطه از اهم مواردی است که درصدد هستیم با همکاری‌های همه‌جانبه در این زمینه هیچ مشکلی از بابت کمبود انرژی گرمایی و افت فشار گاز در نقاط مختلف استان وجود نداشته باشد.

محمدی بیان کرد:توصیه ما به مردم این است که از خاموش کردن سیستم گرمایشی گلخانه‌ها برای جلوگیری از انباشت برف و تخریب سازه خودداری کرده، دمای گلخانه‌ها، دامداری‌ها و گاوداری‌ها، مراکز کشت قارچ و حفاظت از کندوهای زنبور عسل را تنظیم کنند و نسبت به حفاظت از سیستم گرمایشی گلخانه‌ها، مرغداری‌ها، گاوداری‌ها برای جلوگیری از یخ زدگی اهتمام جدی داشته باشند.

او افزود:  تا اواخر هفته جوی پایدار در استان حاکم خواهد بود و آسمان استان صادف تا نیمه‌ابری همراه با وزش باد است و سردی و یخبندان در مناطق مرکزی و جنوبی استان تداوم خواهد داشت که به همین منظور انتظار می‌رود به هشدارهای سازمان هواشناسی استان توجه شود.

انتهای پیام/ع

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کولاک برف وزش تندباد سازمان هواشناسی اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۹۹۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رعدو برق و تندبادهای لحظه‌ای کرمان را فرا می‌گیرد

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: تا پایان هفته ناپایداری‌های جوی به‌صورت افزایش ابر، رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش تندبادهای لحظه‌ای در اکثر مناطق استان ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، امین دریافر، امروز _پنج‌شنبه ششم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طبق بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز و فردا ناپایداری‌های جوی به‌صورت افزایش ابر، رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش تندبادهای لحظه‌ای در اکثر مناطق استان ادامه خواهد داشت.

وی افزود: امروز بیشینه بارش‌ها در نیمه شمالی مناطق مرکزی، جنوب غربی و برخی مناطق جنوب‌شرقی خواهد بود و با توجه به شدت و نوع بارش‌‎ها، آب‌گرفتگی معابر عمومی، جاری شدن رواناب، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها در مناطق مذکور محتمل است.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان تصریح کرد: فردا از شدت ناپایداری‌ها کاسته خواهد شد و از ابتدای هفته آینده به استثنای ارتفاعات و برخی مناطق مرکزی که رگبار پراکنده باران خواهند داشت، برای اغلب مناطق جوی نسبتاً پایدار و آرام گاهی همراه با افزایش ابر و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 747802

دیگر خبرها

  • رعدو برق و تندبادهای لحظه‌ای کرمان را فرا می‌گیرد
  • افزایش ۳۲ درجه‌ای دمای هوا در اردبیل
  • افزایش سرعت وزش باد در جنوب کشور
  • افزایش ۳۲ درجه‌ای دمای هوا در اردبیل تا هفته آینده
  • اعلام هشدار نارنجی هواشناسی برای ۶ استان
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای کرمانی‌ها 
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در مازندران
  • بارش‌های فراوان در اردیبهشت؛ احتمال سیلاب در این مناطق
  • باران بهاری در راه مازندران
  • هشدار افزایش وزش باد و ارتفاع امواج در دریای خزر