Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - معاون اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: پروژه پتروشیمی گچساران با 1600 میلیارد تومان از منابع ریالی و 500 میلیون یورو از منابع ارزی برای اشتغال 300 نفر هزینه شده است که با این حجم از اعتبار می‌توان در حوزه‌ی اقتصاد، به‌ویژه صنعت گردشگری زمینه‌ی اشتغال بیشتری را فراهم کرد.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، حجت الله میزایی با بیان این مطلب در نشست بررسی واحدهای تولیدی و رفع موانع تولید شهرستان گچساران افزود: وجود ذخایر نفت و گاز مزیت بزرگ شهرستان گچساران است، اگر این ذخایر تا 20 سال آینده به اتمام برسد تکلیف چیست؟
وی اظهار کرد: به‌ازای هر فرصت شغلی در پتروشیمی گچساران 50 میلیارد تومان هزینه خواهد شد که این یک معادله نامأنوس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر این 50 میلیارد تومان در بخش‌های صنعتی، کشاورزی و ... خرج شود، قطعاً اشتغال بیشتری می‌آفریند.
میرزایی با اشاره به صنایع پایین‌دستی وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: با نگاه توسعه‌ای، ملی و منطقه‌ای باید این واقعیت را پذیرفت که روزی منابع نفت و گاز به پایان می‌رسد و به منابع زیردستی و پایین‌دستی پتروشیمی روی خواهیم آورد.
وی تشریح کرد: وجود منابعی چون نفت، گاز، پتروشیمی ، فرصت بزرگ استان برای ایجاد اشتغال است. متأسفانه در بخشی از مناطق با وجود منابع بزرگ، هزاران نفر از جوانان تحصیل‌کرده‌ بدون مهارت در انتظار اشتغال هستند که از این نیروها حتی در مشاغل کوچک استفاده نمی‌شود.
میرزایی تصریح کرد: ایجاد اشتغال به آموزش و توانمندسازی نیروها و جوانان جویای کار نیاز دارد. در این زمینه طرح تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در نظر گرفته شده که با به‌کارگیری کشت‌های نوین نظیر کشت گلخانه‌ای و استفاده از آن به‌جای کشت‌های سنتی، می‌توان در زمینه اشتغال گام مؤثری برداشت. علاوه بر این، با استفاده از منابع آب و خاک این شهرستان و استان می‌توان به کشت‌های نوین روی آورد و بر صنایع تبدیلی و فرآوری تمرکز کرد.
میرزایی یادآور شد: با توجه به اینکه 200 هزار تن گوجه در استان کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود، می‌توان این محصول را به صنایع تبدیلی از جمله گوجه‌ خشک تبدیل و آن را به خارج صادر کرد. با بهره‌گیری از این صنعت می‌توان کشاورزی مدرن را در استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان گچساران رواج داد.
معاون امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین تشریح کرد: بنگاه‌های اقتصادی برای ایجاد اشتغال نیاز به تسهیلات و اعتبار دارند که در اختیار آنها قرار خواهد گرفت. در زمینه خدمات درمانی نیز تا پایان سال 99 و یا درنهایت تا اردیبهشت سال آینده، پلی‌کلینیک تأمین اجتماعی گچساران که تا کنون بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته به بهره‌برداری می‌رسد.
به دستور محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاونین اینوزارتخانه (غلامرضا پناه معاون توسعه مدیریت و منابع، حجت میرزایی معاونامور اقتصادی و عیسی منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال ) در سفری دوروزه به منظور بررسی وضعیت طرح های اشتغالزایی ،سرمایه‌گذاری، وضعیتبیکاری، بازدید از پروژه های نیمه تمام استان به کهگیلویه و بویراحمد سفرکرده اند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد کار و رفاه اجتماعی وزارت تعاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۹۹۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۱۷۱ تبعه خارجی غیرمجاز در واحدهای اقتصادی کرمانشاه

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به ممنوعیت استفاده از نیروی کار اتباع غیرمجاز در واحدهای تولیدی استان از شناسایی ۱۷۱ تبعه خارجی غیرمجاز در بنگاه‌های اقتصادی کرمانشاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، مختار احمدی در جمع خبرنگاران از ممنوعیت اشتغال اتباع خارجی فاقد پروانه کار در استان خبر داد و اظهار کرد: برابر ماده ۱۲۰ قانون کار، اتباع بیگانه نمی‌توانند در ایران مشغول به کار شوند، مگر آنکه دارای روادید ورود با حق کار مشخص بوده و مطابق قوانین و آئین‌نامه‌های مربوطه، پروانه کار دریافت کرده باشند. همچنین به موجب ماده ۱۸۱ قانون کار بکارگیری اتباع بیگانه فاقد مجوز کار در واحدهای کارگاهی ممنوع است.

وی با اشاره به شرایط بیکاری در استان و وجود نیروهای جوان توانمند و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، افزود: در بعضی موارد کارفرمایان با توجه به عدم بیمه کردن و کم بودن حقوق و دستمزد اتباع غیرمجاز که بیشتر از کشور افغانستان هستند، اقدام به بکارگیری اتباع بیگانه می‌کنند که منجر به اشتغال فرصت‌های شغلی در استان می‌شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه تصریح کرد: در این راستا بازرسان و کارشناسان معاونت اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با تمام توان به صورت روزانه جهت شناسایی اتباع بیگانه غیرمجاز شاغل در واحدهای اقتصادی، اقدام به بازرسی می‌کنند و سال گذشته نیز بیش از ۱۵۱ مورد بازرسی انجام شد که منجر به شناسایی ۱۷۱ تبعه بیگانه غیرمجاز شد.

احمدی ادامه داد: در راستای نظارت بر بکارگیری اتباع خارجی غیرمجاز و جلوگیری از اشتغال آن‌ها در واحدهای اقتصادی، بازرسان این اداره کل با همکاری نیروی انتظامی بیش از ۴۴ گشت مشترک انجام دادند و در خصوص اخراج اتباع بیگانه غیرمجاز از کشور اقدام کردند.

وی با اشاره به ممنوعیت به‌کارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز در واحدهای اقتصادی استان، عنوان کرد: کارفرمایان متخلف در این زمینه به مراجع قضائی معرفی می‌شوند که در این زمینه سال گذشته ۶۱ کارفرما که اتباع بیگانه غیرمجاز را در واحدهای خود بکارگیری کرده بودند، شناسایی و ضمن ابلاغ برگ جریمه، به مراجع قضائی معرفی شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه ادامه داد: سال گذشته با توجه به شناسایی اتباع بیگانه غیرمجاز و جریمه کارفرمایان متخلف حدود ۲۴ میلیارد ریال برگه جریمه به واحدهای اقتصادی که اتباع بیگانه غیرمجاز به کار گرفته بودند، ابلاغ شده است.

احمدی گفت: با توجه به وجود فرصت‌های شغلی و اشغال آن توسط افراد بیگانه غیرمجاز، شناسایی و اخراج این افراد از محیط‌های کاری در دستورکار این اداره‌کل قرار دارد.

کد خبر 745617

دیگر خبرها

  • طرح «هرکلاس، یک قفسه کتاب» در مدارس کهگیلویه و بویراحمد اجرا شد
  • برگزاری دوره های آموزشی صنایع دستی نقش مؤثری در ایجاد اشتغال دارد
  • تغییر رویکرد بانک‌های استان بوشهر به توسعه محوری
  • شناسایی ۱۷۱ تبعه خارجی غیرمجاز در واحدهای اقتصادی کرمانشاه
  • حمایت از بازارچه‌های صنایع دستی تولید بانوان
  • اصلاح الگوی کشت برنج در کهگیلویه و بویراحمد
  • تصادف در جاده گچساران_ بهبهان با یک کشته و 3 مصدوم
  • ضرورت آمادگی دستگاه‌های اجرایی گچساران برای برگزاری اجلاسیه شهدای ارتش کهگیلویه و بویراحمد
  • ادعای یک مسئول؛ درختان زاگرس تا ۵۰ سال آینده نابود می‌شوند + فیلم
  • نابودی در کمین درختان زاگرس+ فیلم