Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-28@17:44:56 GMT

گزارش تفریغ بودجه سال 98 در مجلس قرائت شد

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۰۰۶۳۶

گزارش تفریغ بودجه سال 98 در مجلس قرائت شد

به گزارش جماران؛ در جلسه امروز صحن علنی مجلس شورای اسلامی، رئیس دیوان محاسبات گزارش تفریغ بودجه سال ۱۳۹۸ را در صحن علنی قرائت کرد.

مهرداد بذرپاش در نشست علنی امروز(سه شنبه، ۹ دی ماه) مجلس شورای اسلامی بر اساس بند (۱) ماده (۲۱۹) آیین‌نامه داخلی، گزارش دیوان محاسبات درباره تفریغ بودجه سال ۱۳۹۸ را در مجلس قرائت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دیوان محاسبات ضمن تبریک سالروز حماسه ۹ دی و تسلیت به مناسبت ایام سوگواری شهادت حضرت زهرا (س) و سالروز شهادت سردار قاسم سلیمان و ابومهدی مهندس گفت: خلاصه گزارش درباره بودجه سال ۱۳۹۸ به عنوان سی و یکمین گزارش تفریغ بودجه پس از پیروزی انقلاب اسلامی مستند به اصل (۵۵) قانون اساسی و ماده (۲۱۹) آیین‌نامه داخلی مجلس علیرغم ایجاد محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا و تمدید مهلت جذب مصارف دولت در سال ۱۳۹۸ یک ماه قبل از موعد مقرر تهیه و در تاریخ ۲۹ آذر ماه سال ۱۳۹۹ به مجلس ارسال شد.

بذرپاش یادآور شد: دیوان محاسبات با حسابرسی بالغ بر ۳ هزار و ۷۰۰ دستگاه اجرایی، بررسی و تلفیق بیش از ۶ هزار و۸۰۰ گزارش حسابرسی، عملکرد تبصره‌های ماده واحده قانون بودجه سال ۹۸ کل کشور، بررسی گزارش‌های تلفیقی تعداد ۲۷۴ تبصره، بند و جزء را در کارگروه‌های فنی و حقوقی، گزارش ماده واحده و تبصره‌های ذیل آن را در ۵۹۹ صفحه تهیه و در هیأت عمومی دیوان محاسبات به تصویب رساند.

وی در ادامه اظهار کرد: عملکرد بخشی از تبصره‌های (۱)، (۴) ، (۷) و (۲۱) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور بر اساس نظر مراجع ذیصلاح دارای طبقه‌بندی بوده و گزارش آن به ریاست مجلس تقدیم شده است.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 دیوان محاسبات مهرداد بذرپاش گزارش تفریغ بودجه سال 98 سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 بودجه سال ۱۳۹۸ دیوان محاسبات تفریغ بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۰۰۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص بیشترین ارز برای واردات خودرو و قطعات

 


به گزارش تابناک به نقل از دانشجو، داود منظور، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور درباره بار مالی بودجه و خلق نقدینگی و اختلاف بین مجلس و دولت، ما در مرحله رسیدگی بودجه در مجلس اختلاف نظرهایی داشتیم ولی نهایتاً آنچه ابلاغ شد متن مورد توافق دولت و مجلس است و آنچه که هم‌اکنون به صورت قانون بودجه ۱۴۰۳ ابلاغ شد نظرات دولت را به شکل حداکثری تامین کرده است.

وی افزود: امروز آیین نامه مهم بودجه ۱۴۰۳ یعنی حقوق و دستمزد در هیئت دولت تصویب شد.

وی گفت: بودجه‌ای که دولت ارائه کرده فاقد کسری بودجه و قابل اجرا است و کسری بودجه پنهان عملا در قانون بودجه ۱۴۰۳ وجود ندارد و مطمئن هستیم که این قانون امسال بسیار راحت‌تر از سال‌های گذشته اجرایی خواهد شد.

منظور بیان کرد: بر اساس گزارش بانک مرکزی میزان تخصیص ارز برای واردات خودرو رشد قابل ملاحظه‌ای دارد

دیگر خبرها

  • قلع و قمع ۴ هزار متر مربع تغییر کاربری غیر مجاز در قائم شهر
  • دیدار نوروزی مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با مدیرکل دیوان محاسبات استان
  • اختصاص ۱۰۰ همت تسهیلات قرض الحسنه با هدف حمایت از تولید
  • بازدید رئیس کل دیوان محاسبات از سازمان برنامه و بودجه و خزانه داری 
  • بازدید دستغیب از سازمان برنامه و بودجه و خزانه داری کل کشور
  • میزان تخصیص ارز در سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است
  • تخصیص بیشترین ارز برای واردات خودرو و قطعات
  • لاجوردی: فرهنگ اولین قربانی در تخصیص بودجه است
  • آخرین وضعیت تفحص از شستا و اتاق بازرگانی در مجلس
  • اختصاص ۱۰۰ همت تسهیلات قرض‌الحسنه با هدف حمایت از تولید