Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس فتا استان از دستگیری فردی که از طریق اپلیکیشن رسید ساز جعلی اقدام به 500 میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، سرهنگ "حشمت سلیمانی" در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار داشت: شخصی به پلیس فتا مراجعه و مدعی شد پس از درج آگهی فروش یک دستگاه موبایل در یکی از سایت‌های واسطه گر، فردی با برقراری تماس خواهان دستگاه شد و به درب منزل مراجعه و با ارائه یک رسید بانکی در موبایلش نشان داد که پول به حساب من واریز کرده است و کالای مورد نظر را دریافت و پس از گذشت چند ساعت متوجه شدم که پولی به حسابم واریز نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی ادامه داد: برابر اظهارات شاکی و برررسی‌های فنی به عمل آمده توسط کارشناسان، مشخص شد متهم از طریق اپلیکیشن رسید ساز جعلی اقدام به کلاهبرداری 500 میلیون ریال از چند نفر دیگر نیز کرده است. رئیس پلیس فتا استان تصریح کرد: کارشناسان با اقدامات فنی و شگرد‌های خاص پلیسی موفق شدند متهم را شناسایی و وی را در مخفیگاهش در یکی از محله‌های شیراز دستگیر کنند. سرهنگ "سلیمانی" با بیان اینکه فرد دستگیر شده در برابر ادله و مستندات پلیس به کلاهبرداری 500 میلیون ریال از طریق رسیدساز جعلی از 8 شهروند اقرار کرد، گفت: متهم پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد. این مقام انتظامی بیان داشت: شهروندان می‌بایست سامانه پیامکی حساب‌های بانکی خود را همواره فعال کنند تا با واریز یا برداشت از حساب آنان، با دریافت پیامک از طرف بانک مربوطه از انجام عملیات بانکی اطمینان حاصل کنند. سرهنگ "سلیمانی" از عموم مردم خواست تا هشدار های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت مواجهه با موارد مشکوک موضوع را سریعاً از طریق وب‌سایت به آدرس www.cyberpolice.ir (بخش ارتباطات مردمی) یا با شماره تلفن ۰۷۱۲۱۸۲۷۸۰5 گزارش کنند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کلاهبردار پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۰۱۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاربران فضای مجازی مراقب لینکهای جعلی و کلاهبرداران اینترنتی باشند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان سرهنگ تجری رییس پلیس فتای گلستان گفت: آمار جرائم سایبری در سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن حدود ۳۰ درصد افزایش داشته است.

او ادامه داد: در بین جرائم سایبری بیش از ۷۰ درصد متعلق به جرائم مالی مانند کلاهبرداری رایانه‌ای و برداشت غیر مجاز از حساب افراد است که در این زمینه نیز شاهد افزایش ۶۰ درصدی جرائم بودیم.  

رئیس پلیس فتای گلستان افزود: اکثر پرونده‌ها در خصوص تبلیغات کذب و فریبنده فروش کالا در صفحه‌های اجتماعی و کلاهبرداری از طریق سایت‌های دیوار و شیپور است.

او از کاربران فضای مجازی خواست لینک‌های ناشناس و آلوده‌ای که برای آنها ارسال می‌شود را مشاهده نکنند و از گوشی خود حذف کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کاربران فضای مجازی مراقب لینک های جعلی و کلاهبرداران اینترنتی باشند + فیلم
  • کاربران فضای مجازی مراقب لینکهای جعلی و کلاهبرداران اینترنتی باشند
  • ۲ هزار و ۳۰۰ حساب بانکی مسدود شد
  • کلاهبرداری از شهروند بردسکنی با ترفند رسید جعلی
  • انسداد ۳۶۰۰ حساب بانکی و سیم کارت در سال گذشته
  • ۳ هزار حساب بانکی، سیم کارت و سریال گوشی تلفن همراه مسدود شد
  • انسداد بیش از ۳ هزار حساب بانکی و سیم کارت در سال گذشته
  • کلاهبرداری ۵۰ میلیاردی با ارسال پیامک‌ جعلی کالا برگ
  • پرداخت بیش از ۵۸۰ میلیون ریال فطریه در خراسان شمالی از طریق کارت‌خوان نانوایی‌ها
  • فروردین سود سهام عدالت واریز می‌شود؟