Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتاق اصناف از تشکیل کارگروه مشترک با سازمان فنی و حرفه ای کشور به منظور توجه بیشتر به آموزش اصناف مختلف خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش تسنیم به نقل از اتاق اصناف ایران، سعید ممبینی، رئیس اتاق اصناف ایران و علی اوسط هاشمی، رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور صبح امروز (هشتم دی ماه 1399) در محل اتاق اصناف ایران در خصوص مباحث آموزشی اصناف دیدار و گفت و گو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتاق اصناف ایران در نشست مشترک با مدیران سازمان فنی و حرفه‌ای گفت: اصناف با توجه به جمعیت کثیری که دارند و تنوع رسته‌های فعالیت و دارای ظرفیت‌هایی در قانون نظام صنفی متمرکز بر امر آموزش هستند.

سعید ممبینی ادامه داد: سازمان‌های متولی آموزش و مهارت بیشتر بر امر توسعه اشتغال تمرکز داشتند. اما بخشی از آنچه ما به آن نیاز داریم، مهارت‌های نرم است. حسن رفتار با مشتری از جمله مهارت‌های نرم است که باید در نظام آموزشی لحاظ می‌شد. بخشی از آن باید توسط متولیان آموزش، مورد توجه قرار می‌گرفت و بخشی از آن به مطالبه مردم باز می‌گردد. بنابراین جامعه و مشتریان نیز نیاز به آموزش دارند تا کیفیت خدمات ارتقا یابد.

وی در ادامه بر ایجاد کارگروه آموزش اتاق اصناف ایران و سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با مشارکت روسای اتاق های اصناف شهرستان‌ها تاکید و به ایجاد مرکز تربیت مربی، ایجاد آموزشگاه‌های صنفی، برگزاری آزمون‌های ادواری برای افراد دارای مهارتی که گواهی مهارت ندارند، رتبه‌بندی خدمات، رسمیت بخشیدن به هویت کارکنان در واحدهای صنفی و … اشاره کرد.

در ادامه، علی اوسط هاشمی ، رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور نیز در این نشست گفت: به دلیل جمعیت کثیر اصناف در کشور و قدرت تاثیرگذاری آن‌ها از محله تا مراکز بزرگ، ما به اولویت آموزش اصناف به جد باور داریم. در واقع اصناف از ارکان مهم مهارت کشور هستند.‌

علی اوسط هاشمی افزود: اتاق اصناف و واحدهای صنفی به ویژه آن‌ها که مجهز به تجهیزات روز باشند خود کارگاه‌هایی آموزشی هستند. لذا آموزش را با استفاده از ظرفیت مشترک اصناف و سازمان فنی و حرفه‌ای می‌توان پیش برد. به طوری که نرم‌افزار از سازمان فنی و حرفه‌ای و سخت‌افزار از اصناف باشد.

وی در خصوص اهمیت آموزش در مسئله مدیریت بیماری کرونا نیز بیان کرد: ضعف فرهنگ آموزش و تغییر، موجب رفتار انسدادی شد و دولت مشاغل را گروه‌بندی و تعطیل کرد اما اگر آموزش‌ها کافی بود، نیازی به تعطیلی این مشاغل وجود نداشت و می‌توانستیم روش‌های دیگری را جایگزین تعطیلی کنیم.

بر اساس این گزارش، در پایان این نشست، کارگروه آموزشی اتاق اصناف ایران و سازمان فنی و حرفه‌ای کشور به منظور آسیب‌شناسی نیازهای آموزشی اصناف و ظرفیت‌های آموزشی طرفین ایجاد شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان فنی و حرفه ای کشور اتاق اصناف ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۰۱۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگروه ملی احیاء و ساماندهی دریاچه نمک تشکیل می‌شود

 محمدحسین بازگیر روز سه‌شنبه گفت: در راستای دستور رئیس جمهور مبنی بر تشکیل کارگروه احیاء و ساماندهی دریاچه نمک و بر اساس مصوبه ششمین نشست ستاد ملی هماهنگی و مدیریت تالاب‌های کشور، مقرر شد پروژه‌های اولویت دار طرح جامع مدیریت دریاچه نمک در یک کارگروه تخصصی با مسئولیت استاندار قم و عضویت استانداران حوضه آبخیز و دستگاه‌های مسئول، در یک دوره زمانی پنج ساله به اجرا گذاشته شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم با بیان اینکه تعیین نیاز آبی محیط زیستی حوزه آبخیز دریاچه نمک و نحوه تأمین آن در سناریو‌های مختلف از جمله پروژه‌ها در این طرح جامع است، عنوان کرد: وزارت نیرو تا تکمیل این مطالعات، موظف به تأمین نیاز آبی حوضه دریاچه نمک بر اساس مصوب شورای عالی آب در سال ۹۶ حداقل به میزان ۱۵۴ میلیون مترمکعب خواهد بود.

بازگیر از انجام مطالعات جامع یکپارچه دریاچه نمک به مدت ۲ سال خبر داد و گفت: اجرای برنامه‌های سازگاری با کم آبی با اولویت استان‌های قم، اصفهان و سمنان از دیگر پروژه‌هایی است که در این طرح جامع با جدیت پیگیری خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم با بیان اینکه سازمان منابع طبیعی موظف به انجام اقدامات اصلاحی و احیایی جهت مقابله با پدیده گرد و غبار پیرامون دریاچه نمک خواهد بود، عنوان کرد: مدیریت مزارع کشاورزی اطراف دریاچه نمک، پیاده سازی و اصلاح الگوی کشت و توسعه سامانه‌های مدرن کشت و آبیاری، از جمله تکالیف وزارت جهاد کشاورزی در طرح جامع مدیریت دریاچه نمک است.

بازگیر  بر ضرورت اتخاذ تدابیر لازم به منظور جلوگیری از اضافه برداشت در زمان رهاسازی حقابه زیست محیطی دریاچه نمک بر اساس این مصوبه تأکید کرد و گفت: هوشمندسازی چاه‌های مجاز و شناسایی چاه‌های غیرمجاز کشاورزی و نیز اجرای برنامه‌های آموزشی و ترویجی به منظور جلب مشارکت جوامع بومی در نظارت مصرف آب از دیگر برنامه‌هایی است که طی پنج سال آینده اجرا خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم همچنین تسطیح و نوسازی اراضی کشاورزی به منظور افزایش راندمان آبیاری و انجام مطالعه تطبیق الگوی فضای سبز با شرایط آبی استان‌های مرتبط با دریاچه نمک را از دیگر پروژه‌های این طرح دانست و گفت: طرح پایش کمی و کیفی تالاب‌های حوضه آبخیز دریاچه نمک و طراحی شبکه جمع آوری و تصفیه فاضلاب شهری و روستایی برای ۱۰ سکونتگاه شهری تأمین کننده آب این دریاچه، طی سه سال آینده انجام می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با اشاره به انجام مطالعات ارزیابی اثرات محیط زیستی برداشت نمک از این دریاچه تا پایان سال، تصریح کرد: حد بستر و حریم تالاب‌های حوزه دریاچه نمک تعیین و اجرا می‌شود و در صورت تأمین اعتبار حفاظت فیزیکی افزایش و مراکز پایش در منطقه احداث خواهد شد.

 بازگیر ساماندهی گردشگری بی‌ضابطه و جلوگیری از آفرودسواری در سطح حوزه آبخیز با اولویت کانون‌های گرد و غبار را از دیگر پروژه‌های این طرح دانست و گفت: برای دریاچه نمک و تالاب‌های اقماری آن، طرح طبیعت گردی ارائه خواهد شد، ضمن اینکه نظارت و مراقبت از دریاچه نمک به عنوان یک میراث طبیعی ملی مطابق با ضوابط و معیار‌های مربوطه پیگیری می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم در پایان با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی ذیربط مکلف هستند منابع اعتباری لازم برای اجرای پروژه‌های مصوب را با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور در بودجه‌های سنواتی خود پیش بینی کنند، گفت: امیدواریم با اجرای این طرح جامع با محوریت استانداری قم، شاهد بهبود وضعیت محیط زیستی دریاچه نمک و کانون‌های فعال گرد و غبار در منطقه باشیم.

دریاچه نمک در ناحیه شرقی قم و در حدفاصل استان‌های قم، سمنان و اصفهان قرارگرفته و بزرگترین دریاچه فصلی و فراشور کشور می‌باشد که حدود ۲۰۰ هزار هکتار وسعت داشته و یک‌سوم آن در محدوده جغرافیایی قم قرار گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • تشکیل کارگروه مشترک دولت و انبوه‌سازان برای رفع مشکل مسکن
  • تدوین اولین استاندارد آموزشی اطفای حریق در قطار
  • کارگروه پیگیری شعار سال در وزارت کار تشکیل شد
  • پذیرش ۱۲ هزار و ۱۰۳ نفر در پایگاه های اسکان فرهنگیان استان
  • تشکیل ستاد و کارگروه‌ تخصصی مدیریت بحران زیر بخش‌های کشاورزی
  • تشکیل بیش از هزار پرونده تخلف برای اصناف هرمزگان
  • تشکیل سه کارگروه برای تکمیل پروژه های نهضت ملی مسکن
  • فعالیت اصناف مختلف زیر ذره بین بازرسان کرمان
  • کارگروه ملی احیاء و ساماندهی دریاچه نمک تشکیل می‌شود
  • تشکیل کارگروه ملی احیاء و ساماندهی دریاچه نمک