Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی علی نژاد که عصر روز سه شنبه در محل اردوی تیم ملی کاراته حضور پیدا کرده بود با اشاره به موفقیت‌هایی که این رشته داشته است گفت: خوشبختانه کاراته ایران توانسته برای حضور در المپیک توکیو دو سهمیه در بخش آقایان و یک سهمیه در بخش بانوان را قطعی کند. با توجه به پتانسیلی که ملی پوشان کشورمان دارند، در میادین کسب سهمیه شانس‌های دیگری هم هست که امیدواریم تعداد سهمیه‌های ایران در المپیک افزایش پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با این پتانسیل یکی از شانس‌های قطعی مدال ما در بازی‌های المپیک توکیو کاراته است. اگر تیم ملی کاراته ایران تدارک خوبی ببیند می‌تواند مدال‌های خوش رنگی بگیرد. کاراته ایران در رویدادهایی که شرکت کرده موفق بوده و امیدواریم در اولین حضورش در المپیک هم این اتفاق بیفتد.

مهدی علی نژاد در مورد حذف کاراته از بازی‌های المپیک ۲۰۲۸ به میزبانی فرانسه گفت: این اتفاق جدیدی نیست و سال گذشته در این مورد تصمیم گیری شد که کاراته در المپیک فرانسه نباشد. البته چون حضور کاراته در بازی‌های توکیو به درخواست کشور میزبان بود، پیش بینی می‌شد که در المپیک بعدی نباشد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش در مورد راهکار ماندن کاراته در المپیک گفت: باید فدراسیون بین المللی تلاش کند که شاخص‌های کمیته بین المللی المپیک را بگیرد که برای المپیک ۲۰۲۸ شانس حضور داشته باشد. اگر این اتفاق بیفتد به سود ایران هم خواهد بود چرا که کاراته ما می‌تواند یکی از رشته‌های مدال آور باشد.

وی تاکید کرد: حتماً کمیته بین المللی المپیک انتقاداتی داشته است که منجر به حذف کاراته از المپیک ۲۰۲۴ شده است. این تصمیم در حالی گرفته شده است که فرانسه کاراته قوی دارد ولی حتماً اتفاقی افتاده که از این المپیک حذف شده است. با این حال رشته‌ای که یک بار در المپیک حضور پیدا کرده این شانس را دارد که دوباره به المپیک برگردد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش در مورد برگزاری لیگ‌های مختلف کشور گفت: همانطور که دیدید لیگ کشتی برگزار شد و مشکلی پیش نیامد. با توجه به پروتکل‌هایی که اعلام شده است با رعایت آنها مشکلی برای برگزاری مسابقات نیست.

وی تاکید کرد: واقعیت این است که کرونا حالا حالاها مهمان ماست و باید اردوهای تیم ملی با رعایت موازین بهداشتی برگزار شود. با توجه به اینکه رویدادهای بین المللی تعطیل است بهترین روش برای آماده نگه داشتن ملی پوشان و کسب درآمد حداقلی برگزاری رقابت‌های لیگ‌های داخلی است.

کد خبر 5108079

منبع: مهر

کلیدواژه: مهدی علی نژاد سیدحسن طباطبایی تیم ملی کاراته لیگ برتر فوتبال ایران تیم فوتبال پرسپولیس تیم فوتبال استقلال تهران فدراسیون کشتی کشتی آزاد تکواندو یحیی گل محمدی علیرضا بیرانوند لیگ برتر والیبال تیم گل گهر سیرجان لیگ برتر بسکتبال کمیته ملی المپیک سید رضا صالحی امیری علیرضا دبیر بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۰۲۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شانس اسکواش ایران برای کسب ۴ مدال

روز پایانی رقابت‌های بین‌المللی اسکواش «قطر جونیور» در شرایطی برگزار می‌شود که نمایندگان ایران شانس کسب ۴ مدال را دارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در روز پایانی مسابقات بین‌المللی اسکواش قطر جونیور نمایندگان ایران در رده‌های سنی مختلف به مصاف رقبای خود می‌روند.

در فینال کمتر از ۱۹ سال محمد چنگانیان به مصاف قادر گل از کویت می‌رود. در دیگر بازی امروز در رده سنی کمتر از ۱۳ سال، امیر رضا الوانساز برای کسب مدال برنز رو در روی محمد مأمون‌خان پاکستانی صف‌آرایی می‌کند و باربد چاوشی نیز در رده سنی کمتر از ۱۷ سال باید برای کسب مقام سومی این رقابت‌ها عبدالله علی از کشور کویت را پشت سر بگذارد. در دیگر رقابت امروز و در رده سنی ۱۹ سال، سیدمبین سیدان برای کسب عنوان سومی به مصاف عبدالرحمان المغربی از کشور کویت خواهد رفت.

به گزارش ایمنا، مسابقات بین‌المللی قطر جونیور در رده‌های سنی کمتر از ۱۱، ۱۳، ۱۵، ۱۷و ۱۹ سال پسران از دوم اردیبهشت به میزبانی قطر آغاز شده است و امروز با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان می‌دهد. در این مسابقات نمایندگانی از کشورهای جمهوری اسلامی ایران، کویت، چین، اردن، عربستان، پاکستان، مصر، سنگاپور، هند، مالزی، آمریکا، سریلانکا و کشور میزبان در دوحه با هم رقابت می‌کنند.

ملی‌پوشان کشورمان دیشب در محل سفارت ایران در دوحه، میهمان سفیر جمهوری اسلامی بودند.

منبع: ایرنا کد خبر 747860

دیگر خبرها

  • شانس اسکواش ایران برای کسب ۴ مدال
  • دختران تنیس روی‌میز ایران چقدر شانس کسب سهمیه المپیک را دارند؟
  • درخشش کاراته‌کاهای کرمانی با پنج مدال
  • کمک هزینه IOC در تیراندازی به افرادی که باید می رسید نرسید
  • بازگشت تیم ملی قایقرانی مردان و زنان ایران به میهن
  • الفتی، سومین ژیمناست تاریخ ایران در المپیک
  • نبرد بزرگ دو کشتی‌گیر ایرانی با هم در خارج از کشور | جنگ برای سهمیه المپیک
  • فرانك پرتوآذر با طلاى اسپانيا نزديك المپيك است
  • پاداش تاریخی برای بلندقامتان ایران در صورت کسب سهمیه المپیک
  • تاریخ‌سازی بزرگ در ژیمناستیک ایران؛ الفتی سهمیه المپیک گرفت